سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

اداره میراث فرهنگی ایذه خانوادگی شده !

شوشان : مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه خاطرنشان کرد: پایگاه باستان‌شناسی آیاپیر ایذه یکی از قدیمی‌ترین پایگاه‌های میراث فرهنگی و جزو سه یا چهار پایگاه بزرگ و اول کشور بود که در ایران راه‌اندازی شد.

 فرامز خوشاب در ادامه داد: وظیفه اصلی پایگاه آیاپیر امور حفاظتی، مرمتی، کاوش‌های باستان‌شناسی، کمک به انجمن‌های مردم‌ نهاد، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است.

 او خاطرنشان کرد: این پایگاه از ابتدای راه‌اندازی تا دو سال گذشته کار کاوش اشکفت ‌سلمان و طاق طویله، اسکن لیرز نقش برجسته خنگ اژدر، گمانه‌زنی کول فرح، مستندنگاری نقش برجسته‌های اشکفت سلمان و کول فرح، راه‌اندازی گروه‌های راهنمایان نوروزی در منطقه و برگزاری چند همایش را انجام داده است.

 این دوستدار میراث فرهنگی گفت: در طول مدت یک سالی که از مدیریت جدید این پایگاه می‌گذرد تنها کار انجام شده تعیین حریم چند سایت باستانی بوده که مقدمات آن در دوره‌ گذشته فراهم شده بود و بعد از آن شاهد هیچ‌ گونه اتفاقی که منجر به یک نتیجه یا محصول فرهنگی شده باشد، نبوده‌ایم. در سرکشی به این مناطق هم ضعف و مشکل آن‌ها کاملاً مشخص است اما هیچ گونه اقدامی تا به حال از سوی این پایگاه در جهت رفع آن‌ها انجام نشده است.

 وی تصریح کرد: وضعیت جدید پایگاه آیاپیر دچار صعف‌های زیادی نسبت به گذشته است. برای مثال طاق طویله همچنین با مشکلات متعددی مواجه است اما هیچ گونه پیگیری در این زمینه نمی‌شود.

 خوشاب گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز و سال جدید اگر این پایگاه برنامه‌ای برای مهمانان و توریست‌های نوروزی دارد باید به صورت مکتوب و مستند اعلام کند.

 مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه گفت:‌ ظاهراً همه چیز در اداره میراث فرهنگی ایذه خانوادگی شده و افراد با سابقه‌تر و توانمندتر به دلیل نسبت‌های خانوادگی جای خود را به افرادی که فعالیت‌ و تخصص کم‌تری داشتند، داده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد