سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار هنری - فرهنگی

«چشمه‌های قیر جوشان» و «تش کوه» رامهرمز ثبت ملی شدند
فرهنگی و هنری  17/10/1390  12:50:13
9010-11680-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز از ثبت ملی دو منطقه گردشگری "چشمه‌های قیر جوشان" و "تش کوه" این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.

منصور معتمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: در 25 کیلومتری شمال شرقی رامهرمز چشمه‌های قیر جوشان و در 30 کیلومتری آن و در همان مسیر "تش کوه" قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: این آثار به پیشنهاد معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و با موافقت سازمان میراث فرهنگی کل کشور ثبت ملی شدند.

این دوستدار میراث فرهنگی یادآوری کرد: ما در گذشته چندین بار این پدیده‌های خاص طبیعی را معرفی کرده بودیم. همچنین چند فیلم مستندی که از سیما پخش شد باعث آشنایی مردم با این پدیده‌ها شد.

معتمدی خاطرنشان کرد: مناطق گردشگری فراوانی دیگری هم در رامهرمز وجود دارد. مثل امامزاده بی‌بی تاج و امامزاده سید حسین زاهدون که هر دو دارای معماری زیبا و خاص دوره اسلامی هستند. همچنین چشمه‌های آب و آبشارهای پرآب و درختان بومی در اطراف رامهرمز وجود دارند که پتانسیل ثبت ملی شدن را دارند. علاوه بر آن منطقه ابوالفارس رامهرمز نیز دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا است که باید به آن توجه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد