سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

موزه مسجدسلیمان؛
مردم‌شناسی یا باستان‌شناسی؟

فرهنگی و هنری  10/11/1390  11:02:37
9011-6480-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان یادآوری کرد: از سال 84 کار راه‌اندازی موزه مسجدسلیمان و اختصاص اعتبار به این منظور آغاز شد و با پیگیری‌های عملی صورت گرفته از همان سال و در نظر گرفتن بنای قدیمی بنگله 125 تلاش‌ها برای راه‌اندازی موزه ادامه پیدا کرد.

محمد زراسوندی علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان گفت: بعد از آزادسازی بنای مذکور از دست متصرفان با همکاری امور حقوقی شرکت نفت مسجدسلیمان و دستگاه قضایی مقرر شد که در آن مکان بعد از مرمت و بازسازی موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی مسجد سلیمان راه‌اندازی شود.

این دوستدار میراث فرهنگی گفت: با توجه به اسناد و مکاتبات صورت گرفته بیش از صد قلم شی سنگی کشف شده مسجدسلیمان در موزه شوش و انبار آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی استان نگه‌داری می‌شوند.

زراسوندی علی‌پور ادامه داد: به دلیل این که اشیای کشف شده‌ چند سال اخیر در اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان نگه‌داری می‌شدند مقرر شد که با موافقت سازمان میراث فرهنگی استان موزه مسجدسلیمان به دو بخش باستان‌شناسی مردم‌شناسی تقسیم شود.

وی تصریح کرد:‌ متاسفانه اخیراً بعد از مدت‌ها پیگیری در خصوص راه‌اندازی و بهره‌برداری از موزه اطلاع یافتیم که اداره کل میراث فرهنگی خوزستان قصد دارد موزه مذکور را در قالب مردم‌شناسی راه‌اندازی کند که این امر با توجه به آثار بی‌شمار کشف شده در مسجدسلیمان، اندیکا و لالی ظلم مضاعف است که موزه مذکور فقط در قالب مردم‌شناسی راه‌اندازی شود.

مسؤول انجمن میراث فرهنگی مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: با توجه به این که هویت و تاریخ هر منطقه با ارایه آثار و اشیای کشف شده در ان منطقه نمایان می‌شود خواسته اکید تمام دوستداران میراث فرهنگی و مردم مسجدسلیمان گردآوری حداقل بخشی از آثار باستانی و راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی در بنای فعلی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد