سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

رئیس اداره گمرک هندیجان:
واگذاری گمرک هندیجان شایعه‌ است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره گمرک هندیجان گفت: گمرک شهرستان هندیجان به هیچ شخص یا ارگانی واگذار نشده است.

خبرگزاری فارس: واگذاری گمرک هندیجان شایعه‌ است

محمدرضا افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: شهرستان هندیجان از جنوبی‌ترین نقاط استان خوزستان بوده که از محرومیت بالایی نیز برخوردار است.
وی افزود: از نظر اقتصادی رودخانه هندیجان نقش تعیین‌کننده‌ای در زندگی مردم داشته و این تأثیرگذاری به میزانی بوده که قلمرو جغرافیایی و منطقه را نیز با نام رودخانه مشخص می‌کردند.
رئیس اداره گمرک هندیجان با بیان اینکه این آبراه به‌عنوان یکی از مسیرهای تجارت خارجی از گذشته‌های دور مورد استفاده بوده و هم‌اکنون نیز با وجود کم شدن آب آن در فصول تابستان شناورهای با ظرفیت بیش از 100 تن قادر به رفت و آمد در آن است، تصریح کرد: ضمن آنکه حاشیه رودخانه از دو قسمت شمالی و جنوب تا نزدیکی دریا قابل کشت است، با استفاده از آب این رودخانه انواع محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و انواع صیفی‌جات کشت می‌شود.
وی با اشاره به شایعه‌ای که در خصوص واگذاری گمرک این شهرستان صورت گرفته، اضافه کرد: این صحبت‌ها فقط در حد شایعه بوده و به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.
افتخاری ادامه داد: زمین گمرک جزو اموال دولتی بوده و نمی‌تواند شخصی خریداری شود.
وی با بیان اینکه همه ما باید با تعامل و رد شایعاتی که موجب عقب‌افتادگی شهر یا منطقه‌مان می‌شود، در راستای پیشرفت و ارتقای بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری شهرستان گام برداریم، خاطرنشان کرد: اداره گمرک شهرستان در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی تجارت در منطقه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.
رئیس اداره گمرک هندیجان همچنین با اشاره به چگونگی روند بخش صنعت در این منطقه، بیان کرد: صنعت شیلات از کهن‌ترین صنایع در هندیجان بوده و است که قدمت آن به سال‌ها پیش می‌رسد.
وی افزود: منطقه بحرکان که در جنوب هندیجان قرار دارد نیز از مناطق مهم گردشگری و صید میگوی صورتی و انواع دیگر میگوهای مرغوب منطقه خلیج فارس به‌شمار می‌رود که در حوزه صیادی هندیجان واقع است.
افتخاری با بیان اینکه سالن عمل‌آوری و کارگاه انجماد و بسته‌بندی میگوی صادراتی و قایق‌های مجهز صیادان در این منطقه بیش از نیم قرن است که به صادرات میگو اشتغال دارند، تصریح کرد: میگوی این منطقه برای تعداد زیادی از اهالی اشتغال‌زایی مناسبی را فراهم آورده است.
وی در پایان گفت: ماهی‌های خوراکی و میگو در صیدگاه‌های هندیجان به صورت فراوان صید می‌شوند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ماهی قباد، راشگو، حلوای اشاره کرد و این امر با توجه مسئولان می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت بیش از پیش ابعاد اجتماعی و اقتصادی منطقه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد