سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

معاون سازمان آب و برق خوزستان:
انتقال آب کارون به جراحی بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: انتقال آب میان حوزه‌ای از رودخانه کارون به جراحی در حال بررسی است.

خبرگزاری فارس: انتقال آب کارون به جراحی بررسی می‌شود

فتح‌الله دهکردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از سال 86 با وقوع خشکسالی در استان و با توجه به بارش ها، آورد رودخانه و ذخایر سدها راهکارهای مختلفی برای کاهش اثرات خشکسالی انجام شده ‌که یکی از آنها اجرای چهار طرح انتقال آب بین حوزه‌ای درون استان است.

وی افزود: کانال انتقال آب دز به کرخه به منظور تامین بخشی از آب کرخه اجرا شد که طی آن 25 تا 40 مترمکعب بر ثانیه آب از دز به کرخه منتقل می‌شد. این کانال در طول دوره خشکسالی به صورت مستمر در یک فصل یا موقت مورد استفاده قرار گرفت.

عضو ستاد خشکسالی استان با اشاره به کیفیت نامناسب آب رودخانه کارون در دوران خشکسالی، عنوان کرد: به منظور تامین آب با کیفیت تر  حدود 7 مترمکعب بر ثانیه آب از کانال چمران (منشعب از کرخه) به ایستگاه پمپاژ دغاغله (تامین کننده 70 درصد آب شرب اهواز) در این محل استفاده و از تبعات آب نامناسب جلوگیری شد.  البته این طرح با بهبود کیفیت کارون فعلا متوقف شده اما در زمان نیاز می‌تواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین گفت: دو مسیر نیز از انتهای زهکش انتقال نیشکر به قسمت شور تالاب شادگان و خوریات و مازاد آبیاری پرورش ماهی آزادگان نیز به منظور تقویت بخش شور این تالاب اجرا شده است.

دهکردی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات کم آبی رودخانه جراحی و مشکلات تامین آب اراضی کشاورزی حوزه شهرستان شادگان، انتقال آب از رودخانه کارون به جراحی در ستاد خشکسالی مطرح شد که در دست بررسی و مطالعه است.

وی در مورد تاثیر انتقال آب میان حوزه‌ای تاثیر توضیح داد: با توجه به اینکه تمام انتقال‌های بین حوزه‌ای در دشت خوزستان صورت می‌گیرد و مدیریت استانی در مورد آن تصمیم گیری می‌کند، این امکان به‌وجود می‌آید که عواقب خشکسالی تعدیل شود.

اخیرا رئیس مرکز ملی خشکسالی کشور نسبت به احتمال خشکسالی در جنوب کشور هشدار داده است. عباس رنجبر گفت: استان‌های ایلام، هرمزگان، کرمان، بوشهر، خوزستان، خراسان جنوبی و فارس به میزان 40 تا 70 درصد کمبود بارش دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد