سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خبرداد:
20 بهمن؛ افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفری
بهره‌برداری از 42 پروژه ورزشی در دهه‌ فجر
کسب 66 مدال بین‌المللی در 9 ماهه سال جاری

ورزشی  9/11/1390  11:05:59
9011-6181-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از افتتاح 42 پروژه ورزشی در دهه‌ فجر خبرداد.

به گزارش خبرنگار بخش وزشی ایسنا از خوزستان، حمیدرضا گرشاسبی در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران که دیروز شنبه، هشتم مهرماه در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهارکرد: در بخش عمرانی برای دهه مبارک فجر، 42 پروژه ورزشی خواهیم داشت که با بهره‌برداری از آن‌ها 112 هزار و 918 مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان اضافه خواهد شد. از این متراژ 49 هزار و 408 مترمربع آن فضاهای ورزشی سرپوشیده و 63 هزار و 510 متر مربع آن نیز فضاهای روباز است. اعتبار 27 پروژه از 42 پروژه از اعتبارات استان تامین شده، دو پروژه نیز ملی و 13 پروژه نیز از سایر منابع مانند نفت تامین شده است.

وی ادامه‌داد: هزینه‌هایی که برای 42 پروژه از منابع استانی و ملی تامین شده، 17 میلیارد و 117 میلیون و 800 هزار تومان بوده است اما کل هزینه‌های این 42 پروژه، 81 میلیارد و 117 میلیون و 800 هزار تومان است. بخشی از هزینه‌های ورزشگاه 50 هزرا نفری توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده که آن را در اعتبارات استانی لحاظ نکرده‌ایم و فقط پنج میلیاردی را که از اعتبارات استانی هزینه کرده‌ایم، در این آمار محاسبه کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش جوانان خوزستان عنوان‌کرد: ‌این 42 پروژه شامل 16 سالن چند منظوره در 16 شهرستان استان، پنج سالن تمرینی، یک سالن ویژه وزنه‌برداری، سه زمین چمن فوتبال، یک خانه کشتی، یک زورخانه، یک پیست موتورسواری و یک خانه بیلیارد است. این خانه بیلیارد که قرار است در آبادان افتتاح شود،‌ به دلیل وجود سه ملی‌پوش در این شهرستان ساخته شده است. برای اولین بار نیز حسین وفایی در رشته اسنوکر قهرمان جهان شد به احترام وی و این‌که آبادان پایگاه بیلیارد ما شده است، خانه بیلیارد را در این شهر احداث کردیم و ساخت دومین خانه بیلیارد را نیز در دست اجرا داریم. از دیگر پروژه‌های عمرانی که در دهه فجر افتتاح خواهند شد می‌توان به دو پیست دو و میدانی، یک تالار آموزش، دو خوابگاه ورزشی، سه ساختمان اداره ورزش و جوانان در سه شهرستان، یک ساختمان ویژه هیات‌های ورزشی، یک مجموعه ورزشی روستایی، ورزشگاه 50 هزار نفری و پیست بین‌اللمللی دوچرخه‌سواری اشاره کرد.

وی بیان‌کرد:‌ تاکنون هیچ استانی نتوانسته در یک مناسبت 42 پروژه ورزشی را با این ابعاد و متراژ افتتاح کند و خوشحالیم که تعداد پروژه‌های زیادی در اختیار نوجوانان و جوانان استان قرار می‌دهیم.

گرشاسبی درمورد برنامه‌های ورزشی دهه فجر گفت: براساس گزارش سایر دستگاه‌های استان، 36 برنامه دارند ولی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، ‌307 برنامه ویژه در سطح استان برنامه‌ریزی کرده است که ویژه آن همایش بزرگ دوچرخه‌سواری همگانی و عمومی استان که 14 بهمن ماه برگزار می‌شود و فکر می‌کنم که در طی سال‌های اخیر اولین همایش بزرگ دوچرخه‌سواری باشد.

وی درخصوص فعالیت‌های ورزشی که تاکنون انجام شده است، اظهارکرد:‌ البته در ایام دهه فجر نیز یک جلسه مطبوعاتی ویژه برنامه‌های جوانان خواهیم داشت چون از زمانی که تبدیل به وزارت شده‌ایم و سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت‌بدنی با هم ادغام شدند، جوانان نیز زیرمجموعه ما محسوب می‌شوند و باید برای آن‌ها هم در چارچوب تعریف شده برنامه‌ریزی کنیم. در ایام دهه فجر 18 برنامه ویژه برای جوانان خواهیم داشت که یکی از آن‌ها تجلیل از برترین‌های ورزشی جوانان است اما در فعالیت‌های 9 ماهه ورزش، تا این لحظه 145 هزار ورزشکار سازمان یافته داریم که بیمه شده ورزشی هستند و کسانی هستند که در رقابت‌های قهرمانی حضور پیدا می‌کنند. ‌تاکنون 26 میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را در استان داشته‌ایم و 331 تیم در قالب سه هزار و 12 ورزشکار به مسابقات قهرمانی کشور اعزام کرد‌ه‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: در مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب 144 مدال طلا، 110 مدال نقره و 196 مدال برنز بوده است. در بخش تیمی نیز 24 مقام اولی، 26 مقام دومی و 25 مقام سومی و درمجموع 75 مقام تیمی در مسابقات کشوری کسب شده است. در طی 9 ماه گذشته 336 خوزستانی به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند که از این تعداد تاکنون 138 نفر به عضویت تیم‌ملی درآمده‌اند. همچنین هفت تیم در قالب 113 ورزشکار تاکنون به مسابقات بین‌المللی اعزام کرده‌ایم که موفق به کسب 23 مدال طلا، 13 نقره و 30 برنز و در مجموع 66 مدال در رقابت‌های بین‌المللی کسب شده است. یک مقام سومی تیمی و یک مقام اول تیمی نیز در رقابت‌های بین‌المللی کسب کرده‌ایم.

وی عنوان‌کرد: ‌نفرات خوزستانی که در قالب تیم‌های ملی به مسابقات آسیایی اعزام شده‌اند 56 نفر بوده‌اند که موفق به کسب 18 طلا، 10 نقره و پنج برنز کسب کرده‌اند. از خوزستان 45 نفر در قالب تیم‌های ملی به مسابقات جهانی اعزام شده‌اند که موفق شده‌اند شش مدال طلا، 11 نقره و هفت برنز و در مجموع 24 مدال جهانی کسب کنند. نفرات اعزامی به مسابقات جهانی، 52 درصد کسب مدال داشته‌ایم.

گرشاسبی درمورد کلاس‌های برگزار شده در طی 9 ماه گذشته گفت: 35 کلاس مربی‌گری، 39 کلاس داوری و درمجموع 74 کلاس برگزار شده است. در کنار این‌ها 17 دوره علمی، 155 دوره ورزشی برگزار شد و 120 نفر نیز به دوره‌های تخصصی اعزام شده‌اند.

وی تصریح‌کرد:‌ مصوب شده که ورزشگاه 50 هزار نفری، 20 بهمن ماه با حضور رییس جمهور و مقامات کشوری به بهره‌برداری برسد و ما برنامه داریم که با همت استاندار و وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد دهکده المپیک خوزستان، 200 هکتار زمین‌های ورزشی اطراف ورزشگاه تملک شود و در اختیار ورزش قرار بگیرد تا بتوانیم پایگاه اصلی قهرمانی و استعدادیابی رشته‌های مختلف را به آن‌جا انتقال دهیم. یکی از مظلومیت‌های ما در بخش سوارکاری است چون هم اکنون متاسفانه اسب اصیل عرب در یزد به فروش می‌رسد و یکی از برنامه‌های وسیع ما توسعه سوارکاری در این دهکده است که امیدواریم اجرایی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان‌کرد: پیست دو و میدانی ورزشگاه 50 هزار نفری نیز دارای استاندارد‌های لازم است و نکاتی که کم بود، اضافه شد تا بتوانیم میزبانی مسابقات آسیایی و بین‌المللی را داشته باشیم.

وی افزود: پیست دوچرخه‌سواری خوزستان نیز یکی از پروژه‌های بزرگ ما است که پیشنهاد داده‌ایم که به نام شهدای خوزستان نام‌گذاری شود. این پیست، بین‌المللی است و بانوان به راحتی می‌توانند در آن تمرین کنند چون فضای سرپوشیده مناسبی دارد و از یک هزار و 500 صندلی نیز برای تماشاگران برخوردار است. کنار آن نیز فضاهای مناسبی وجود دارد که پیش‌بینی ساخت یک خوابگاه 400 نفره را داشته‌ایم که ورزشکاران سایر شهرستان‌ها بتوانند برای شرکت در کلاس‌ها از این مکان استفاده کنند. مطمئن باشید اگر دوچرخه‌سواران ما یک سال آموزش و دوره ببینند، هیچ استانی حریف ما نخواهد شد و با افتتاح این پیست مدال‌های خوبی را در دو بخش بانوان و آقایان خواهیم داشت. این پیست نیز مراحل پایانی ساخت خود را سپری می‌کند و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی ادامه‌داد: در کارهای عمرانی معضلات و مشکلاتی وجود دارد و ما تاحدودی توانسته‌ایم آن را حل کنیم. یکی از آن‌‌ها پرداخت عوارض شهرداری و گرفتن پروانه مربوط به این پیست بود. بالاخره نگاه به ورزش باید با نگاه به کارخانجات تفاوت داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان‌کرد: ما برای تامین هزینه‌های استخرهایی که در شهرستان‌ها وجود دارد به آن‌ها کمک می‌کنیم چون درآمدزایی ندارند. وظیفه ما بوده که برای تامین سلامت مردم این کار را انجام دهیم. از زمانی‌که من در این سمت هستم،‌ تاکنون کار بر روی 12 استخر سرپوشیده را شروع کرده‌ایم و در بیشتر شهرستان‌ها در حال انجام است. ما فقط یک شهرستان فاقد استخر داریم که ساخت آن برای سال 91 در برنامه قرار دارد. خوشبختانه همه شهرهای خوزستان تا شش ماهه دوم سال آینده صاحب استخر خواهند شد. این حق مردم خوزستان است که در چنین آب و هوایی بتوانند از استخرهای مناسب استفاده کنند و در کنار این تفریح و نشاط، بُعد قهرمانی وجود دارد که در شنا افت کرده و عقب هستیم. در گذشته شنای خوزستان سرآمد بود ولی حالا باید کار بکنیم تا این افت جبران شود.

وی بیان‌کرد: ‌تا جایی که توانسته‌ایم دوندگی کرده و اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون تومانی را به 43 میلیارد تومان ارتقا داده‌ایم. امسال نیز با تعامل و پیگیری‌های انجام شده، در بخش اعتبارات عمرانی و نیز ورزش، نسبت به سایر استان‌ها خوب بوده‌ایم. ما سکته ناقص در ورزش داشته‌ایم که وقفه 9 ماهه‌ای بود که به دلیل جابه‌جایی سازمان به وزارت بود و این تغییر موجب شد که کارها منحل شود. سکته دوم نیز لغو یک درصد اعتبارات سازمان‌ها به ورزش بود. می‌توانستیم از سهم خوزستان درآمد خوبی داشته باشیم. حالا قرار است این مبلغ‌ها به طور متمرکز در اختیار وزارت قرار بگیرد و بعد از مبلغی که در اختیار ما قرار خواهد گرفت، استفاده می‌کنیم.

گرشاسبی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص وضعیت استادیوم پنج مهر آبادان گفت: متاسفانه در مصالحی که در این ورزشگاه مورد استفاده قرار گرفته بوده از آب شور استفاده شده بود که منجر به زنگ‌زدگی میلگردهای به کار رفته و ترکیدگی بتون شده بود. در سال‌های قبل برای آزمایش مقاومت سکوها بارگذاری کرده بودند. زمان استاندارد این کار، یک هفته است که متاسفانه این کیسه‌های شنی ‌به دلیل اختلافات ایجاد شده، پنج یا شش سال روی سکوها باقی مانده بود. با پیگیری‌هایی که در سال 90 داشتیم، استانداری چهار میلیارد و 200 میلیون تومان از اعتبارات نفت تخصیص داد ولی باید اکیپی از افراد متخصص برای مشخص کردن برنامه تخریب یا مقاوم‌سازی مورد استفاده قرار می‌گرفت. با گروه‌های مشاوره که گروه‌های متخصصی از دانشگاه شهید چمران هستند، قرارداد بسته شده است و کار طبق استانداردهای فنی دنبال می‌شود و پیمانکار مشغول شده است. دو دهنه باید تخریب شود و مابقی ستون‌ها و جایگاه تماشاگران باید مقاوم‌سازی شوند.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درخصوص بی‌نظمی‌های موجود در همایش‌های پیاده‌روی و نیز تغییرات ایجاد شده با تبدیل سازمان ورزش به وزارت ورزش و جوانان بیان‌کرد: در پیاده‌روی خانوادگی ازدحام به شکلی است که قابل کنترل نیست ولی در مراحل بعدی آن، نسبت به مراحل اولیه وضع بهتر شد. تعرفه‌های تکراری نیز تا جایی که در توان ما بود خارج شد و بعد قرعه‌کشی صورت گرفت. این مسایل قابل کنترل نیست چون عمومی است ولی در نهایت، هدف تامین سلامت مردم است. ادغام نیز بستگی به توانایی مدیر دارد که به چه شکل برنامه‌‌ریزی و کار کند. ما اولین استانی هستیم که معاون جوانان آن ابلاغ گرفت. اولین استانی نیز خواهیم بود که این برنامه‌ها را برای جوانان اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد وضعیت ورزشگاه مرتضی علی خرمشهر و نیز هزینه و چگونگی نگهداری از سالن‌های ورزشی اظهارکرد: ورزشگاه مرتضی علی زمینی در حدود 20 هکتار است که باتوجه به وسعت آن ما در این مدت دو سالن ورزشی در آن احداث کرده‌ایم. یک چمن ورزشی نیز در حال احداث است و عملیات ساخت پیست موتورسواری نیز در گوشه‌ای از آن در حال انجام است. نگه‌داری از تاسیسات ساخته شده، نگرانی ما نیز است چون نیرویی برای نگه‌داری از آن‌ها نداریم. این تاسیسات را در اختیار هیات‌های ورزشی قرار داده‌ایم که متاسفانه آگاهی از نگهداری از آن‌ها ندارند. در سمینار دو روزه‌ای‌ که در تهران داشتیم، این یکی از دغدغه‌های ما بود و وزیر ورزش و جوانان قول داد که مانند گذشته پس از افتتاح هر پروژه‌ای، نیروهای انسانی آن را نیز ببیند. چون ما بیش از حقوقی که برای نگهداری این تاسیسات باید هزینه کنیم، برای تخریب، بازسازی و تعمیرات هزینه می‌کنیم.

گرشاسبی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درمورد برنامه‌ها برای افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفری عنوان‌کرد: فدراسیون فوتبال واسطه‌‌ای قرار داد تا یک تیم خارجی برای افتتاح این ورزشگاه به استان بیاید ولی چون تیم‌های اصلی برزیل درگیر رقابت‌های لیگ بودند، ما با حضور یک تیم دسته یک برزیل مخالفت کردیم و به دلیل حضور مارادونا، پیگیر حضور تیم‌‌الوصل شدیم و منتظر جواب آن‌ها هستیم. در غیر این صورت یک تیم بزرگ برای بازی افتتاحیه در این‌جا حاضر می‌شود.

گرشاسبی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد اجرایی شدن طرح آمایش ورزش استان گفت: ‌در طرح آمایش مکان‌های ورزشی که از بخش خصوصی پس گرفتیم، در اختیار هیات‌ها قرار دادیم. خوشبختانه در این مسیر، 80 درصد شهرستان‌ها در این راستا عمل می‌کنند و 20 درصد نتوانسته‌اند آن را عملی کنند که برای حرکت آن‌ها در این مسیر نیز پیگیر امور هستیم.

وی در پایان عنوان‌کرد: کار برای احداث پارک ورزش ویژه بانوان در اهواز آغاز شده و اعتباری نیز برای آن در نظر گرفته شده است. احداث یک استخر سرپوشیده و یک سالن ورزشی سرپوشیده چند منظوره ویژه بانوان در آن مکان نیز در دستور کار ما قرار دارد. این مجموعه حدود 10 هکتار است که دو هکتار آن برای ورزش بانوان اختصاص می‌یابد و مابقی آن پارک تفریحی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد