سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل ثبت احوال خوزستان خبر داد:
جمع‌آوری اسناد هویتی بیش از 120 نفر از مشاهیر از سال گذشته تاکنون

اجتماعی  19/10/1390  09:59:39
9010-11314-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: از سال گذشته تاکنون اسناد هویتی 121 تن از مشاهیر ملی و استانی تهیه شده است.

بهنام مریدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: با هدف ایجاد گنجینه اسناد هویتی مشاهیر، فعالیت‌هایی از سال گذشته در مجموعه سازمان ثبت احوال آغاز و تعداد زیادی از این اسناد جمع‌آوری شده است.

وی افزود: اداره ثبت احوال در استان خوزستان از سال 1306 کار خود را آغاز کرده است، این در حالی است که پیش از این تاریخ مشاهیر و بزرگان بسیاری در استان حضور داشته‌اند، ولی از ولادت و فوت آن‌ها سندی در اختیار این اداره نیست، به همین دلیل تنها اطلاعات مشاهیری در گنجینه قرار می‌گیرد که سندی رسمی از ولادت و فوت آن‌ها در اختیار باشد.

مریدی تصریح کرد: گنجینه مشاهیر می‌تواند پل ارتباطی میان گذشته و آینده باشد و توجه و مراقبت از آن نشان‌گر شناخت تمدن و فرهیختگی ملت‌ها است. پژوهش در آثار گذشتگان، معرفی، نمایش و انتقال نتایج این پژوهش‌ها به آیندگان، ایجاد تفاهم میان اقوام و ملل و شناخت سهم آن‌ها در فرهنگ و تمدن کشور و کمک به بهبود میزان دانش عمومی مردم به ویژه پژوهشگران، دانشجویان و دانش‌آموزان از جمله اهداف راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی مشاهیر در کشور بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان خاطرنشان کرد: نخستین گنیجنه اسناد هویتی مشاهیر استان دهه فجر سال گذشته با بیش از 80 سند هویتی راه‌اندازی شد و سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، دانشگاه‌ها، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه ایجاد این گنجینه همکاری داشتند و به این ترتیب اطلاعات مورد نیاز در اختیار اداره‌کل ثبت احوال قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که گنجینه اسناد هویتی مشاهیر ملی و استانی از طریق پرتال اینترنتی ثبت احوال قابل رویت است، ادامه داد: از مجموع 121 سند هویتی، 87 سند به چهره‌های ملی و استانی اختصاص دارد. بقیه اسناد هم به افرادی مربوط است که شناخت کمتری نسبت به آن‌ها وجود دارد.

مریدی با اشاره به نام برخی از مشاهیر که سند هویتی آن‌ها در گنجینه قرار دارد گفت: سند هویتی آیت‌الله قاضی، علامه شیخ شوشتری، آیت‌الله مروج، آیت‌الله مرعشی، علامه فجر دزفولی و آیت‌الله بیگدلی از نمونه اسناد هویتی روحانیون کشور است. سند هویتی شهیدان حمید رمضانی، فرید فریدنیا، علی هاشمی، علم‌الهدی، جهان‌آرا و سبحانی از نمونه اسناد مشاهیر کشور و استان هستند که سند هویتی آن‌ها تهیه شده است.

وی یادآور شد: احمد محمود نویسنده معاصر، قیصر امین‌پور و محمدجواد روشنا، دو شاعر معاصر و همچنین شهیدان حامد جرفی و ناصر الوانی از دیگر مشاهیر استان و کشور هستند که اسناد هویتی آن‌ها جمع‌آوری شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد