سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

شهردار اهواز در گفت‌وگو با ایسنا:
پروژه زیرگذر پهلوان تابستان آینده اجرایی می‌شود
افتتاح پل هشتم در آینده نزدیک

 

شهردار اهواز گفت: پروژه زیرگذر چهارراه پهلوان تابستان سال آینده اجرایی می‌شود.

 منصور کتانباف در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: همه مطالعات اولیه برای اجرای پروژه زیرگذر خیابان پهلوان انجام شده، ولی به دلیل وجود معارض در این خیابان، پروژه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

 وی با اشاره به وجود خطوط انتقال آب در این خیابان افزود: این خطوط تامین کننده آب مصرفی شرق اهواز هستند؛ با توجه به این‌که جابه‌جایی خطوط انتقال آب این منطقه در برنامه شرکت آب و فاضلاب نبوده و شهرداری هم منابع کافی برای انجام این کار را در اختیار ندارد،‌ اجرای پروژه به سال آینده موکول شده است.

 کتانباف تصریح کرد: با توجه به اهمیت پروژه و مشکلاتی که ممکن است با اجرای آن برای شهر ایجاد شود، موضوع ایجاد این زیرگذر در کارگروه‌ها و جلسات تحت مدیریت معاونت عمرانی استانداری بررسی و وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است. با فراهم شدن تمهیدات لازم، عملیات اجرایی زیرگذر پهلوان در تابستان سال آینده و پس از تعطیلی مدارس آغاز می‌شود. با آغاز عملیات اجرایی این زیرگذر، محدوده چهارراه پهلوان به مدت سه ماه مسدود می‌شود.

 شهردار اهواز درباره مشکل دفع آب‌های سطحی در اهواز خاطرنشان کرد: ‌شبکه دفع آب‌های سطحی در اهواز وجود ندارد و در سال‌های گذشته توسعه و پیشرفتی در شبکه فاضلاب این شهر ایجاد نشده است. جنس زمین در اهواز، مسطح بودن و عدم برخورداری از شیب‌ مناسب و افزایش مساحت زیربنایی معابر ازجمله مواردی است که محدودیت‌های شبکه فاضلاب اهواز را افزایش داده است.

 وی ادامه داد: همکاری و تعامل میان شهرداری و شرکت آب و فاضلاب بسیار مطلوب است، ولی بر اساس مطالعات انجام شده، برای ایجاد شبکه دفع آب‌های سطحی در اهواز به بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 کتانباف گفت: برای پیشگیری از بروز مشکل تجمع آب‌های سطحی در فصل زمستان، در سال جاری بیش از 24 کیلومتر لوله‌گذاری در هشت منطقه شهری اهواز انجام شده است و در بارش‌های روزهای گذشته هم با مشکل آب‌گرفتگی در شهر مواجه نبوده‌ایم.

 وی همچنین درباره زمان بهره‌برداری از پل هشتم، تاکید کرد: عملیات اجرایی این پروژه به طور کامل به پایان رسیده و ساختمان‌های موجود در خیابان "زند" و همچنین بخشی از ساختمان اداره‌کل گمرک و بیمارستان فاطمه زهرا (س) هم با هدف تعریض ورودی و خروجی پل تملک شده‌اند. در حال حاضر محوطه‌سازی پل در حال انجام است و به این ترتیب تنها عملیات نورپردازی پل باقی ‌مانده است. این پل در آینده نزدیک و در فرصتی مناسب به بهره‌برداری می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد