سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

سهل انگاری در برگزاری آزمون استخدامی شهرداری ها در خوزستان / استانداری خوزستان پاسخگو باشد

شوشان: صبح روز پنج شنبه 22 دی ماه، پس از چندین سال و همچنین با تغییرات مکرر بالاخره آزمون استخدامی شهرداری ها در استان خوزستان نیز برگزار شد. این آزمون در ابتدا قرار بود آذرماه سال جاری برگزار شود ولی به دلایلی که برای ما معلوم نیست به تاریخ 16 دی ماه موکول شد.

به گزارش شوشان ، چند روز مانده به تاریخ مشخص شده مجدداً زمان برگزاری آزمون تغییر یافت و این بار 22 دی زمان برگزاری این آزمون اعلام شد.

گفتنی ست این زمان اوج امتحانات دانش آموزان و دانشجویان در سراسر کشور است. مسئولان برگزاری آزمون، دانشگاه شهید چمران اهواز را محل این آزمون تاریخی اعلام کردند و برای انجام آزمون در زمان اعلام شده ناچار امتحان بخشی از دانشجویان را لغو کردند. ظاهراً آزمون بدون مشکل در حال برگزاری بود اما ساعت 9 صبح و پس از آنکه متقاضیان استخدام در شهرداری ها، سوالات عمومی را پاسخ داده بودند یک اتفاق فاحش نظم آزمون را بهم زد و صدای اعتراض متقاضیان را در آورد.

ماجرا از این قرار بود که مسئولین آزمون، سوالات را جابجا توزیع کرده بودند و متقاضیان پس از یک ساعت کلنجار با سوالات باید از نو پاسخگوی یک دفترچه دیگر می بودند. لازم به ذکر است مسئولین آزمون پس از این اشتباه ناشیانه به سختی توانستند متقاضیان آزمون را آرام کنند.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و پس از آنکه مسئولین تصمیم گرفتند تا رسیدن دفترچه های عمومی، دفترچه های سوالات تخصصی را توزیع کنند، مشخص شد در کارت ورود به جلسه بسیاری از متقاضیان شغل و رشته مورد تقاضا به صورت اشتباه وارد شده و این افراد مجبور بودند پاسخگوی سوالاتی غیر از تخصص خود باشند و عملا شانس استخدام را از دست دادند.

یکی از مسئولین برگزاری آزمون، سازمان سنجش را که مسئول طراحی سوالات بود مقصر این بی نظمی دانست. وی که نخواست نامش برده شود عنوان کرد : ظاهرا موقع صدور کارت ورود به جلسه در کارت تعدادی از متقاضیان اشتباه چاپی صورت گرفت و رشته های مورد تقاضای آنها جابجا ثبت شده بود. به همین دلیل دفترچه های آزمون بصورت اشتباه توزیع شد؛ منشاء اشتباه و کشف آن نیز سازمان سنجش بود.

 اما در مورد کسانی که بخاطر درج رشته های غیر تخصصی خود مجبور شدند سوالات غیر تخصصی و مورد تقاضای خودشان را پاسخ بدهند نیز باید عنوان کرد این افراد می توانند از طریق استانداری ماجرا را پیگیری کنند.

 وی افزود: مسئولین برگزاری آزمون نخواستند آزمون را بخاطر این اشتباه که فقط در یک کد رشته بود لغو کنند و به همین دلیل آزمون برگزار شد؟!

از مسئولین مربوطه مخصوصاً استانداری خوزستان و سازمان سنجش و آموزش کشور این سوال مطرح می شود که افرادی که بخاطر اشتباهات ایشان در این آزمون نتوانستند به حق خود برسند باید تا کی صبر کنند و منتظر آزمون بعدی باشند تا شاید بتوانند در آزمون بعدی موفق باشند و حق شان پایمال نشده و صاحب شغل بشوند؟! متاسفانه اهواز که دیگر شورای شهر ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد