سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

نگاهی به ویترین روزانه مشرق (1)
لاریجانی: ایران پیامی به آمریکا نفرستاده است
رئیس مجلس شورای اسلامی ادعای «ویکتوریا نولند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر دریافت پیام ایران از طریق وزیر خارجه ترکیه را تکذیب کرد و آن را محصول تخیل آمریکایی ها دانست.

شارژ کردن موبایل با یک قاشق آب+تصاویر

شرکتی سوئدی نوعی شارژر ویژه تلفن های همراه، دوربین ها و سیستمهای GPS ابداع کرده است که می تواند ابزارهای الکترونیکی را با کمک آب شارژ کند.


رد پای یک پرسپولیسی در شکست استقلال
روز نخست هفته بیستم یازدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که استقلال صدرنشین در ورزشگاه خانگی برابر تیم میروسلاوبلاژویچ تن به شکست داد تا مس کرمان به نفع تیم‌های بالانشین کار کند و البته بلاژ بازگشت باشکوهی به آزادی داشته باشد.
بیشتر از 9 سال از زمانی که رهبر معظم انقلاب رونق کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار دادند، می گذرد. ایشان هدف از برگزاری این کرسی ها را انتقال تجارب ناشی از مباحث علمی و کاربردی با محوریت باروری علمی و اندیشه عنوان کردند.

پیشنهاد اشعری به وزارت ارشاد
رییس شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی کتاب‌های نفیس و هنری به وزارت ارشاد پیشنهاد کرد برای رونق هرچه بیشتر جوایز ملی مانند کتاب سال و جلال آل‌احمد، شاخص‌های انتخاب آنها را اعلام کند تا تولیدکنندگان و ناشران آثار از ابتدا بدانند وارد چه نوع رقابتی می‌شوند.

یک اقدام ضد ایرانی دیگر از سوی عربستان
دولت عربستان، برای کمک به تحریم نفتی ایران، تولید نفت خود را افزایش می‌دهد.

پیروزی دشوار بارسا در شب شکست میلان

در شبی که میلان برابر رقیب سنتی خود اینتر با یک گل شکست خورد ،بارسلونا توانست با دو گل دیرهنگام الکسیس سانچس و لیونل مسی، برد دشواری مقابل رئال بتیس در نوکمپ به دست بیاورد.

لیست جداگانه جبهه پایداری در تهران
علی محمد بزرگواری عضو جبهه پایداری گفت: به طور حتم به دلیل وجود پاره ای از اختلافات و عدم رسیدن به توافق نهایی جبهه متحد اصولگرایی و جبهه پایداری در تهران و برخی کلان شهر های بزرگ، لیست مشترک ارائه نخواهند داد.

شاه رفت به روایت تصویر




تخلف 100 میلیاردی یک نماینده مجلس
یک مقام مسئول در تأمین اجتماعی از تخلف حدوداً 100 میلیارد تومانی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجموعه تأمین اجتماعی خبرداد.

عضویت در سایت‌های همسریابی جرم نیست
رئیس سازمان روان شناسی کشور گفت: عضویت در سایت های همسریابی به خودی خود جرم نیست ولی قرار دادن تصاویر نامناسب، دسترسی به اطلاعات محرمانه شخصی افراد و انتشار بدون رضایت آنها از جمله زمینه های جرم در این حوزه هستند.

رد شایعات درباره افزایش مدت خدمت سربازی

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح شایعات درباره افزایش دوره خدمت نظام وظیفه را بی اساس خواند و تاکید کرد: مدت خدمت سربازی تا پایان سال 1391 هیچ تغییری نکرده است.

عکس/ رحمتی ناجی جیمی جامپ وطنی

در اواخر بازی استقلال و مش کرمان تماشاگری به سرعت در حال ورود به زمین بود. اما ماموران ورزشگاه خیلی زود واکنش نشان دادند و جلویش را گرفتند. مهدی رحمتی که در نزدیکی صحنه حضور داشت با یک عکس العمل خودش را به تماشاگر رساند تا مانع از این شود که وی احیانا توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار بگیرد.



جراحیهای باور نکردنی در چادر هلال احمر
چندین جراحی سنگین با امکانات کم در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی و در چادر هلال احمر توسط پزشکان ایرانی انجام شد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

تعرفه‌ تماس و خدمات سیم‌کارت‌های رایتل
نرخ تعرفه ارسال پیامک فارسی از سیم‌کارت‌های رایتل 105ریال و پیامک لاتین در این سیم‌کارت‌ها 195ریال است و تعرفه تماس تصویری از سیم‌کارت‌های رایتل، دقیقه‌ای 1495 ریال اعلام شده است.

مانور مشترک آمریکا و اسراییل لغو شد

منابع خبری اسراییلی از لغو مانور مشترک آمریکا و اسراییل خبر دادند.

اولتیماتوم جدید دولت به خودروسازان

معاون رئیس جمهوری با اشاره به ممنوعیت استفاده و یا خرید خارجی ماده آزبست در شرکتهای خودروساز داخلی، اعلام کرد: استفاده خودروسازان با ماده آزبست با برخورد قانونی دولت روبرو خواهد شد.

سطح هوشیاری احمد عزیزی به 12 رسید
سطح هوشیاری احمد عزیزی شاعر انقلاب و اهل بیت (ع) به طور محسوسی رشد یافته و در حال حاضر روی عدد 12 است و فاصله کمی تا سطح هوشیاری افراد عادی (15) دارد.

مارادونا در بیمارستان بستری شد
دیه گو مارادونا سرمربی آرژانتینی باشگاه الوصل به دلیل درد از ناحیه کلیه راهی بیمارستان شد.

رهبر طالبان پاکستان کشته شد+عکس
چهار مقام اطلاعاتی پاکستان اعلام کردند، گفته می‌شود رهبر طالبان پاکستان در یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا کشته شده است.


نو عروس ها در اولویت بیمه زنان خانه دار
رئیس مرکز امور زنان ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه تا پایان سال لایحه‌ای را به هیئت دولت ارائه خواهیم کرد که بیمه زنان خانه‌دار به شکل پلکانی آغاز به کار کند،‌ گفت: بیمه زنان خانه‌دار ابتدا افرادی را که تازه ازدواج کرده‌اند تحت پوشش قرار خواهد داد.

واکنش جوانفکربه صدور حکم دادگاهش

رأی قاضی باید مبتنی بر ادله‌ای باشد که هر قاضی متعارف دیگری را قانع کند و وجدان او پذیرای چنین تصمیم اتخاذ شده ای باشد و طرفین دعوی آگاه باشند که بر پایه کدام تحلیل،‌ دفاعیات آنها از سوی قاضی مورد قبول یا مردود واقع شده است.

احتمال وقوع جنگ نفتکش‌ها در خلیج‌فارس

همزمان با ماجراجویی جدید غرب برای تحریم نفت ایران و احتمال انسداد تنگه هرمز، کارشناسان از احتمال وقوع جنگ نفتکش‌ها در خلیج فارس و یک شوک جدید نفتی در سراسر جهان خبر می‌دهند.

واکنش سرلشکر صفوی به نامه اخیر اوباما

دستار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در واکنش به نامه اخیر رییس‌جمهور امریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: اگر خطراتی متوجه ایران شود، از ابزارهای مختلف سیاسی و غیره برای دفاع از منافع خود استفاده خواهیم کرد.

جنجال تازه زن شاهزاده سعودی+عکس
خالد بن طلال شاهزاده سعودی از برادرش ولید بن طلال به علت حضور بی حجاب همسرش جلوی رسانه ها به شدت انتقاد کرد.



به زودی متخلفان پولی معرفی خواهند شد
مهلت 5 روزه بانک مرکزی به موسسات مالی و اعتباری متخلف در شرف تاسیس برای انطباق فعالیت‌های خود با قوانین بانکی به اتمام رسید تا معرفی متخلفان پولی آغاز شود.

بازیکن سال فوتسال جهان معرفی شد

"فالکائو" از برزیل طبق اعلام سایت تخصصی فوتسال پلنت به عنوان بازیکن سال 2011 فوتسال جهان برگزیده شد.

اعلام اسامی فیلم‌ها در جشنواره جشنواره‌ها

اسامی فیلم‌های بخش جشنواره جشنواره‌ها از سوی دبیرخانه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد.

تصاویر روز/دوش آب سرد با موج دریا...

فرو ریختن ساختمان مسکونی 5 طبقه در بیروت، بارش سنگین برف در سیاتل، دوش آب سرد با موج دریا، انفجار در یک کشتی نفت کش در سواحل کره جنوبی، نمایشگاه لوکوموتیوهای بخار کوچک در آلمان و شیرین کاری سربازان هندی دریک مانور از مهم ترین تصاویر خبری امروز است.



سوریه درخواست امیر قطر را محکوم کرد
ناظران گفتند که این درخواست امیر قطر فراتر از ماموریت هیئت ناظران اتحادیه عرب در سوریه است که اولین گزارش خود را در چند روز آینده به این اتحادیه ارایه خواهد کرد.

دلایل اصلی حذف پیش‌دانشگاهی
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه طول دوره تحصیل در 127 کشور دنیا، 12 سال است، گفت: در 67 درصد کشورهای دنیا، دوره ابتدایی 6 ساله است.

رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى

وزیر دفاع با بیان اینکه هواپیماهای جدید گشت دریایی در حال تولید است، گفت: امیدواریم بتوانیم در یک فرصت مناسب که شاید هم زمان با دهه مبارک فجر باشد، این هواپیماها را رونمایی کنیم.

یکدست ترین جای جهان کجاست؟+تصاویر
فکر میکنید بازترین، بی مانع ترین و یکدست ترین جای زمین کجاست؟ در واقع زمینی مسطح و بایر در کشور استرالیا که امروزه پوشیده از نمک است، از هر جای دیگری در دنیا مسطح تر است، درست مانند یک آینه!



نگاهی به شکست‌ های آمریکا در خاورمیانه
عقب نشینی آمریکا از طرح‌های براندازانه در سوریه ناشی از ناموفق بودن راهکارهای ارائه شده و همچنین ناکامی معارضان سوری در دستیابی به وحدت در مقابل دولت بشار اسد بوده است.

ثبت یک روز اقتصادی در تقویم رسمی کشور
با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور 28 آذر روز «آغاز تحول اقتصادی» در تقویم کشور ثبت شد.

اصرار دولت‌بر اجرای‌فازدوم هدفمندی در سال90
آقا محمدی بیان کرد: دولت خلاف قانون انجام نمی‌دهد و مطابق قانون فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها امسال اجرایی خواهد شد.

نگاهی به فیلم‌ اولی‌های جشنواره فجر امسال
حضور پر تعداد فیلمسازان اول شاید برای بعضی خوشایند نباشد اما باید برای جهت دادن به این نسل تازه، راهکارهایی یافت که یافتن راهکارها نیازمند نگاهی واقع بینانه و کارشناسانه است.

کارت تردد اسرائیلی "محمود عباس"+عکس
تعدادی از فعالان فلسطینی کارت تردد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را که از سوی رژیم صهیونیستی صادر و در آن عبور و مرور وی در سرزمین اشغالی محدود شده است، بر روی اینترنت قرار دادند.



سالروز توقیع امام عصر(عج) به شیخ مفید
امام زمان(عج) او را «مفید» نامید؛ مرجع عالی‌قدری که در زمان غیبت کبری سه توقیع را از جانب ولی عصرش دریافت کرد تا این گونه مورد خطاب قرار گیرد: «سلام بر تو اى بنده شایسته خدا و اى یارى‌دهنده حق و دعوت‌کننده به سوى آن».

خرید و فروش دلار زیرزمینی شد
اگر چه خبر ممنوع‌ شدن خرید و فروش خارج از چارچوب ارز سبب شد هیاهوی روزهای گذشته در این بازار شنیده نشود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که دلالان به خرید و فروش زیرزمینی دلار روی آورده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد