سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:
ورزشگاه غدیر اهواز در برابر وقایع طبیعی ایمن شده است
در حال تملک 200 هکتار زمین در ضلع شمالی ورزشگاه هستیم

ورزشی  11/11/1390  12:22:35
9011-9381-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان می‌گوید برتری شاخص ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز نسبت به سایر ورزشگاه‌های کشور، استاندارد کارکردنش است.

حمیدرضا گرشاسبی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: در حال حاضر تمام کارهای زیر ساخت این ورزشگاه به پایان رسیده است.

وی با اشاره به این‌که 20 بهمن‌ماه این ورزشگاه به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان‌کرد: ‌هم اکنون این پروژه در تمام جبهه‌های کاری فعال است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تصریح‌کرد: ‌اصل کار پروژه که زمین چمن فوتبال و صندلی‌ها‌ی تماشاگران است به پایان رسیده و آماده‌ی بهره‌برداری است.

گرشاسبی یادآورشد: بعد از افتتاح و تحویل ورزشگاه به اداره‌کل ورزش و جوانان استان، به دنبال تزیین ورزشگاه و ریزه‌کاری‌های باقی مانده خواهیم رفت.

وی ادامه‌داد: در نظر داریم که فضای سبز را تکمیل کنیم تا در ایامی که مردم برای تفریح به بیرون می‌روند، درهای ورزشگاه را باز کنیم تا از امکانات آن مانند یک پارک استفاده لازم را ببرند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان پیشرفت فیزیکی پروژه را حدود 99 درصد عنوان‌کرد و گفت: در حال حاضر مانعی برای برگزاری مسابقات وجود ندارد.

گرشاسبی در پاسخ به این سوال که در ساخت این استادیوم از چه ورزشگاهی الگوبرداری شده است، گفت: نقشه این استادیوم در سال 71 طراحی شده و در آن زمان از استادیوم آزادی تهران برای طراحی الگوبرداری شده است.

وی تصریح‌کرد: اما ورزشگاه فولاد مانند ورزشگاه‌های اروپایی طراحی شده و حالت بیضی شکل دارد و می‌تواند 30 هزار تماشاگر را در خود جای دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درمورد ایمنی ورزشگاه در زمان وقوع وقایع طبیعی از جمله زلزله، گفت: برای جلوگیری از زلزله در ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر، حدود 600 هزار شمع در زیر آن کوبیده شده است که این امر باعث می‌شود تحت هیچ شرایطی آب‌های تحت‌العرضی هیچ گونه نفوذی نداشته باشند.

گرشاسبی یادآورشد: تعداد در‌های ورودی تماشاگران به ورزشگاه به اندازه‌ای است که تجمع در ورود تماشاگران ایجاد نخواهد شد.

وی درمورد فروش الکترونیکی بلیت‌ها مانند کشورهای پیشرفته‌ دنیا در این ورزشگاه گفت: ورزشگاه غدیر این آمادگی را دارد که در صورت لزوم به صورت الکترونیکی اقدام به فروش بلیت‌ها کند و دسترسی برای حضور تماشاگران به بهترین شکل مهیا شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به این‌که رشته‌های دیگری نیز می‌توانند از فضای این ورزشگاه استفاه کنند، بیان‌کرد: ‌به عنوان مثال اسکیت‌بازان می‌توانند از این فضای زیاد آسفالت اطراف استادیوم برای تمرین استفاده کنند.

گرشاسبی درمورد اقدامات انجام شده در زمان قطعی احتمالی برق ورزشگاه گفت: در صورت قطعی برق، ژنراتور قوی تعبیه شده که در صورت نیاز، فعال خواهد شد و جوابگوی دکل‌های روشنایی و نورافکن‌های استادیوم‌ نیز است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که در حال تملک زمین اطراف ورزشگاه در ضلع شمالی و به مساحت 200 هکتار هستیم، گفت: این امر به دستور استاندار و برای اجرای طرح جامع دهکده‌ ورزش استان خوزستان انجام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد