سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستانها

گلایه‌های مردمی که تنها نفت دارند و دیگر هیچ
چگونه ممکن است که بیش از 100 سال در منطقه ای نفت استخراج شود و مناطق دیگر با استفاده از منافع آن آباد شوند، اما آن منطقه گرفتار معضلات و مشکلات بوده و نیازهای اولیه مردم مرتفع نشده باشد و حداقل درصدی از این منافع به آن نرسد.
کد خبر: ۲۲۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
سرویس مجلس- مدتهاست که مردم مسجد سلیمان از آلودگی هوای این شهر و نشت روزافزون نفت و گاز گلایه می کنند و در این مدت هر چند اقداماتی صورت گرفته،‌اما کارهای انجام شده نه رضایت شهروندان اولین زادگاه نفت ایران را برآورده کرده و نه نماینده این مردم در مجلس شورای اسلامی را.

دکتر امیدوار رضایی در گفت و گو با خبرنگار تابناک از احداث 1300 واحد مسکونی خبر داد و گفت: این پروژه توسط وزارت مسکن با اعتباری که وزارت نفت بر اساس مصوبه دولت و مجلس تخصیص داده در حال ساخت است. همچنین دستور پروژه 2000 واحدی دیگری داده شده است که حداقل باید به 5000 واحد برسد تا مردمی که در مناطق ناامن هستند، بتوانند جابجا شوند و این کار تا زمانی باید ادامه داشته باشد تا مردم دیگر مجبور نباشند در مناطق آلوده زندگی کنند. مناطق آلوده نیز باید تبدیل به فضای سبز شوند و قرار بر این شده است که دستگاههای سنجش آلودگی از سوی سازمان محیط زیست در منطقه نصب شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه ادامه روند کنونی باعث ایجاد ذهنیت منفی و احساس بی مسئولیتی و اجحاف به حقوق مردم، در ذهن افراد می شود، افزود: چگونه ممکن است که بیش از 100 سال در منطقه ای نفت استخراج شود و مناطق دیگر با استفاده از منافع آن آباد شوند، اما آن منطقه گرفتار معضلات و مشکلات بوده و نیازهای اولیه مردم مرتفع نشده باشد و حداقل درصدی از این منافع به آن نرسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دولت، مبنی بر به کارگیری افراد بومی در فعالیت های منطقه‌ای گفت: متاسفانه در استان خوزستان این مصوبه با بی مهری روبرو شده است، دولت نیز این موضوع را پذیرفته است. قرار بر این بوده است که تا 90 درصد افراد از نیروهای کار منطقه تامین شود. بهانه های مختلفی از سوی شرکتهای دولتی و خصوصی عنوان می شود که از سوی ما پذیرفته نیست و ما به دنبال اجرای کامل این مصوبه هستیم تا بار بیکاری در استان کمتر شود. متاسفانه شرکتها به دلیل خصوصیت های فرهنگی و غیر کارشناسی رو به افرادی می آورند که از قبل با آنها کار کرده اند و سعی دارند کمتر از افراد جدید استفاده کنند در حالیکه استفاده از نیروی بومی هزینه های کمتری برای شرکتها دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد