سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

گفت و گوی اختصاصی شوشان با سرپرست بازرسی خوزستان / جلوگیری از اضافه پرداخت 4 میلیارد تومانی در خوزستان/ مدیرکل بازرسی خوزستان از بوشهر می آید

شوشان: سرپرست بازرسی خوزستان در گفتگو با شوشان گفت: در بررسی های اخیر این سازمان مشخص شد یکی از شرکت های تابعه وزارت نفت در خوزستان در یکی از پروژه های در حال اجرا به مبلغ 4 میلیارد تومان صورت وضعیت خلاف واقع تنظیم شده بود که قرار شد ضمن اینکه این مبلغ از مطالبات پیمانکار مربوط کسر شود.

فلاح افزود: اگر سوء نیت در آن به اثبات برسد مراتب جهت پیگیری بیشتر به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهد شد. اگر ماموران ما در این مورد ورود پیدا نمی کردند مشخص نبود تکلیف این مبلغ خلاف واقع به کجا می انجامید.

وی ادامه داد: مراتب به مدیر دستگاه مربوط که این اتفاق روی داده است منعکس شده است. وی نیز دستور داده است که این مبالغ از صورت وضعیت های پیمانکار کاسته شود و همچنین به زیرمجموعه های خود تذکر جدی داده شود که چرا دقت لازم را در این مورد به عمل نیاوردند؟

فلاح در پاسخ به سوال خبرنگار شوشان که عنوان کرده بود آیا تخلف و یا سوء نیت در این مورد به اثبات رسیده است یا خیر؟ گفت: این موارد به بازرسی قضایی اداره کل ارجاع داده خواهد شد.  از بیان دفاعیات متهم اگر سوء نیت و تبانی بوده پرونده قضایی تشکیل می شود در غیر این صورت باید برای کم دقتی برخی از کارشناسان پرونده قضایی تشکیل شود.

سرپرست اداره کل بازرسی خوزستان تاکید کرد: باید مرز عدم عدم آشنایی با قانون و سوء استفاده برای کارکنان مشخص و تببین شود. فلاح هدف از رسانه ای شدن نتایج بازرسی در ماه های اخیر را تقویت مبحث احساس نظارت در بین کارکنان و مردم دانست.

وی بر این باور است که احساس نظارت برتر و افضل بحث نظارت بوده و بخش بازدارندگی از تخلف را تقویت می کند.

سرپرست اداره کل بازرسی استان خوزستان ادامه داد: این اداره کل بنا دارد که نظارت خود را بر پروژه های عمرانی  استان تقویت کند. اینکه می بینید افزایش اعتبارات به استان سرازیر می شود اما به سرانجام مشخصی در زمان خود نمی رسند به ضعف نظارت مسئولان برمی گردد. وی یادآور شد : این انتظار است که دستگاه های دیگر خودکنترلی را در سازمان متبوع خود تقویت کنند.

فلاح به حجم گسترده دستگاه های اجرایی و صنعتی استان اشاره کرد و گفت : سازمان بازرسی خوزستان با عِده و عُده محدود با این حجم و تنوع دستگاه های اجرایی توانسته است50 دستگاه اجرایی استان را مورد بازرسی قرار دهد.

وی گفت: درصدد هستیم با اخذ مجوز از شورای اطلاع رسانی سازمان نام دستگاه هایی که در بازرسی تخلف شان محرز می شود را نیز رسانه ای کنیم تا از این پس در مواردی که به قطعیت رسیدیم با ذکر جزییات و نام آن شرکت باشد. نگاه اصلی اداره کل بازرسی خوزستان ایجاد امیدواری و تقویت احساس نظارت است.

فلاح در پایان از کمبود اعتبارات، عدم تخصیص به موقع اعتبارات، عدم توانمندی و تمکن مالی لازم برخی از پیمانکاران و وجود معارض و عدم تملک مالی برخی از اراضی پروژه ها را عوامل طولانی شدن پروژه ها و بعضا گران تمام شدن آنان عنوان کرد.

 

مدیرکل بازرسی خوزستان از بوشهر می آید

همچنین خبرهایی از انتتصاب مدیرکل بازرسی بوشهر به عنوان مدیرکل بازرسی خوزستان شنیده شده است. در این باره مدیرکل بازرسی استان بوشهر با اشاره به خبرهای رسانه‌ها مبنی بر انتقالش به استان خوزستان گفت: بنده فعلا مدیرکل بازرسی استان بوشهر هستم و انتقال بنده به خوزستان قطعی نشده است.

غلامحسین کرمی  اظهار داشت: فعلا در بوشهر خدمت می‌کنم و انتقالم به خوزستان 50- 50 است. وی افزود: ما سرباز نظام هستیم و در هرجا نیاز باشد آماده خدمت هستیم.

مدیر کل بازرسی استان بوشهر خاطر نشان کرد: بنده هر جا خدمت کنم همواره خدمتگذار مردم ولایتمدار و خونگرم بوشهر خواهم بود.

کرمی اظهار داشت: صحبت‌هایی مبنی بر انتقال بنده به خوزستان شده اما هنوز چیزی قطعی نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد