سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

بازداشت یکی ازمدیران شهرداری اهواز درارتباط باپرونده فرهنگسرا

صبح امروز سه شنبه 20/10/1390 با حکم بازپرس شعبه دوم کیفری اهواز یکی از مدیران شهرداری اهواز در ارتباط با پرونده تخریب فرهنگسرای بهمن علاءالدین بازداشت شد.
  

یکی از مدیران شهرداری اهواز در ارتباط با پرونده تخریب فرهنگسرای بهمن علاءالدین  بازداشت شد.

به گزارش آژانس خبری خوزستان (خوزنا)، صبح امروز سه شنبه 20/10/1390 با حکم بازپرس شعبه دوم کیفری اهواز یکی از مدیران شهرداری اهواز در ارتباط با پرونده تخریب فرهنگسرای بهمن علاءالدین بازداشت شد. گفتنی است بازداشت این مدیر شهرداری اهواز با شکایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسامی بعنوان متولی ساخت فرهنگسرا صورت گرفته است.

خوزنا پیش از این در گزارشی با عنوان »اقدام شهرداری اهواز در تخریب فرهنگسرا خودسرانه بود + سند»، نوشت: «پس از آنکه استاندار خوزستان از کلنگ زنی قریب الوقوع پروژه ساخت فرهنگسرای بهمن علاءالدین مشتمل بر دو تالار سیصد و ششصد نفره در نقطه دیگری از شهر خبر داد، همکاران و نزدیکان شهردار اهواز نه تنها گامی برنداشتند و در عمل، از این موضع استاندار استقبال نکردند بلکه به انتقاد از استاندار پرداختند. تیمی از نزدیکان شهردار در یک تاکتیک رسانه ای و دیپلماسی شفاهی، تخریب فرهنگسرای بهمن علاءالدین را «مستند به دستور استاندار» دانسته و در گفتگو با اصحاب فرهنگ و رسانه، از گزارش کتبی بازرسی استانداری مبنی بر ممنوعیت ادامه این پروژه خبر داده اند و همنوا با هنرمندان و هنردوستان، به انتقاد از حجازی می پرداختند. اگرچه هنرمندان و هنردوستان در انتقادشان از استاندار، ذیحق و صادق بودند، اما انگیزه نزدیکان شهردار، چیز دیگری بود. آنها فقط بخشی از حقیقت را با هنرمندان و هنردوستان در میان می گذاشتند اما سخنی از دستور مورخ 31/06/1389 استاندار خوزستان به میان نمی آوردند.

در گزار شقبلی خوزنا آمده بود: «پیگیری های خبرنگار خوزنا نشان می دهد در پی گزارش بازرسی استانداری مبنی بر وجود پاره ای مشکلات قانونی در مسیر اجرایی شدن پروژه احداث فرهنگسرا و نیز صورتجلسه تحویل و تحول که توسط یکی از معاونین وقت اداره کل ارشاد با شهرداری امضا شده بود، مدیرکل جدید ارشاد خوزستان در گردشکار کتبی خواستار اعلام نظر و مداخله استاندار خوزستان برای حل مشکل می شود. استاندار خوزستان با نظر مثبت و برای اجرایی شدن هرچه زودتر این پروژه که جزو پروژه های مصوب سفر رئیس جمهوری بوده، در دستور کتبی خطاب به مهندس خادمی معاون وقت عمرانی استانداری خوزستان خواستار پیگیری وی برای رفع موانع ایجاد شده از سوی شهرداری می شود. متن دستور کتبی استاندار خوزستان (که سند آن در اینجا قابل مشاهده است) به این شرح است: «جناب آقای خادمی. با توجه به لزوم و ضرورت ادامه پروژه فرهنگی نیمه تمام در ساحل رودخانه و در جوار موزه اداره کل ارشاد اسلامی می توانند به فعالیت اجرای خود ادامه داده و نباید شهرداری که قبلاً مجوز داده از آن جلوگیری کند. ضرورت دارد دنبال کنید پروژه فوراً اجرایی شود». امضاء: حجازی 31/06/1389 . همچنین، استاندار در ذیل همان دستور، می نویسد: «رونوشت: حضرت حجت الاسلام و المسلمین سپهر مدیرکل ارشاد اسلامی. جنابعالی و همکاران می توانید به فعالیت پروژه ادامه دهید تا انشاءالله مردم اهواز از فضای ایجاد شده بهرمند گردند». امضاء: حجازی 31/06/1389 

ناهماهنگی در تیم فرهنگی اجتماعی و رسانه ای شهردار از یکسو و نارضایتی حامیان سابق وی از وضع اشغال مناصب شهرداری، باعث کشمش و وقوع نوسانات شدید در رفتار و گفتار مدیران این نهاد عمومی شده و کشمکش حامیان شهردار در درون و بیرون سازمان، عملاً باعث آسیب به مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهر اهواز شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد