سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز:
وضعیت آب کشاورزی بسیار نگران‌کننده است

اقتصادی  20/10/1390  08:16:42
9010-9574-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز گفت: متاسفانه به علت عدم بارندگی و کاهش آورد آب رودخانه‌ها وضعیت آب کشاورزی شهرستان بسیار نگران‌کننده است.

تورج نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از آب کشاورزی این شهرستان از طریق رودخانه علا و بخش کمتری از طریق رودخانه مارون تامین می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر این رودخانه دبی بسیار شدیدی دارد و این مساله روند کشت کشاورزان را کند کرده است. کشاورزان به همین دلیل با توجه به میزان آبی که در اختیار دارند با احتیاط کشت می‌کنند و آب موجود پاسخگوی نیاز کشاورزان نیست.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: میزان نیاز آب کشاورزان در حال حاضر 15 مترمکعب است در حالی که آب موجود رودخانه علا سه تا چهار مترمکعب است.

نوروزی عنوان کرد: تاکنون 1100 دستگاه از ماشین آلات کشاورزی، ادوات مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و موتور پمپ‌ها در سامانه سوخت تجارت آسان برای دریافت سوخت و کارت آن متقاضی شده‌اند.

وی با بیان این‌که در قالب کشت پاییز قرار است 27 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم آبی برود، گفت: تاکنون 24 هزار و 200 هکتار گندم کشت شده است و این کشت ادامه دارد؛ همچنین در این مدت 14 هزار هکتار گندم دیم کشت خواهد شد.

نوروزی افزود: در کشت تابستانه نیز ذرت علوفه‌ای در سطح 250 هکتار ذرت دانه‌ای 50 هکتار، کنجد در سطح 550 هکتار و برنج در سطح هزار هکتار کشت شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد