سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل محیط زیست خوزستان:
استانداردهای آلودگی هوا سختگیرانه‌تر شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: استانداردهای آلودگی هوا برای صنایع به ویژه نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها سختگیرانه‌تر شود.

خبرگزاری فارس: استانداردهای آلودگی هوا سختگیرانه‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تورج همتی ظهر امروز در همایش آشنایی با سیستم‎های کنترل آلودگی هوا با تاکید بر سامانه پایش لحظه‌ای که به مناسبت نخستین روز هفته هوای پاک برگزار شد، اظهار کرد: استاندارد مجاز آلودگی هوا در حال حاضر 150 میکروگرم بر مترمکعب است که باید با توجه به شرایط فعلی جامعه سختگیرانه‌تر شود.
وی افزود: در کارخانجات سیمان، فولاد و صنایعی که ذرات معلق تولید می‌کنند همچنین در نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها نیازمند استانداردسازی جدید و اعمال قوانین سختگیرانه‌تر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: تلاش‌های جهانی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای ایجاب می‌کند، استانداردهای جدید برای صنایع تدوین شود.
همتی با بیان اینکه استانداردهای مربوط به انتشار کربن نیازمند بررسی مجدد است، افزود: هیدورکربن‌هایی که از پالایشگاه‌ها وارد هوا می‌شود قابل توجه است و علاوه بر مهار آلودگی‌ها، این سرمایه‌ها باید حفظ شود.
وی با تاکید بر تعیین خط قرمز و حد مرز برای مواد سمی موجود در هوا، تصریح کرد: پتروشیمی‌های بندر ماهشهر گاز «فسژن» وارد هوا می‌شود که هر چند میزان این گازها کم است، اما باید به دنبال کنترل آن رفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تدوین اطلاعات مبنایی و مستمر در صنعت را از اهداف طرح پایش لحظه‌ای آلودگی‌های صنعتی عنوان و اظهار امیدواری کرد: از ظرفیت واحدهای محیط زیست و HSE بهره‌برداری شود.
به گفته وی، در حوزه صنعت استانداردها مربوط به سال‌های گذشته است و باید ضمن تلاش برای کاهش آلودگی اصلاح قوانین و تدوین ضوابط جدید نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
* لزوم آگاهی جامعه از تاثیر آلودگی‌هادبیر کارگروه آلودگی هوای استان همچنین آموزش، فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و مشارکت همگانی را از اهداف تعیین مناسبت‌های زیست محیطی دانست و گفت: در این مناسبت‌ها سعی می‌شود راهکار مشترکی برای کاهش آلودگی هوا تعیین شود.
وی ادامه داد: تنفس در هوای پاک حق مسلم تمام مردم است و یکی از محورهای این هفته ارائه آموزش‌های عمومی در راستای بیداری اجتماعی در این زمینه به ویژه آموزش به دانش‌آموزان به عنوان سرمایه و نسل آینده است.
همتی تصریح کرد: جامعه باید از تاثیر آلودگی بر جسم و روانش آگاه شود، همچنین باید بداند که طبیعت برای پاک نگهداشتن محیط ظرفیتی دارد خودپالایی را تا حدی می‌تواند انجام دهد که این ظرفیت در کلان شهرها تمام شده است.
وی اظهار کرد: پیام هفته هوای پاک اعتنا به قانون طبیعت و اعتنا به ارزش‌های هوای پاک و به حقوق همگانی است.
 
* راه‌اندازی 29 سامانه پایش هوامدیر‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از راه‌اندازی 29 سامانه پایش هوا در سال ‌جاری برای نخستین بار در استان خبر داد.
وی افزود: 19 سامانه آنلاین در سال‌ جاری در بخش پساب و فاضلاب صنایع راه‌اندازی شده این در حالیست که در سال گذشته سه سامانه راه‌اندازی شده بود.
همتی ادامه داد: امسال 16 سامانه آنلاین منابع زیستی آب و خاک و 128 سامانه در زمینه منابع زیستی هوای محیط ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: خود‌اظهاری صنایع در برنامه پنجم توسعه مورد نظر است که بر این اساس تاکنون از 310 واحد آلاینده 140 واحد نسبت به اعلام برنامه‌های خود اقدام کرده‌اند.
به گفته وی، امسال 470 مورد پایش انجام شده که نسبت به سال گذشته رشد خوبی دارد که در این راستا نمونه‌برداری از 25 هزار و 850 فاکتور و سال گذشته 20 هزار و 588 فاکتور نمونه‌برداری شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد