سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیران خوزستانی مصوبه دولت را به ورطه فراموشی سپرده اند/ بعد از 5 سال معاون استاندار دستور حذف واسطه ها را داد !

شوشان: تاکنون علی رغم اصلاح در قوانین جذب نیروهای شرکتی، مشکل حل نشده است. مشکل از اینجا شروع می شود که دولت هشتم تصمیم می گیرد تحت عنوان کاهش تصدی گری دولت شرکت هایی را واسطه خود برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز قرار دهد تا شاید به نوعی دولت را کوچک کند.

همه ارگان ها ، وزارتخانه ها و شرکت های دولتی و غیردولتی موظف می شوند تا نیروهای مورد نیاز خود را به جای جذب مستقیم از طریق واسطه ای به نام شرکت های تامین نیرو جذب کنند.

جالب اینجاست که طی یک سال - فقط یک سال - بیش از هزار و ششصد شرکت تامین نیرو در جای جای این مملکت به منظور عرضه نیروی کار سبز می کنند.

بسیاری از این شرکت ها با سودجویی و برداشت غیرمنصفانه از حقوق کارگران و کارمندان و استفاده نابجا از تخصص های مختلف نتیجه ای جز افزایش رانت خواری را به دنبال نداشتند. بنابراین دولت دهم درصدد اصلاح این قانون ناعادلانه برآمد و دستور به حذف این نوع شرکت ها داد. پیرو تصمیم هیات دولت ، وزیرکار  ابلاغ کرد که دستگاه های دولتی هیچ گونه حقی برای استفاده از این نوع شرکت ها ندارند و در صورت مشاهده تخلف ، به شدت با آن دستگاه برخورد می شود.

همچنین بر اساس ضوابط اجرایی بودجه، انعقاد قرارداد با اشخاص حقوقی برای تامین نیروی انسانی دستگاه‌ها به هر نحو ممنوع شد.  البته مشاغل خدماتی همچون فضای سبز و طبخ غذا و حمل و نقل مشمول این مصوبه نمی شود اما در سایر امور این مصوبه جاری و ساری ست. اما با گذشت چند سال از تصویب و ابلاغ آن به نهادها مشکل کماکان پا برجاست و شرکت های تامین نیرو همچنان یکه تازند و هیچ تغییری در استخدام نیروهای قراردادی بخصوص در خوزستان ایجاد نشده است. حال سوال اینجاست که چرا مدیران خوزستانی مصوبه دولت را به ورطه فراموشی سپرده اند؟

در جدیدترین اظهارات مسئولین خوزستان ، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار خوزستان پس از گذشت چند سال از این مصوبه ، از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در دستگاه‌های اجرایی خبر داد که باید به فال نیک گرفت.

به گزارش شوشان ، سیدکریم حسینی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند از اول بهمن ماه نسبت به فسخ قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های پیمانکاری اقدام کنند.

وی افزود: کارکنان شرکت‌هایی که حداقل یک سال سابقه کار شرکتی مستمر با پرداخت حق بیمه داشته باشند، مشمول این مصوبه هستند.

حسینی ادامه داد: کارکنان شاغل خدماتی از جمله پیشخدمت،‌ آبدارچی،‌ نظافتچی، نامه‌رسان، آشپز، نگهبان و نظایر آن با رعایت ماده 124 قانون خدمات کشوری بر اساس قانون کار، قرارداد یک ساله منعقد خواهد شد. همچنین با کارکنان شاغل در مشاغل پشتیبانی از جمله مسئول دفتر، متصدی امور دفتری، بایگانی، ماشین نویس و نظایر آن قراردادکار مشخص منعقد می‌شود.

معاون استاندار خوزستان همچنین گفت: کارکنان شاغل در طرح‌های عمرانی که سابقه سه سال اشتغال در فعالیت‌های جاری دستگاه داشته باشند به تناسب نوع کار، قرارداد منعقد خواهد شد که این بند شامل شرکت‌های تابعه وزارتخانه‌های نفت، ‌راه و ترابری، ‌صنعت و بانک‌های دولتی است. که در دو بخش شامل کارکنان شاغل در مشاغل تخصصی به صورت کار معین و یا قانون کار قرارداد منعقد می‌شود. کارکنان شاغل به صورت غیرتخصصی نیز در قالب شرکت‌های تعاونی متشکل از کارکنان شرکتی ساماندهی خواهند شد.

وی در مورد نیروهای قرارداد کار معین که از تهران، مراکز استان ‌یا از مراکز شهرستان‌ها به مناطق کمتر توسعه یافته منتقل شده‌اند و دارای مدرک دیپلم و یا بالاتر هستند، گفت: مجوز استخدام 500 نفر نیروی انسانی در اختیار استانداری خوزستان قرار گرفته ‌و قرار است تا پایان امسال آزمون استخدامی برای جذب این تعدا برگزار شود و این نیروها جذب دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد