سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی

پرسپولیس 10 نفره بازی باخته را برد

  

تهران IranSport.Net - تیم پرسپولیس با درخشش زاید لیبیایی در هفتاد و چهارمین شهرآورد پایتخت به پیروزی رسید. در این دیدار که در حضور 50 هزار تماشاگر و در هوای سرد ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، پرسپولیس با نتیجه سه بر دو رقیب سنتی خود شکست داد تا طلسم ناکامی های این تیم مقابل پرسپولیس شکسته شود. میلاد میداوودی در دقیقه 32 و فریدون زندی در دقیقه 49 برای استقلال و ایمن زاید در دقایق 82 ، 83 و 1+90 برای پرسپولیس گلزنی کردند. مهرداد اولادی مهاجم تیم پرسپولیس در دقیقه 68 به دلیل خطا عمد بر روی اسماعیل شریفات با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

برتری نسبی در 25 دقیقه نخست بازی از آن تیم پرسپولیس بود، سرخ پوشان در دقایق اولیه، سعی داشتند از خلع پشت مدافعان کناری استقلال استفاده کرده و به دروازه سیدمهدی رحمتی سنگربان آبی پوشان نزدیک شوند.

در دقیقه 15، غلامرضا رضایی پاس عرضی را در جناح راست برای محمد نوری ارسال کرد که شوت هافبک پرسپولیس را رحمتی با یک واکنش دیدنی دفع کرد.

سرخ پوشان نبض بازی را در اواسط نیمه نخست در دست داشتند به طوریکه دومین خطر جدی آنان روی دروازه استقلال ایجاد شد.

در دقیقه 21، بازیکنان پرسپولیس حمله ای را از جناح راست به سمت دروازه استقلال طراحی کردند. اولادی، پاس رضایی را یک ضرب برای هادی نوروزی فرستاد که مهاجم پرسپولیس از تعلل مدافعان آبی پوش استفاده کرد و ضربه ای را به سمت دروازه حریف زد که توپ با اختلاف کمی با دیرک افقی به خارج رفت تا سرخ پوشان نتوانند در نیمه نخست به گل برسند.

اما آبی پوشان در نیمه نخست در غیاب خسرو حیدری، ساموئل و مجتبی جباری سه بازیکن کلیدی خود بازی محتاطانه ای را به نمایش گذاشتند.

آنان با تجمع در یک سوم خط میانی خود قصد داشتند، بازی را کنترل و در ضد حملات سرعتی از عمق خط دفاع پرسپولیس به گل برسند اما اسماعیل شریفات و آرش برهانی نتوانستند از فرصت های گلزنی خود بهره ببرند.

آبی پوشان در دقیقه 32 بر خلاف جریان بازی به گل دست یافتند تا با پیروزی به رختکن بروند.

در این دقیقه، اشتباه علی کریمی کاپیتان پرسپولیس در دفع توپ باعث شد تا فریدون زندی در جناح چپ صاحب موقعیت ایده آلی شود، میداوودی سانتر هافبک استقلال را با یک ضربه زیبا از بالای سر حسین هوشیار وارد دروازه پرسپولیس کرد تا شاگردان پرویز مظلومی باز هم از همشهری خود پیشی بگیرند.

در ابتدای نیمه دوم بازیکنان استقلال پرس از میانه میدان را در دستور کار خود قرار داده بودند تا مانع از بازسازی هافبک های پرسپولیس شده و به دروازه پرسپولیس نزدیک شوند.

تاکتیک آبی پوشان در دقیقه 49 به ثمر نشست به طوریکه زندی توپ برگشتی در پشت محوطه جریمه را به گل تبدیل کرد تا استقلال در آستانه کسب بیست و پنجمین پیروزی خود مقابل پرسپولیس قرار گیرد.

مصطفی دنیزلی سرمربی ترک تبار پرسپولیس بعد از گل دوم استقلال، مهدی مهدوی کیا، ایمن زاید و حسین بادامکی را راهی میدان کرد تا بر قدرت خط حمله سرخ پوشان افزوده شود.

بازیکنان پرسپولیس در 20 دقیقه پایانی حملات گسترده ای را بر روی دروازه استقلال طراحی کردند که درخشش رحمتی مانع از گلزنی مهاجمان پرسپولیس شد.

اما حملات دامنه دار بازیکنان پرسپولیس و ضربات دیدنی زاید در 10 دقیقه پایانی باعث شد تا نتیجه بازی تغییر کند تا پرسپولیس بعد از چهار شکست متوالی به یک پیروزی دلچسب دست یابد.

تاریخ  مخابره پیام:پنجشنبه 13 بهمن 1390

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد