سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز خبر داد:
نورپردازی 4 پل و 5 جزیره تا پایان سال

اجتماعی  8/11/1390  16:06:51
9011-3414-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز از نورپردازی پل‌های سوم، چهارم و پنجم تا پیش از پایان سال خبر داد.

ارسلان شهنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: عملیات نورپردازی پل چهارم اهواز (پل نادری) در حال انجام است؛ این پل با استفاده از لامپ‌های LED روشن می‌شود و طراحی آن به‌گونه‌ای انجام شده که عرشه و ستون‌های پل با نور متغیر روشن شوند.

وی با اشاره به نورپردازی پل هشتم افزود: با توجه به معماری این پل که به صورت کابلی است، نورپردازی آن به‌گونه‌ای طراحی شده که با استفاده از نور، معماری پل در تاریکی شب برجسته شود و کابل‌ها و بخشی از عرشه پل با نور سفید روشن می‌شود. پل‌های سوم و پنجم و پنج جزیره وسط رودخانه کارون هم تا پیش از عید نوروز نورپردازی می‌شوند.

شهنی تصریح کرد: نورپردازی پل روگذر امانیه با استفاده از لامپ‌های LED هم پیش‌بینی شده است. با توجه به تردد خودروها از زیر این پل، استفاده از نورپردازی متغیر ممکن است موجب ترافیک شود، در نتیجه برای نورپردازی این پل از رنگ‌های ثابت سبز و قرمز استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز با اشاره به کاشی‌کاری زیرگذر پل‌های اهواز خاطرنشان کرد: کاشی‌کاری زیرگذر شرقی پل هفتم و زیرگذر شرقی پل هشتم با استفاده از نشان‌ها و علائم مذهبی طراحی شده است. در طراحی دیواره‌های زیرگذرها از عناصر فرهنگی و تاریخی و نقش‌های مذهبی استفاده شده است؛ در برخی مکان‌ها هم با توجه به فضای محیط اطراف، از عناصر مدرن در کاشی‌کاری‌ها استفاده شده است.

وی ادامه داد: کاشی‌کاری زیرگذر پل چهارم و زیرگذر شرقی پل هفتم بر اساس بافته‌ها و نقوش گلیم‌های سنتی منطقه خوزستان و زیرگذر غربی پل سیاه هم بر اساس نمادهای فرهنگی، سنتی و خانه‌های روستایی طراحی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد