سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

از ابتدای امسال
31 میلیارد تومان از اعتبارات متروی اهواز اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل قطارشهری اهواز گفت: از ابتدای امسال تا کنون 31 میلیارد تومان اعتبار به متروی اهواز اختصاص یافته است.

خبرگزاری فارس: 31 میلیارد تومان از اعتبارات متروی اهواز اختصاص یافت

عباس هلاکویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 45 درصد اعتبارات سالانه متروی اهواز تخصیص یافته است،‌گفت: به به دلیل کمبود اعتبارات عملیات اجرایی ایستگاه های میدان دانشگاه، میدان کودک، میدان کارگر و پردیس برخلاف برنامه زمان بندی امسال آغاز نشده است.

وی افزود:‌ تمام تلاش مجموعه قطارشهری بر این بود که عملیات حفاری تونل که چند ماه پیش از ایستگاه اقبال و میدان فرودگاه شروع شده با تاخیر مواجه نشود به همین علت عمده اعتبارات به سمت حفاری مترو هدایت شد.

این مقام مسئول اعتبارات متروی اهواز را بر اساس قانون بودجه 88 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبارات با کاهش 28 درصدی روبه‌رو شد و از این مقدار نیز فقط 31 میلیارد تومان تا الان تخصیص یافته است.

هلاکویی همچنین اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به قطارهای شهری را یادآور شد و افزود: پیش بینی شده بود که 130 میلیارد تومان (معادل 130 میلیون دلار) از این صندوق به متروی اهواز اختصاص یابد، اما پیش شرط های تعیین شده امکان استفاده از این صندوق را ناممکن کرده است.

وی بازپرداخت پول به صورت دلار، نپذیرفتن ضمانت شهرداری‌ها و ارائه طرح توجیهی را از شروط دریافت این اعتبارات عنوان کرد و گفت: هیچکدام از قطارهای شهری دنیا به جز توکیو توجیه اقتصادی ندارند و بدون کمک‌های دولت یا شهرداری‌ها امکان خدمات‌دهی ندارند.

مدیرعامل قطارشهری اهواز همچنین تصریح کرد: با وجودی که از چهار سال پیش قرار بر این بود که متروی اهواز از فاینانس استفاده کند، این مسئله نیز هنوز محقق نشده و یک سال است که با وجود آماده بودن تمام مدارک بلاتکلیف هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد