سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

دو خبر از اداره کل بازرسی خوزستان

اهواز- سرپرست بازرسی کل استان خوزستان گفت: با تلاش این اداره کل، از پرداخت مبلغ 50 میلیارد ریال صورت وضعیت خلاف واقع در یکی از شرکت های تابع وزارت نفت در استان به پیمانکاران ممانعت به عمل آمد.

1390/11/13 - 13:17

به گزارش پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بازرسی خوزستان، 'ابوالفضل فلاح' افزود: وقوع این تخلف در بررسی های اخیر از تعدادی از پروژه های عمرانی آن شرکت مشخص شد، که پس از اثبات موضوع و انعکاس مراتب به مدیرعامل شرکت، مقرر گردید مبالغ از صورت وضعیت های پیمانکاران کسر گردد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه پس از تکمیل بررسی ها و اخذ توضیحات عوامل ذیربط، همچنین کسب نظر بازرس قضایی، سوء نیت و تبانی محرز گردد پرونده قضایی تشکیل شده و در غیر این صورت برای کم دقتی و سهل انگاری افراد مرتبط، پرونده تخلفاتی تشکیل خواهد شد.

سرپرست بازرسی کل خوزستان هدف از رسانه ای شدن نتایج برخی از بازرسی ها را تقویت احساس نظارت در بین دستگاه های اجرایی و آگاهی مردم از اقدامات دستگاه نظارتی و ایجاد امیدواری در آنها در برخورد با سوء جریانات و مفاسد برشمرد.

فلاح افزود: احساس نظارت بسیار فراتر از بحث نظارت بوده و بازدارندگی از تخلف را تقویت می کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نتایج اقدامات قابل انتشار، بدون ذکر نام دستگاه اجرایی اطلاع رسانی می شود، مطالبه مردم و رسانه ها را بر درج نام دستگاه ها در اینگونه اطلاع رسانی ها دانست و اظهار داشت: بنا داریم که با کسب مجوز از شورای اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشور، پاسخگوی چنین مطالبه ای باشیم.

سرپرست بازرسی کل استان خوزستان در ادامه با اشاره به فعالیت های حوزه کاری خود گفت: در سال جاری تمرکز بازرسی ها بر پروژه های عمرانی استان استوار شد تا با تقویت نظارت ها، استفاده بیشتری از منابع تخصیصی برای تکمیل سریع طرح ها شود.

وی از مسوولان دستگاه های اجرایی خوزستان نیز خواست تا مقوله خودکنترلی را در سازمان ها، بیش از پیش تقویت نمایند.

فلاح به تعدد دستگاه های اجرایی و شرکت های استان نیز اشاره کرد و گفت: به رغم این تعدد، بازرسی ها در خوزستان در سال جاری با افزایش 35 درصدی مواجه شده و به 50 مورد رسیده است.

***

اهواز- دوره آموزشی آشنایی با دستگاه های نظارتی و کارکردهای آن با حضور بازرسان منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور در اهواز برگزار شد.

به گزارش پنج شنبه ایرنا، در این دوره آموزشی بازرسانی از شش استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و هرمزگان شرکت داشته و آموزش هایی را فراگرفتند.

سازمان بازرسی، اصلی ترین نهاد نظارتی، دارای شش منطقه در سراسر کشور می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد