سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد
اتصال بندر خرمشهر به شبکه ریلی کشور و شلمچه

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر از اتصال بندر خرمشهر به شبکه ریلی سراسری کشور و راه آهن شلمچه در سال آینده خبر داد.

خبرگزاری فارس: اتصال بندر خرمشهر به شبکه ریلی کشور و شلمچه

عادل دریس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جدی سازمان بنادر استفاده از ظرفیت خط آهن به عنوان ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل است.
وی خاطرنشان کرد: اتصال خط آهن به بنادر یکی از برنامه‌های جدی سازمان بنادر و دریانوردی است که در حال حاضر بندر خرمشهر نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه با اشاره به اجرای چهار پرو‌ژ‌ه مهم در بندر خرمشهر با اعتباری بالغ بر 245 میلیارد ریال تصریح کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به احداث تاسیسات اراضی پشتیبانی و زیربنایی این بندر به مساحت 39 هکتار و جاده‌سازی در این اراضی با اعتباری بالغ بر 92 میلیارد ریال اشاره کرد.
وی افزود: بازسازی دو پست اسکله عمومی بندر خرمشهر (اسکله‌های شماره 8 و 9 ) و همچنین ساخت یک پست اسکله ویژه شناورهای خدماتی با اعتبار 69 میلیارد ریال یکی دیگر از پروژه‌های در حال اجرا در بندر خرمشهر است.
دریس همچنین به ساخت دو خط ریلی به طول تقریبی 2 کیلومتر در این بندر با اعتباری بالغ بر 64 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: با احداث این خط ریلی بندر خرمشهر به شبکه ریلی سراسری و همچنین خط آهن شلمچه متصل خواهد شد که این امر ضمن تسهیل در انتقال کالاهای صادراتی ،وارداتی و ترانزیتی کشور باعث تسریع در حمل کالاهای ترانزیتی به عراق نیز خواهد شد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: این سه پروژه مهم حداکثر تا شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
دریس اضافه کرد: علاوه بر این سه پروژه، احداث جاده دسترسی بندر خرمشهر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در حال انجام است که هم اکنون در مراحل پایانی کار قرار دارد.
وی افزود: علاوه بر این چهار پروژه اجرای سه پرو‌ژه دیگر نیز در این بندر در حال انجام است.
مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به رشد 28 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر طی 9 ماه گذشته از سال جاری عنوان کرد: روند رو به رشد این بندر سبب شده است تا توسعه و تجهیز این بندر بیش از گذشته مورد توجه سازمان بنادر و دریانوردی قرارگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد