سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

رییس پژوهشکده باستان شناسی ایران:
استان خوزستان بهشت باستان شناسان جهان است
 
دزفول -رییس پژوهشکده باستان شناسی کشور گفت: خوزستان بهشت باستان شناسان جهان است که دارای آثار تاریخی،معنوی و فرهنگی بسیار ارزشمندی می باشد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا 'دکتر محمود میر اسکندری 'روز دوشنبه در همایش ملی باستان شناسی و معماری سازه های آبی در دزفول افزود: زیباییهای آثار تاریخی استان خوزستان باستان شناسان را شگفت زده می کند.
وی گفت: دزفول به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای استان خوزستان جایگاه ویژه ای در قدیمی ترین ایام داشته است که در دوره ساسانی رونق گرفته و توجه باستان شناسان را به خود جلب کرده است.
میر اسکندری افزود: آثار تاریخی بسیار زیبایی در دزفول نهفته است و در زمینه باستان شناسی کم کاری شده که باید آثار تاریخی ،فرهنگی و معنوی این شهرستان بهتر به جهانیان معرفی شود.
وی با ارایه راهکارهایی در جهت نشان دادن آثار تاریخی دزفول به جهانیان گفت: وقتی محققان و پژوهشگران به دزفول می آیند باید در مورد آثار تاریخی و با ارزش این شهرستان بیشتر کار کنند.
میر اسکندری افزود: حدود 400 اثر تاریخی ،فرهنگی و طبیعی در شهرستان دزفول وجود دارد که به شیوه مطلوب معرفی و شناسایی نشده اند و بعضی از این آثار نیز به دلیل فعالیتهای عمرانی تخریب شده اند ولی باید با همت و تلاش مسوولان و مردم با فرهنگ دزفول در جهت حفظ و توسعه این آثار گام برداشت.
رییس پژوهشکده باستان شناسی کشور با تأکید بر اهمیت حفظ و توسعه آثار تاریخی شهرستان دزفول افزود:دزفول از آثار تاریخی غنی است و هنوز هیچ یک از این آثار ثبت جهانی نشده و حتی بعضی از این آثار ارزشمند هنوز در لیست آثار ملی کشورمان نیز قرار نگرفته اند.
این همایش با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان ،محققان ،پژوهشگران و مسوولان محلی و با استقبال دوستداران باستان شناسی در دزفول برگزار شد طی آن مباحث علمی در خصوص معماری باستانی سازه های آبی از سوی کارشناسان مقالاتی مطرح شد.
این همایش به مدت دو روز در محل سالن کنفرانس شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول با حضور پژوهشگران و باستان شناسان جریان دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد