سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی از اهواز

/در آستانه افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر/
گزارش ایسنا از آخرین وضعیت ورزشگاه؛
اتمام کامل چمن، سکوها و زیرساخت‌ها
نورافکن‌ها، پیست، راه دسترسی و نمای بیرونی در دست اقدام

ورزشی  8/11/1390  17:33:08
9011-5881-5 کد خبر
RSS :: پرینت

ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز قرار است در شرایطی هم زمان با دهه فجر سال جاری افتتاح شود که به نظر می‌رسد تکمیل تمام کارهای باقی مانده نیازمند زمانی بیش از این است و حداقل تا پایان سال به طول می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسنا از خوزستان و پس از بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران از این پروژه که ظهر امروز هشتم بهمن در محل احداث ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز انجام شد، کار بسیاری از بخش‌های این استادیوم نیمه‌تمام باقی مانده و مطمئناً انجام آن‌ها تا پایان ماه جاری بسیار دشوار خواهد بود.

این پروژه در حالی قرار است هم زمان با دهه فجر به بهره‌برداری برسد که پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصد به نظر میرسد.

دیده‌های خبرنگار ایسنا از آخرین وضعیت ورزشگاه 50 هزار غدیر نفری اهواز بدین شرح است:

 

کار چمن ورزشگاه به پایان رسیده و کیفیت آن قابل قبول است، به شکلی که می‌توان هم اکنون در آن یک بازی رسمی اجرا کرد اما نبود دروازه‌های زمین کاملا به چشم می‌خورد که به گفته‌ی مسوولین و مجری قرار است طی چند روز آینده نصب شوند.

پیست دو و میدانی استادیوم نیز حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها قسمتی از پیست احداث شده است اما کارهای زیرساختی آن به پایان رسیده و به احتمال فراوان کار آن تا زمان اعلام شده برای افتتاح ورزشگاه به پایان برسد.

 

صندلی‌های سکوهای تماشاگران به طور کامل نصب شده و نوشته‌ی خوزستان با کلمات لاتین در بین آن‌ها چهره‌ای زیبا به نمای استادیوم داده است. کار در راه‌روهای استادیوم همچنان ادامه دارد و کارگران مشغول انجام کارهای تکمیلی و نصب سیستم‌های روشنایی هستند که پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده این کار آن‌ها نیز به پایان برسد.

رختکن‌های این ورزشگاه نیز نیمه تمام است، و نشانه‌ای از وجود سونا به غیر از اتاقکی با این نام دیده نمی‌شود اما کار احداث حمام‌های رختکن‌ها به پایان رسیده است.

 

 با رفتن به طبقات فوقانی با مکانی روبه رو شدیم که قرار است به موزه ورزشی استان اختصاص یابد، بنا به گفته مدیر کل سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی استان این مکان به عنوان محلی برای قرار دادن افتخارات و جام‌هایی که استان خوزستان به آن‌ها نایل شده، در نظر گرفته شده است.

موزه ورزشگاه غدیر اهواز به شکلی طراحی شده که مقامات و مسوولین برای ورود به جایگاه خود از کنار این موزه عبور می‌کنند و این مکان می‌تواند ارایه‌کننده پیشینه و افتخارات استان خوزستان در عرصه‌ی ورزش باشد.

قسمت VIP ورزشگاه نیز مراحل پایانی کار خود را می‌گذراند و می‌توان گفت به زودی و طی هفته آینده شاهد تکمیل کار آن باشیم، اما همچنان ریزه‌کاری‌هایی باقی مانده که احتمالا در زمان مقرر و پیش از ورود مسوولین برای افتتاح به پایان خواهد رسید.

جایگاه در نظر گرفته شده برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز برخلاف سایر ورزشگاه در استان و حتی خارج از استان وضعیت بسیار خوبی دارد و چند اتاقک که همگی دید قابل قبولی به استادیوم و چمن ورزشگاه دارند احداث شده است.

طبقه‌ی فوقانی این ورزشگاه نیز به قسمت اداری سازمان تربیت‌بدنی اختصاص یافته که آسیاویژن و اکادمی فوتبال از جمله قسمت‌های این سایت اداری به شمار می‌آید.

برای معلولین نیز امکاناتی خوبی در نظر گرفته شده که آسانسور ویژه معلولین و جایگاه ویژه برای آن‌ها از جمله‌ی این امکانات است.

جایگاه دوربین‌های صدا و سیما نیز در منطقه مناسب و با امکانات خوبی احداث شده که پیش‌بینی می‌شود تصاویر زیبایی را برای تماشاگران تلویزیونی نمایش دهد.

نبود نورافکن‌های ورزشگاه کاملا در این استادیوم به چشم می‌آمد، پایه‌های این نورافکن‌ها نصب شد بود و ‌قرار است طی روزهای آینده در محل مورد نظر نصب شوند.

در مجموع می‌توان گفت پیشرفت ساخت ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز طی یک سال گذشته و در مقایسه با سال‌های اخیر پیشرفت قابل قبولی داشته اما با وجود ریزه‌کاری‌های موجود و به خصوص لزوم تزیین و رنگ‌کاری استادیوم، تکمیل کامل  ورزشگاه تا پایان سال جاری امری بعید به نظر می‌رسد.

حال با توجه به اصرار وزیر مسکن و شهرسازی در افتتاح این پروژه همزمان با دهه فجر باید یادآور شد، اتمام هرچه سریعتر ‌کار‌های باقی‌مانده امری ضروری است و انتظار می‌رود این ورزشگاه پس از بهره‌برداری، گرفتار مشکلات پروژه‌های مشابه در سطح کشور نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد