سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

یادواره شهدای عشایر عرب و همایش سران، معتمدین و نخبگان ایلات و طوایف مختلف سراسر کشور، طی دیروز و امروز در خوزستان برگزار شد.

رییس سازمان بسیج عشایر کشور در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: دومین یادواره شهدای عشایر عرب به منظور تجلیل از مجاهدت‌های اعراب جنوب کشور در مقابله با تجاوز انگلیسی‌ها در جریان جنگ جهانی اول برگزار شده است.

سردار جمشیدی یادآور شد: در جریان جنگ جهانی اول و تجاوز خارجی‌ها به ویژه انگلیسی‌ها به جنوب کشور، عشایر عرب کشورمان با فتوای آیت‌الله یزدی قیام کردند و با به هلاکت رساندن هزار سرباز انگلیسی و تقدیم 500 شهید، توانستند بخشی از خاک خوزستان را که در تصرف انگلیسی‌ها بود، آزاد کنند.

وی با اشاره به تفاوت استعداد جنگی و توان نظامی نیروهای مهاجم و عشایر عرب کشور اظهار کرد: در حالی که انگلیسی‌ها سلاح‌های پیشرفته و توپ در اختیار داشتند، عشایر عرب با سلاح‌های قدیمی و ابزارآلات کشاورزی از کشور دفاع کردند ولی چون این دفاع بر اساس فتوای یک مجتهد بود، جانانه ایستادند و برگ زرینی در عرصه مبارزه علیه استعمار و به ویژه انگلیس در تاریخ این کشور ثبت کردند.

رییس سازمان بسیج عشایر کشور در ادامه گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، این مبارزات در تاریخ ثبت نشده بود ولی بعد از انقلاب، واکاوی‌های لازم انجام و این برگ زرین در تاریخ ثبت و ضبط شد. بر همین اساس، دومین یادواره شهدای عشایر عرب در منطقه عمومی حمیدیه در خوزستان برگزار و یادمانی نیز در همین محل ساخته شده است.

وی در پایان به برگزاری همایش دیگری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: همزمان با یادواره شهدای عشایر عرب، همایش سران، معتمدین و نخبگان ایلات و طوایف کل کشور در آبادان برگزار شد و طی آن، تعدادی از سران قبایل و اقوام کشور به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد