سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

استاندار خوزستان:
آمار قبولی در کنکور همچنان در حد مناسب نیست

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان با اشاره به رتبه 15 علمی استان در سطح کشور، گفت: با این وجود همچنان میزان قبولی داوطلبان کنکور در استان پایین است.

خبرگزاری فارس: آمار قبولی در کنکور همچنان در حد مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ما باید رتبه علمی را جدی بگیریم و آن‌قدر رتبه استان را در کشور ارتقا دهیم که جزو پنج رتبه نخست علمی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: نیاز است وزارت آموزش و پرورش در توزیع نیرو به خوزستان نگاه ویژه داشته باشد تا مشکل کمبود نیرو در استان تا حدودی حل شود. همچنین آموزش و پرورش خوزستان در انعکاس یکپارچه مشکلات این بخش قوی‌تر عمل کند تا مشکلات آموزش و پرورش در استان با سرعت بیشتری حل شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: خوزستان از جمله استان‌های شاخص در بحث مصوبات و اجرای آن‌ها در شورای آموزش و پرورش در کشور معرفی شده است.

حجازی با بیان اینکه در انعکاس یکپارچه مشکلات آموزش و پرورش استان در کشور ضعیف عمل کرده‌ایم، بیان کرد: از جمله مشکلاتی که در آموزش و پرورش استان همواره وجود داشته تامین نیروی انسانی است که با توجه به تلاش‌هایی که در گرفتن سهمیه جذب نیرو انجام گرفت استان توانست جایگاه دوم را در این زمینه کسب کند.

وی اظهار کرد: در توزیع 40 هزار استخدامی جدید و تبدیل وضعیت‌ها سهم خوبی به استان اختصاص داده شد اما متاسفانه در نحوه توزیع نیرو‌ها با این‌که بیشترین سهم را داشتیم ولی باز هم معتقدیم که اگر واقعا 40 هزار نیرو عادلانه توزیع می‌شد، باید به استان‌هایی که نسبت دانش‌آموز به معلم در آن‌ها کمتر 15 به یک است، تا مدتی نیرو نمی‌دادند و نیروی استان‌هایی مانند خوزستان که نسبت دانش‌آموز به معلم در آن بیش از 10 به یک است را تامین می‌کردند که این‌گونه نشد.

وی ادامه‌داد: همچنین طرح یک نوبته شدن مدارس به طور 100 درصد در کشور اجرا شد اما در استان خوزستان هنوز به طور کامل اجرا نشده‌ است.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به شرکت‌های توانمندی که در استان وجود دارد، افزود: باید این شرکت‌ها و صنایع را در برنامه‌های آموزش و پرورش دخالت داد تا آموزش و پرورش را در پیشرفت هر چه بیشتر کمک‌رسانی کنند.

وی به جایگاه نخست مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این مجمع چهار سال متوالی در کشور بر‌تر است و این افتخار نشان دهنده ایثار مردم خوزستان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد