سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

برگزاری نخستین دوره جایزه ادبی "بهمن و کارون"
نخستین دوره جایزه ادبی "بهمن و کارون"، در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری در اهواز برگزار می شود. این جایزه، صدای هنرمندان مظلومی است که با کمترین امکانات و در سخت ترین شرایط به خلق آثار ادبی و هنری مشغولند.
  

نخستین دوره جایزه ادبی "بهمن و کارون"، در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری در اهواز برگزار می شود.

محسن مرادی دبیر جشنواره جایزه ادبی "بهمن و کارون" در گفتگو با آژانس خبری خوزستان (خوزنا)، با اعلام این خبر، افزود: خوزستان از دیرباز نقش بسزایی در ادبیات کشور داشته و جریان های ادبی بسیاری از این استان به کشور معرفی شده است، اما در حال حاضر هیچ جایزه ی ادبی در این استان برگزار نمی شود. از این رو پس از رایزنی  و برگزاری نشست های هم اندیشی با حضور جمعی از صاحبنظران، بر آن شدیم تا در بهمن ماه امسال، نخستین دوره جایزه سالانه ادبی "بهمن و کارون" را بصورت کشوری و به میزبانی خوزستان برگزار کنیم.

مرادی افزود: جایزه ادبی "بهمن و کارون" صدای هنرمندان مظلومی است که با کمترین امکانات و در سخت ترین شرایط به خلق آثار ادبی و هنری و تداوم روح ایرانی – اسلامی در جامعه پرداخته و به انجام تعهد اجتماعی خود مشغولند. از این رو در کنار نام بلند کارون حیاتبخش که البته این روزها حال و روز خوشی ندارد، یادکردی هم از نام "بهمن علاءالدین" هنرمند فقید خوزستانی خواهد داشت که پیامش دوستی و همگرایی تمام انسانها فراتر از زبان و نژاد و جغرافیا بود و این روزها به نماد مظلومیت هنرمندان خوزستان تبدیل شده است.

وی افزود: تا بوده چنین بوده که هنرمندان در طول حیات خود انواع کم مهری ها و مشکلات را بجان خریده اند ولی پیام خود را به جامعه انتقال داده اند و لااقل پس از مرگ مورد توجه و اکرام جامعه بوده اند. اما گویی در خوزستان قرار است این کمترین ها نیز از هنرمندان دریغ شود؛ که نمونه بارز آن را در نیمه شب 23 آذر با تخریب و تدفین شبانه فرهنگسرا و تالار بهمن علاءالدین در ساحل شرقی کارون مشاهده کردیم؛ عملی که بعنوان شاهدی بر مظلومیت مظاعف هنرمندان خوزستانی در حافظه جمعی ایرانیان خواهد ماند.

محسن مرادی در پایان گفت: شاعران گرامی می توانند آثار خود را از 15/10/90 تا تاریخ 15/11/90 در دو بخش فارسی و گویشی به دبیرخانه جشنواره به نشانی اهواز، خیابان طالقانی، بازار طلافروشان، مجتمع مشهودی، طبقه دوم، واحد 16 و یا به آدرس الکترونیکی ghalamejonoob@yahoo.com ارسال نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد