سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

متخصصان «قلعه تل» را می‌کاوند
فرهنگی و هنری  9/11/1390  11:13:47
9011-5180-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک گفت: هیاتی متخصص برای تعیین حریم، گمانه‌زنی، مرمت و شناسایی لایه‌های تاریخی قلعه «قلعه تل» به باغملک وارد می‌شوند.

یونس شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان گفت: انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک برای معرفی و شناسایی بیش‌تر منطقه با این هیات همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: نکته مهم این که این قلعه به خاطر بافت تاریخی که دارد و این که تنها اثر باستانی سالم باغملک است دارای اهمیت خاص است.

این دوستدار میراث فرهنگی گفت: مرمتی که قرار است انجام شود در خصوص دیوارهای داخلی و سقف‌های قلعه تل است. با این که که در سال‌های گذشته نیز این بنا مرمت شده اما چون هیات کارشناسی مرمت کننده تخصصی نبود کار مرمت آن درست و کامل انجام نشد.

شفیعی گفت: این هیات علاوه بر مرمت، گمانه‌‌زنی و تعیین حریم کار شناسایی لایه‌های تاریخی قلعه تل را نیز انجام می‌دهد چون در زیر این قلعه سفال‌هایی از دوره‌های مختلف یافت شده است.

وی خاطرنشان کرد: این قلعه مربوط به زمان محمد تقی‌خان کیانرسی است که متعلق به دوره قاجار است. این قلعه که در شهرستان قلعه تل قرار گرفته حدود 12 کیلومتر با باغملک فاصله دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد