سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

حضور نمایندگان رئیس جمهور در خوزستان/ مشکل خروجی فاضلاب مسکن مهر برخی شهرها
اهواز - خبرگزاری مهر: نمایندگان رئیس جمهور برای نظارت و بررسی طرحهای مسکن مهر که قرار است تا پایان سال افتتاح شود آخر همین هفته وارد استان خوزستان می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای مسکن استان خوزستان شنبه شب به ریاست استاندار خوزستان برگزار و در آن طرحهای مسکن مهر در شهرهای اولویت دار برای افتتاح تا پایان سال مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار در این نشست گفت: در پایان این هفته تیمی از نهاد ریاست جمهوری برای بررسی و نظارت بر طرحهایی که ما برای افتتاح تا پایان سال برای آنها اعلام کرده ایم وارد استان می شود و در اولین نقطه به شهرستان اندیمشک به عنوان اولویت اول ما برای افتتاح طرحهای مسکن مهر در دهه فجر سفر می کنند.

این در حالی است که شرکت گاز در این نشست اعلام کرد 19 انشعاب گاز در شهرستان اندیمشک نصب شده ولی به علت نبود دیوار حائل، وجود آنها خطر آفرین است به همین دلیل با کوچکترین خطری ممکن است مشکلی متوجه منطقه کند.

در این نشست حرفهای متفرقه مدیران باعث شد استاندار چندین نوبت به صورت جدی در مورد حرف نزدن آنها تذکر بدهد. متاسفانه همین بی توجهی به جلسات باعث می شود برخی مدیران با وجود گذشت چند سال از آغاز طرح مسکن مهر هنوز با برخی قوانین مربوط به آن آشنا نیستند و استاندار در هر جلسه وقت خود را باید صرف توضیح دادن قوانین کند.

در بهبهان که قرار است یک هزار و 16 واحد تا قبل از پایان سال افتتاح شود نازک کاری با پیشرفت 69 درصدی از برنامه عقب است و استاندار در این خصوص خواستار توجه جدی مسئولان شهر شد.

همچنین در شهرستان بهبهان، آسفالت سازی از برنامه عقب است که مسئولان این شهر اعلام کردند به علت عدم تکمیل شبکه گاز و مخابرات، آسفالت سازی به تعویض افتاده ولی استاندار از فرماندار این شهرستان وعده گرفت تا 20 روز آینده کارهای مربوط به پیاده روی سازی و آسفالت تکمیل شود.

در شهرستان دزفول هم هنگام تست شبکه گاز معلوم شده که در 11 نقطه نشتی گاز وجود دارد که این کارها باعث شده فعالیتهای مربوط به آسفالت و پیاده روی سازی در این شهرستان معطل بماند ولی شرکت گاز قول داد تا پایان هفته، کارهای مربوط به گاز را تکمیل کند و تحویل دهد.

شهردار دزفول نیز در واکنش به توضیحات شرکت گاز گفت: ما سه هفته معطل شرکت گاز هستیم ولی قول می دهم دو روزه تمام کارهای مربوطه به آسفالت و پیاده روسازی را تکمیل کنیم.

همچنین شبکه فاضلاب منطقه کوپیته در شهرستان دزفول با مشکل دفع مواجه شده و مکانی برای دفع آن در نظر گرفته نشده است. آبفا درخواست تخیله فاضلاب در رودخانه مجاور را دارد که این امر با مخالفت فرماندار و محیط زیست مواجه شده است. استاندار نیز تاکید کرد مدیرعامل آبفای استان باید روز دوشنبه این هفته با حضور در محل، این مشکل را حل کند.

مشکل دفع فاضلاب سایتهای طرح مسکن مهر در شهرستان شوش و امیدیه نیز وجود دارد و اکنون این نگرانی وجود دارد که مردم هنگام حضور در این مناطق با مشکل مواجه شوند.

استاندار خوزستان نیز به فرمانداران تاکید کرد که افرادی که توانایی پرداخت حق انشعاب گاز، برق، آب و فاضلاب را ندارد دستگاه باید برای آنها انشعاب را وصل کند ولی تعاونی از محل قسط چهارم بانکی آنها، باید این مبلغ را به دستگاه مربوطه پرداخت کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد