سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

پشت‌پرده تعطیلی مرکز آموزش هوانوردی اهواز
  

مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی اهواز با وجود نیم قرن فعالیت در حوزه آموزش هوانوردی و خلبانی و تربیت دانشجویان، در 2 سال اخیر به دلیل مشکلاتی به تعطیلی کشیده شده است.
 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان- این مرکز آموزشی زیر نظر شرکت فرودگاه‌های کشور فعالیت می‌کند و به دلیل این‌که شرکت فرودگاه‌های کشور در لیست واگذاری به بخش‌خصوصی قرار گرفت این شرکت مرکز آموزش فنون هوایی را به عنوان اولین گزینه جهت واگذاری به بخش‌خصوصی انتخاب کرد.
 اگر چه بر اساس اصل 44 قانون اساسی مراکز آموزشی از واگذاری به بخش‌خصوصی مستثنی هستند اما واگذاری به بخش‌خصوصی این مرکز ابلاغ شد که متاسفانه در این 2 سال و از زمان ابلاغ، نه‌تنها این مرکز به بخش‌خصوصی واگذار نشد بلکه به تعطیلی نیز کشیده شد.
 واگذاری به بخش خصوصی توسط شرکت فرودگاه‌های کشور به این مرکز ابلاغ و پس از آن اجازه ادامه فعالیت به این مرکز داده نشد و هم‌اکنون این مساله مطرح است که هیچ ارگان خصوصی، مرکزی که غیرفعال است و نیروهای آن به دیگر مراکز منتقل شده‌اند را تحویل نمی‌گیرد.
 در عین حال در شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و تهران، مراکزی مشابه این مرکز وجود دارند که هم‌اکنون در حال فعالیت هستند و چنین مشکلی ندارند و تنها قرعه خصوصی شدن به نام مرکز اهواز افتاده است. دانشجویان و مسوولان این مرکز معتقدند که باید این مرکز به فعالیت خود ادامه می‌داد و در حین فعالیت روند خصوصی شدن آن دنبال می‌شد.
 در صورتی‌که مرکز آموزش فنون هوایی اهواز در شرایطی برابر با دیگر شعبات کشور، پروازها، فعالیت و تعداد دانشجوی بیشتری را پذیرش می‌کرد و دانشجویان استان‌های دیگر تمایل زیادی برای یادگیری فنون هوایی در شعبه اهواز را داشتند اما در حال حاضر بیش از 50 تن از دانشجویان معطل و بلاتکلیف هستند و برخی از آن‌ها دوره‌های آموزشی خود را در تهران و تبریز می‌گذرانند.
 در طول این 2 سال دانشجویانی که بیش از دیگران متحمل مشکلاتی شده‌اند، مکاتبات و پیگیری‌های زیادی به استانداری، نمایندگان مجلس و شرکت فرودگاه‌های کشور داشته‌اند اما این پیگیری‌ها نتایجی به دنبال نداشته است.
 یکی دیگر از دلایل تعطیلی و غیرفعال بودن مرکز اهواز به مشکل نبود هواپیما و ابزار مورد نیاز باز می‌گردد. در این  2 سال هواپیما‌های این مرکز به دیگر نقاط کشور منتقل شدند و این مرکز به همین دلیل کاملا از فعالیت بازماند. انتقال هواپیماهای مرکز اهواز توسط شرکت فرودگاه‌های کشور صورت گرفته و پس از انتقال هواپیماها دستور تعطیلی مطلق به این مرکز داده شد و به نیروها و کارشناسان این مرکز ابلاغ شد که از این پس در ادارات مختلف فرودگاه‌های اهواز فعالیت کنند.
 مسوولان این مرکز نسبت به این ابلاغیه اعتراض کرده و اعلام کردند که با وجود تخصص و داشتن تجربه در فعالیت‌های هوانوردی، چگونه در بخش‌های اداری فرودگاه می‌توان مشغول به کار شوند. پس از این اعتراض شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد انتقال هواپیماها با هدف بازسازی بوده و در صورت بازسازی، این مرکز مجددا بازگشایی می‌شود.
 به گفته مسوولان این مرکز پس از این ماجراها، بازسازی مرکز در دستور کار قرار گرفت و این مساله توسط مسوولان استانداری پیگیری شد تا جایی که استاندار و معاون استاندار بر پرداخت اعتباراتی برای بازسازی از طریق اداره کل فرودگاه خوزستان تاکید کردند و حتی این اعتبار در برنامه بودجه استان به تایید رسید. اما تا به امروز هیچ‌گونه کمکی برای بازسازی به این مرکز تخصیص نیافته است.
 در این باره ناصر صفاری، مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان نیز گفت: براساس اصل 44 قانون اساسی و تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای این اصل، قرار شد که شرکت فرودگاه‌های کشور آموشگاه‌های فنون هوایی و خلبانی را به بخش‌خصوصی واگذار کند. براساس این تصمیم قرار شد مرکز فنون هوایی اهواز به شرکتی که زیرنظر شرکت ماهان‌ایر فعالیت می‌کند، واگذار شود؛ اما مثل این‌که این قضیه بهم خورده و به همین علت در حال حاضر شرکت فرودگاه‌های کشور به دنبال واگذاری این مرکز به بخش‌خصوصی است و این مساله در حال پیگیری است.
 وی مساله تخصیص اعتبار برای بازسازی این مرکز را رد نکرده و درباره روند بازسازی آن، عنوان کرد: استاندار خوزستان مبلغی را برای کمک به بازسازی این مرکز  اختصاص داده و اداره کل فرودگاه‌های خوزستان نیز به دنبال انجام برخی تعمیرات و نوسازی دیوار‌های آن است.
 صفاری یادآور شد: در مجموع این مرکز توسط شرکت فرودگاه‌های کشور در حال واگذاری به بخش‌خصوصی است و در صورت واگذاری، مجددا فعالیت آن ادامه می‌یاید. هم‌اکنون 2 تا سه شرکت اعلام آمادگی کرده و قرار است مزایده‌ای برای واگذاری آن برگزار شود که این مساله به زمان نیاز دارد.
 به گزارش ایسنای خوزستان، در کل کشور 6 مرکز آموزش و فنون خدمات هوایی وجود دارد که واحد اهواز یکی از این واحدها در سال 1318 تاسیس شد و قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین واحد آموزش و فنون خدمات هوایی خاورمیانه می‌باشد، که نزدیک به 2000 نفر را نیز تربیت کرده است. آموزشکده‌ای که روزگارانی خود مرکز بزرگی برای تعلیم خلبانان بود و تمام مراحل کادر آموزش را به‌طور پیشرفته مانند میهمانداری، برج مراقبت و کمک خلبان تدریس می‌کرد، امروز بلاتکلیف باقی‌مانده است.
 سوالاتی در این میان مطرح می‌شود این است که علت تعطیلی و جلوگیری از ادامه فعالیت این مرکز چه بوده و اگر قرار است این مرکز به بخش‌خصوصی واگذار شود چرا تعطیل شده است؟ اگر مساله بازسازی دغدغه شرکت فرودگاه‌های کشور است پس چرا نسبت به این موضوع اقدامی نمی‌شود؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد