سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

چهارمین بسته خبری شوشان را با این مطالب بخوانید : (اخبار ویژه)

213 میلیون از حلقوم یک پیمانکار در خوزستان بیرون کشیده شد / رد پای دلالان در وام مشاغل خانگی اهواز / اردک های بی زبان کارون شکار شدند ! / درآمد شش هزار میلیاردی تامین اجتماعی خوزستان / نامه یک خوزستانی به رییس جمهور : کلیه برای فروش ندارم / مدیرکل برکنار شده اداره کار  در منطقه آزاد اروند/ قابلیت پرتاب ماهواره از خوزستان / چند ماه انتظار برای انتصاب یک سرپرست ! /  بازداشت یک مدیر پایانه / چه کسی مدیرکل اوقاف خوزستان می شود؟ / کیک تبریزی در استانداری خوزستان / زباله های بیمارستانی در خیابان های شوشتر

ا

شوشان: روزنامه ها و سایت های خبری در کنار انتشار اخبار ، گزارش ها و تحلیل های معمول خود به انتشار برخی اخبار ویژه نیز می پردازند. این اخبار که معمولاً به عنوان اخبار ویژه و تأثیر گذار شناخته می شوند با عناوین مختلفی منتشر می شود. همچنین برخی اخبار تحت عنوان شنیده ها و البته موثق نیز وجود دارند که از این پس پایگاه خبری شوشان به انتشار آن می پردازد .

213 میلیون از حلقوم پیمانکار بیرون کشیده شد !

طی نظارت بازرسان اداره کل بازرسی استان خوزستان بر یکی از پروژه های عمرانی با اصلاح صورت وضعیت پیمانکار، از تضییع وجوه بیت المال به میزان 213 میلیون تومان جلوگیری شد. طبق اخبار رسیده به شوشان ، در یکی از بازرسی هایی که توسط بازرسان گروه امور فرهنگی و اجتماعی این مرجع انجام گرفت، بازرسان متوجه شدند در یکی از پروژه های عمرانی ، ناظر مربوط اقدام به تایید صورت وضعیت پیمانکار نموده لیکن اقدامات تایید شده در صورت وضعیت ، توسط پیمانکار انجام نشده و صورت جلسه به صورت غیر واقعی تنظیم شده است. لذا با تذکر به موقع ، ردیف های غیر واقعی از صورت وضعیت پیمانکار حذف و با این اقدام از پرداخت 213 میلیون تومانی وجوه دولتی اضافی جلوگیری به عمل آمد.

 

رد پای دلالان در وام مشاغل خانگی اهواز

اخبار رسیده به شوشان حاکی از آن است که تعدادی افراد سودجو و دلال با مستقر شدن در بیرون و یا داخل برخی کافی نت های سطح شهر اهواز با دریافت مبالغ هنگفتی از متقاضیان دریافت وام اشتغال خانگی به آنها وعده هایی مانند پرونده سازی آسان، تسریع در دریافت وام و غیره را می دهند. بر اساس گزارشات واصله میزان این مبالغ دریافتی از سوی دلالان بعضا به 700 هزار تومان هم رسیده است و این در حالی است که هزینه ثبت نام در کافی نت به دو هزار تومان هم نمی رسد.

 

 اردک های بی زبان کارون شکار شدند !

در تیر ماه امسال به همت یک دوستدار محیط زیست، 200 قطعه غاز و اردک در رودخانه کارون رهاسازی شد که اخیرا به سرنوشت نامعلومی گرفتار آمده اند. از قرار معلوم تمام این پرندگان به طرز عجیبی ناپدید و به صورت قاچاق شکار شدند ! سازمان آب و برق متولی کارون است و باید پاسخگوی این مورد باشد.

 

  درآمد شش هزار میلیاردی تامین اجتماعی خوزستان

چندی پیش استاندار خوزستان گفته بود به رغم اینکه دولت نهم و دهم اهتمام ویژه ای برای پیشرفت  خوزستان دارد ولی نگاه منفی سازمان تامین اجتماعی به این استان تغییر نکرده است! گفتنی است خوزستان از نظر تعداد بیمه شدگان در رتبه دوم کشور قرار دارد. بیمه شدگان در این استان از امکانات و مزایای مطلوب برخودار نیستند. سازمان تامین اجتماعی تنها در سال 86 ، شش هزار میلیارد ریال از استان خوزستان درآمد داشته ولی تنها یک سوم این مبلغ در این استان هزینه شده و معلوم نیست مابقی این مبلغ که رقم قابل توجهی است در کجا هزینه شده و چرا در این استان به کار گرفته نشده است؟

 

نامه یک خوزستانی به رییس جمهور : کلیه برای فروش ندارم

یکی از شهروندان ملاثانی در نامه ای به رییس جمهور نوشت : سلام اقای احمدی نزاد ما خانواده شش نفره هستیم که قبلا کار می کردم والان حدود شش ماه بیکار هستم و فرزندم از بیماری دوکلیه رنج می برد.

دفترچه روستایی داریم وغیر یارانه درآمد ندارم خواهش می کنم ما را یاری کنید حتی به استانداری نامه نوشتم ولی خبری نیست لاقل مرا به کار ببرید تابتوانم این بیمار را نجات دهم ازشما تشکر می کنم.

 

 مدیرکل برکنار شده کار ، در منطقه آزاد اروند

طبق شنیده های شوشان، منوچهر سید جلالی مدیرکل سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منطقه آزاد اروند رفت و مسئولیت معاونت سرمایه گذاری این منطقه ویژه اقتصادی را بر عهده گرفت. وی از مدیران با تجربه استان به شمار می رود که پس از جدایی غیر منتظره از اداره کل تعاون و رفاه  از سوی مرکزنشینان پیشنهادهای مدیریتی را رد کرد چرا که علاقه مند بود همچون 30 سال گذشته در خوزستان باشد .

 

 قابلیت پرتاب ماهواره از خوزستان

طبق اخبار رسیده شوشان، قرار است همایش بین المللی هوا فضا در اهواز و در دانشگاه شهید چمران این شهر برگزار شود. ضمن اینکه بزودی کلنگ تاسیس پژوهشگاه هوا فضا در استان به زمین زده می شود تا در آینده قابلیت پرتاب ماهواره از استان نیز فراهم شود. گفتنی است سال گذشته دهمین دوره‌ی همایش بین‌المللی هوافضا با حضور دانشمندان ایرانی و خارجی در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شده بود. هدف از برگزاری این همایش آشنا کردن متخصصان شرکت کننده با توانایی‌های یکدیگر در حوزه مرزهای دانش هوافضا است و امید است با توجه به استعدادهای جوانان و اندیشمندان این استان بتوانیم در جهت رشد و ارتقای توانمندی‌های داخلی گام موثری در کشور برداریم.

 

 چند ماه انتظار برای انتصاب یک سرپرست !

سرانجام پس از گذشت40 روز از انتصاب سید خلف موسوی، رییس سابق سازمان صنایع و معادن خوزستان به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خبرهای رسیده از منابع موثق حاکی از انتصاب مهندس سید مهرداد محمدی وکیل معاون امور صنایع سازمان صنایع و معادن خوزستان به عنوان سرپرست سازمان صنایع خوزستان است اقدامی که طبق عرف و روال می بایست بدون فوت زمان در فردای روز جابجایی سید خلف موسوی در این سازمان مهم اقتصادی صورت می گرفت.

 

 یک دزفولی دوباره به زندگی برگشت  

طبق اخبار رسیده ، اقدام به موقع اورژانس دزفول موجب شده فردی که ایست کامل قلبی داشت جانی دوباره بگیرد.  در ساعت ۲۳:۳۹دقیقه پنجم دی ماه جاری مرکز تلفن ۱۱۵ دزفول به صدا در می آید و اعلام ماموریت به یکی از پایگاه های شهری می شود پرسنل پس از اعزام سریع در ساعت ۲۳:۴۳ دقیقه به محل رسیده و فورا بیماری را که ایست کامل قلبی تنفسی نموده ،با احیای قلبی ریوی پیشرفته در آمبولاس به حیات دوباره برمیگردانندو به بیمارستان تحویل میدهند.

پس از پیگیری موضوع از بیمارستان باخبر شدیم که بیمار بستری و خوشبختانه پس از چند روز هوشیاری خود را بدست آورده و اشک شوق را برای پرسنل و همچنین خانواده وی به ارمغان آورده است.

 

  بازداشت یک مدیر پایانه

اخبار رسیده به شوشان از صدور حکم بازداشت برای مدیر یکی از پایانه های مرزی حکایت دارد. ماجرا از این قرار است که شبکه بهداشت آن شهر مدعی شده که این پایانه مرزی اصول بهداشتی را به خوبی رعایت نکرده و تصمیم می گیرد حکم بازداشت برای مدیر این پایانه را صادر کند.

 

  زباله های بیمارستانی در خیابان های شوشتر چه می کند ؟

 اخیرا عکس هایی در یکی از سایت های خبری شوشتر منتشر شده که نشان می دهد برخی از زباله های بیمارستانی در نایلون های مشکی و برخی دیگر از زباله ها در کیسه های  مخصوص استریل زباله های عفونی بیمارستان در محوطه پشت زایشگاه الهادی شوشتر رها شده اند.این امر  نشان از بی توجهی به سلامت و بهداشت شهروندان می باشد که باید به صورت جدی توسط شبکه بهداشت و درمان و سایر مسولان مربوطه پیگیری گردد .

 

چه کسی مدیرکل اوقاف خوزستان می شود؟

چند ماه پیش و در تاریخ 4/4/90 مدیر کل اوقاف و امورخیریه خوزستان سید عبدالرضا حسینی فرد تغییر و بجای ایشان سید علی میر محمدی به عنوان سرپرست ادره کل انتخاب گردید.  متعاقب آن حکمی 6 ماهه برای سرپرستی میر محمدی زده شد که در تاریخ4 /10/90 به پایان رسید. باید دید حکم مدیر کلی به نام چه کسی زده خواهد شد؟ حال با توجه به گذشت بیش از 6 ماهه باید دید آیا حکم مدیر کلی برای جناب سید علی میر محمدی زده خواهد شد یا خیر ؟

 

پذیرایی با کیک تبریزی در استانداری خوزستان

استاندار خوزستان طی سال های اخیر بارها و بارها بر ضرورت استفاده از تولیدات استانی تاکید کرده است و این موضوع را مکرر به دستگاه های اجرایی استان هم اعلام کرده بود. جالب است بدانید استانداری خوزستان که خود ترویج کننده این موضوع است طی روزهای اخیر برای پذیرایی از جلسات خود از تولیدات سایر استان های کشور استفاده کرده است. ماجرا از این قرار است که در همایش هماهنگی گرامیداشت ایام الله دهه فجر که با حضور مدیران دستگاه ها و فرمانداران شهرستان ها در محل سالن شهید علی هاشمی استانداری خوزستان برگزار شده بود برای پذیرایی حاضرین از کیک تبریزی و آبمیوه ساوه استفاده شد! این در حالی است که تولیدکنندگان کیک و آبمیوه در استان فراوانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد