سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مهارت منطقه آزاد در شکار سید جلالی ها و ممتازان ها

شوشان : روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت : دبیر هیات بازرسی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مردم خواسته است تخلفات انتخاباتی را گزارش کنند. عرض شود که اینجور درخواست ها باید جدی و اصولی باشد. یعنی اینکه ابتدا به مردم بگویند چه مسائلی تخلف محسوب می شود و بعد هم اطمینان بدهند که به گزارش های مردمی رسیدگی خواهد شد. چرا که از دوره های قبل خاطرات خوبی نداریم و چه بسا کاندیدا هایی که علنا تخلف هایی کردند و مردم هم گزارش دادند اما نتایج بررسی و رسیدگی اطلاع رسانی نشد. لذا اگر قرار است برای انتخابات اعتماد سازی شود باید فعالیت هیات بازرسی به انتشار اطلاعیه منحصر نشود و پی گیری تخلف ها محسوس و اثر گذار باشد.

مهارت منطقه آزاد در شکار سید جلالی ها و ممتازان ها

منطقه آزاد اروند ید طولایی در شکار مدیران با تجربه و در عین حال خوشنام استان داشته و دارد خصوصا حالا که یک نیروی زبل که در عین برخورداری از جوانی و روابط عمومی بالا بخاطر جایگاه های حساسی که در استان داشته، رمز و رازهای کارها را می داند. آخرین شکار منطقه آزاد، جذب سید جلالی بوده که با داشتن کوله باری تجربه به اضافه حسن خلق و خصوصیت راه اندازی کار خودی و غریب، طالبین زیادی در بین مدیران دستگاه ها و سازمان های بزرگ استان داشت و هر کدام سعی می کرد بعد از آنکه مدیریت کار و امور اجتماعی را ترک کرد او را به سمت خود بکشاند که سرانجام حسینی فر سرپرست منطقه آزاد اروند با شگردها و طنازی های خاص خود توانست سید جلالی را جذب و در جایگاه قائم مقامی خود قرار دهد که این اقدام نوعی قدردانی از مدیران با تجربه و وفادار به استان است. پیش از این هم زمانی که ممتازان در پی سالها خدمات در عرصه امور اقتصادی و دارایی از یک طرف و مدیریت کشتی استان از سوی دیگر منشاء خدمات ارزنده ای بود، بازنشسته شد، جذب منطقه آزاد گردید، ضمن اینکه سنگر کشتی را همچنان حفظ نمود. البته افراد دیگری از نخبگان در این سازمان حضور پیدا کرده اند که شاید مایل نباشند نامی از آنان برده شود. مدیرانی مانند سید جلالی و ممتازان هر جا حضور داشته باشند می توانند بهترین مشاوران برای مدیر دستگاه باشند تا در زمینه هایی که تجربه کسب کرده اند، دستگاه مربوطه را تقویت و هدایت کنند. در این میان از دکتر حجازی که آدم شناس است بعید بود که سید جلالی را از دست دهد و در کنار خود قرار ندهد و برای برخی مدیریت ها با چراغ دنبال نیرو بگردد. از کلمات قصار و رهنمودهای سید جلالی اینکه راوی بخاطر دارد که او می گفت: « در سپردن مدیریت هر دستگاه، بزرگترین جفا در حق نیروهای آن دستگاه این است که با وجود نیروهای کار آمد، بروند از سازمان دیگری فرد صفر کیلومتر و بیگانه با محیط و امور کاری آنجا را بیاورند و آن جایگاه را به او بسپارند» مصداق اشاره سید جلالی در سال های اخیر در استان ما بسیار مشاهده شده و تاوان این بی سیاستی را هم داده ایم و از لطماتی که از این بی تدبیری متوجه استان شده درس نگرفته ایم و همچنین این دیوار بخاطر کج نهادن نخستین خشت توسط «معمار» کج می رود و خدا کند تا ثریا این وضع ادامه نداشته باشد.

الهی از خانه سازی رفت، شاهین زاده آمد

مهندس الهی مدیر عامل کارخانه خانه سازی اهواز تغییر کرد و شهرام شاهین زاده جانشین او شد. وی پیش از این مدیر اجرایی سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان بود. از جمله کارهایی که شاهین زاده با جدیت انجام داده، پی گیری امور ورزشگاه پنجاه هزار نفری شهرستان اهواز بوده که زحمات زیادی در این مورد کشید. این ورزشگاه قرار است 22 بهمن افتتاح شود.‏ مهندس الهی را اکثراً می شناسیم. او در گذشته مدیریت سازمان مسکن و شهرسازی استان را تجربه کرده و زمانی که به کارخانه خانه سازی اهواز رفت آنجا را متحول کرد یک کارخانه ساده را به سود دهی رساند و اکنون برای کسب دکترا درس می خواند و قصد دارد فعلاً مسئولیتی نپذیرد. ‏ در حاشیه این خبر بد نیست این مطلب نیز متذکر شود که بهتر است ادارات ما از قطعات پیش ساخته خانه سازی استفاده کنند و برای دیوار سازی به جای دیوارهای بتنی از این قطعات بهره بگیرند تا این کارخانه هم سرپا بایستد. به قرار اطلاع در حال حاضر کارخانه خانه سازی اهواز برای احداث مدرسه ای در لرستان قطعات می سازد و چه خوب است در استان خوزستان هم از تولیدات آن بهره ببرند.‏

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد