سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان:
جانبازان شیمیایی در مظلومیت می‌سوزند 

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان گفت: جانبازان شیمیایی در مظلومیت می‌سوزند و متاسفانه امکانات امروز جامعه ما جوابگوی خواسته‌های این جمعیت مظلوم نبوده و انتظار است که مشکلات این جامعه رفع و نیازهای آنها تامین شود.

خبرگزاری فارس: جانبازان شیمیایی در مظلومیت می‌سوزند

نعمت‎الله نیری امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شیمیایی این شهرستان اظهار کرد: جنگ به مرحله‎ای رسیده بود که دنیای غرب و استکبار جهانی براساس تحلیل‎های سازمانی و برون سازمانی خود به این نتیجه رسیده‎بودند که ایران با گذشت زمان نه تنها ضعیف نشده که نقاط قوت بسیاری نیز پیدا کرده است و در صورتی که با آن برخوردی نکنند اهداف خود را در معرض خطر خواهند دید.
وی افزود: در همین راستا در آن مقطع به استفاده از سلاح‎های شیمیایی رو آورده و بارها رزمندگان ما را با این سلاح‌های کشتار جمعی و ممنوع مورد حمله قرار دادند.
نیری تصریح کرد: پس از گذشت از آن حوادث و حملات ناجوانمردانه، امروز نیز نوع برخورد با مصدومان شیمیایی از ابتدا تاکنون، برخوردی هدفمند نبوده و این مصدومان و جانبازان در یک مظلومیت خاص قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: آثار و تبعات این مواد شیمیایی با گذشت زمان بیشتر در بدن این افراد نمود و تجلی پیدا کرده و روز به روز آنها را بیشتر در درد و رنج ناشی از مواد شیمیایی می‌سوزاند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان با بیان اینکه جانباز تنها فردی که یک عضو خود را در میدان‎های جنگ از دست داده باشد نیست، عنوان کرد: جانبازان شیمیایی ظاهری سالم دارند اما در درون خود با عوارضی دست و پنجه نرم می‌کنند که به معنای واقعی کلمه یک مرگ خاموش است.
وی افزود: وقتی تنفس یک جوان شیمیایی مانند تنفس یک پیرمرد 80 ساله است، به راحتی می‌توان به عمق عذاب این فرد پی برده و این موضوع خود به تنهایی گویای همه چیز است.
نیری با تاکید بر اینکه جانبازان شیمیایی در مظلومیت می‌سوزند، تصریح کرد: امکانات امروز جامعه ما جوابگوی خواسته‌های این جمعیت مظلوم نبوده و انتظار است که با توجه ویژه و بیشتر نظام و دولت، مشکلات این جامعه رفع و نیازهای آنها تامین شود.
وی با اشاره به اظهارات متخصصین مبتنی بر انتقال عوارض شیمیایی از این جانبازان به نسل های بعد از خود، گفت: افرادی هستند که در عین اینکه مصدومیت آنها با آزمایشگاه‎های بسیار پیشرفته تایید شده است اما چون در زمان جنگ در بیمارستان‌های صحرایی و یا دیگر بیمارستان‌ها بوده و اکنون مدارک بالینی ندارند، قادر به استفاده از امکانات نظام و دولت برای جانبازان نیستند.
رئیس بنیاد شهید بهبهان به مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص اینگونه افراد اشاره‌ و اظهار کرد: با وجود مصوبه‌های مجلس، این افراد با مراجعه به کمیسیون‎های مرتبط تعیین درصد جانبازی، در آنجا دوباره رد شده که موجب نارضایتی شدید بسیاری از آنان شده است.
وی افزود: در حال حاضر و با استناد به آمار ستاد مشترک، 65 هزار جانباز شیمیایی در سطح کشور وجود داشته که سهم بهبهان از این تعداد بالغ بر 300 جانباز است.
نبری در ادامه به برگزاری یادواره 120 شهید شیمیایی بهبهان نیز اشاره کرد و ضمن تقدیر از برگزارکنندگان آن گفت: اینگونه یادواره‌ها باید به دنبال تحقق اهدافی چون ایجاد حلقه میان نسل‎های سوم و چهارم با دفاع مقدس، احیا و تجلی عملکرد شهدای مظلوم شیمیایی، پر کردن چالش‎های ناشی از پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، هدفمند کردن خاستگاه جوانان امروزی با توجه به آرمان‎های شهدا و متوجه ساختن نسل امروز از باورها تا عمل جوانان دیروز و دفاع مقدس باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه این اهداف در این یادواره ها محقق نشود، این بازدیدها از مناطق عملیاتی و برگزاری یادواره‎ها و یادمان‎ها آثار مثبتی نخواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد