سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان هشدار داد:
با هرگونه فعالیت تخریبی در محدوده تالاب هورالعظیم مقابله می‌کنیم

اجتماعی  20/10/1390  08:12:14
9010-12114-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: خوزستان یکی از چهار استانی است که با معضل کمبود بارندگی مواجه بوده و به همین دلیل ورودی آب به تالاب هورالعظیم کاهش یافته است؛ بر اساس مصوبه ستاد مقابله با خشکسالی، آب مخازن تالاب هورالعظیم باید در حوضچه‌ها باقی بماند و از سرریز آب به سمت کشور عراق جلوگیری شود.

تورج همتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: پویایی اکوسیستم‌‌های آبی و خاکی تالاب هورالعظیم مستلزم ارتباط آن‌ها با یکدیگر است، این در حالی است که طرح‌ها و پروژه‌هایی که در محدوده تالاب اجرایی می‌شوند و همچنین جاده‌هایی که در این تالاب ایجاد شده نشانگر بی‌توجهی به محیط زیست است.

وی افزود: جدایی اکوسیستم‌های تالاب قطعا مانع حفظ و پویایی آن می‌شود. در حال حاضر میان مخازن آبی یک و دو تالاب هورالعظیم مبادلات آب صورت می‌گیرد، ولی لازم است از سرریز آب به سمت کشور عراق از طریق دهانه‌های دایک مرزی جلوگیری شود.

همتی با اشاره به اخراج ناظران محیط زیست از محدوده تالاب توسط شرکت نفت تصریح کرد: اخراج ناظران محیط زیست از محدوده تالاب هورالعظیم غیرقانونی است و بر اساس قانون شرکت نفت نباید مانع فعالیت ناظران زیست‌محیطی شود. این مسئله از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تاکید کرد: با همه توان با هرگونه فعالیت تخریبی در محدوده تالاب هورالعظیم مقابله خواهد شد و مانع وخیم‌تر شدن وضعیت این تالاب می‌شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد