سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل سیاسی

جاسوسی در دام اشراف اطلاعاتی

این روزها خبر دستگیری جاسوس CIA در ایران به نوعی بسیاری از محافل سیاسی غرب را شوکه کرده است. پس از آنکه تهران توانست یک فروند از مدرن ترین پهپادهای جاسوسی آمریکا را در جنگ الکترونیک سالم به زمین بنشاند موضوع دستگیری امیرمیرزای حکمتی باردیگر اثبات کرد که دستگاه های امنیتی ایران به شدت هوشیار هستند و شاخک های اطلاعاتی سیا را نیز در تیر رس خود دارند.
آمریکایی ها که در ماه های اخیر تلاش وافری را برای تحت فشار قرار دادن تهران چه از طریق مسئله هسته ای با گزارش مغرضانه آمانو و چه موضوعات تروریستی و حقوق بشری داشتند امروز با پاتک تبلیغاتی گسترده تهران مواجه شده اند که به نوعی کاخ سفید را به گوشه رینگ برده است. آمریکا یکی پس از دیگری از ایران ضربات سختی متحمل می‌شود که مقامات آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
«امیر میرزای حکمتی» ایرانی الاصلی است که برای ارتش آمریکا و سیا مدت مدیدی فعالیت داشته است. امیر میرزای حکمتی در آریزونای آمریکا متولد شده است و یک دهه آموزش های تخصصی برای جاسوسی را طی کرده است. وی در آگوست 2001 در قسمت اطلاعات ارتش آمریکا استخدام شده و به دلیل اینکه اندکی زبان فارسی و عربی را می‌شناخته است به دانشگاه مخصوصی فرستاده می شود تا زبان های خاورمیانه را بیاموزد و سرانجام پس از گذراندن این دوره به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی وارد خاک عراق می شود. وی در عراق مامور به شناسایی مقامات عراقی که گرایش به آمریکا دارد می شود. اما حکمتی خیلی زود به مقامات مافوق خود ثابت می کند که توانایی های لازم را دارد و لذا به استخدام چندین شرکت اطلاعاتی در می‌آید شرکت اطلاعاتی دارپا حکمتی را از سال 2005 تا 2007 تحت نفوذ می گیرد.
پس از آن نیز وی به شرکت بازی های رایانه‌ای «کوما» می رود که تولیدات رایانه‌ای این شرکت نقش عمده ای در تطهیر خون‌ریزی‌های ارتش آمریکا در عراق و افغانستان دارد. اما در می 2009 سیا رسما وارد عمل می‌شود تا توانایی های وی را بیازماید.
در همین زمان «دولارس» مامور سیا با وی تماس می گیرد و در سئوالاتی توانایی های وی را امتحان می کند. پس از موفقیت در امتحانات وی وارد خاک عراق می شود و در طی 2 سال به جمع آوری اطلاعات می پردازد و پس از گذراندن آموزش های عملیاتی میز ایران در سیا با فوریت نحوه نفوذ وی را به ایران دنبال می کند و سرانجام تصمیم گرفته می شود حکمتی به عنوان یک منبع اطلاعاتی در مسیر وزارت اطلاعات قرار گیرد تا ضمن نفوذ به وزارت اطلاعات توانایی‌های ایران را به واشنگتن ارسال کند. اما در شهریور 90 این جاسوسی سیا که با حجم اطلاعات وسیع درست و نادرست از پایگاه بگرام به دبی فرستاده می شود و به ایران وارد می‌شود با هوشیاری نیروهای امنیتی کشورما روبه رو می گردد. هرچند سیا به دنبال به دام انداختن نیروهای امنیتی ایران و دستیابی به اشراف اطلاعاتی بوده اما وزارت اطلاعات که پیش از این از حضور یک ایرانی الاصل در پایگاه بگرام افغانستان مطلع گردیده بود فریب این جاسوس نفوذی را نمی خورد و وی را دستگیر می کند.
البته وزارت خارجه آمریکا با پر رویی تمام از تهران خواست تا جاسوس بازداشت شده در ایران را به واشنگتن تحویل بدهد. "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور خواستار دسترسی به "امیر میرزا حکمتی" از طریق سفارت سوئیس شده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما از دولت ایران می خواهیم به سوئیس که حافظ منافع ماست اجازه دسترسی فوری به او را بدهد و بدون معطلی او را آزاد کند. "نولاند گفت که خانواده حکمتی ابتدا بازداشت او را در ماه سپتامبر گزارش کردند و وزارت خارجه به بستگان او کمک کنسولی ارائه کرده است.
البته آمریکایی های برای ماستمالی کردن جاسوسی اخیر خود در ایران تنها به این اقدامات کفایت نکردند. چندی پیش پدر جاسوس بازداشت شده آمریکایی در ایران نیز در مصاحبه با آسوشیتدپرس، هرگونه همکاری فرزندش با سیا را رد کرد و هدف وی از سفر به ایران را دیدار بستگانشان عنوان کرده است!
پدر امیر میرزا حکمتی، تبعه ایرانی‌الاصل آمریکا که چند روز پیش به اتهام جاسوسی برای سازمان سیا و تلاش برای نفوذ به دستگاه اطلاعاتی ایران بازداشت شده بود، در مصاحبه با این خبرگزاری مدعی شد که فرزندش بی‌گناه است. پدر حکمتی در این گفتگو عنوان کرد که پسرش هیچ ارتباطی با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نداشته و تنها برای دیدن مادربزگش به ایران آمده و اتهامات وی بی‌اساس است. این درحالی است که تصاویر و فیلم‌های حضور وی در پایگاه نیروهای آمریکایی در بگرام افغانستان منتشر شده و در این تصاویر حتی وی با لباس نظامیان آمریکا نیز در حال آموزش‌های نظامی دیده شده می‌شود.
اما به عنوان جمع بندی باید گفت هرچند آمریکایی ها بازهم همچون ورود هواپیمای جاسوسی خویش درصددند تا ورود جاسوس سیا به ایران را اشتباهی مطرح کنند اما مطمئنا این‌گونه اقدامات نمی توان موفقیت جمهوری اسلامی ایران را تحت الشعاع قرار دهد. وزارت اطلاعات کشورما در نبردی سخت در برابر CIA قرار گرفته است و به پیروزی دست پیدا کرده است. سیا یکی از قدرتمندترین شبکه‌های جاسوسی در دنیا را دارد و اینکه ایران توانسته است در یک نبرد اطلاعاتی مامور آنان را دستگیر کند یک شاهکار به حساب می آید. ضمن آنکه طبق اعترافات حکمتی وی حامل اخبار و اطلاعات بسیار مهمی نیز بوده است که این اطلاعات می تواند در آشکار سازی هرچه بیشتر نحوه عملکرد سازمان سیا در ایران موثر باشد. امید است با اشراف اطلاعاتی بر کشور و منطقه شاهد پیروزی های دیگر در نبرد با جبهه معاندان باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد