سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

رئیس شورای شهرستان شوشتر خبر داد
ابهامی دیگر در مسیر آزادراه سربندر ـ تهران

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهرستان شوشتر از ابهامی دیگر در مسیر آزادراه سربندر به تهران در خوزستان خبر داد و بر پیگیری سریع این موضوع توسط دستگاه‌های مسئول تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: ابهامی دیگر در مسیر آزادراه سربندر ـ تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، امیر رسولی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار داشت: در کنار شهر حسینیه در نزدیکی شهرستان اندیمشک به بهانه ساخت کمربندی این شهر جاده‌ای احداث شده که دارای شش باند است و احداث این جاده، شائبه و نگرانی درباره تغییر مسیر آزادراه در خوزستان تقویت می‌کند.
وی با اشاره به دیگر مسائلی که تردید در مسیر قبلی را در این باره تقویت می‌کند، تاکید کرد: در نقشه‌های طراحی شده و سرمایه‌گذار تعیین شده مسیر دزفول به شوشتر به جای آزاد راه به عنوان بزرگراه در نظر گرفته شده و این امر تضییع حقوق مردم این شهرها به شمار می‌آید.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید برای پیگیری این مشکل از همه اهرم‌های قانونی استفاده کرد، گفت: باید از توان نمایندگان مجلس، نماینده ولی‌فقیه در استان و... برای رسیدن به حقوق این شهرستان‌ها استفاده کرد همانطوری که در شهرستان دزفول مردم در حال جمع‌آوری طومار در این باره هستند.
رسولی با تاکید بر اینکه آزادراه از سال‌های گذشته طراحی شده و ضرورت احداث آن کاملا مبرهن است، افزود: طراحی این مسیر از سال52 انجام شده و نباید بر اساس برخی مسائل مردم این شهرستان‌ها را از وجود چنین نعمتی محروم کرد و باید برای صحت و سقم این موضوع بررسی بیشتری انجام شود.
رئیس شورای شهرستان شوشتر خاطرنشان کرد: احداث این آزادراه می‌تواند استان خوزستان را از نظر اقتصادی متحول کند و محروم کردن شهرستان‌های دیگر از این نعمت کار صحیحی نیست.
آزادراه خلیج فارس در خوزستان در قطعه دو ساخته می‌شود که قطعه نخست آن سال 86 با حضور رئیس جمهور در محور اهواز ـ سربندر افتتاح شد و با افتتاح قطعه دوم آن شبکه آزاد راه خوزستان به آزاد راه‌های کشور متصل می‌شود.
مطالعات طرح احداث آزادراه بندر امام به تهران که عملیات اجرایی آن پیش از انقلاب (در قالب بزرگراه) در چند نقطه از جمله شوشتر آغاز شده بود و با بروز جنگ تحمیلی متوقف شد، پس از گذشت سال‌ها مجدداً در دهه 70 آغاز شد و تاکنون قطعاتی از آن به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.
نخستین قطعه آن «بندر امام - اهواز» به طول 90 کیلومتر احداث و در سال 86 به بهره‌برداری رسیده است.
قطعه مهم دیگر این آزاد راه «پل زال - خرم آباد» است که عملیات آن از سال 80 آغاز شده و امسال به بهره‌برداری رسید که موجب کوتاه‌تر شدن 60 کیلومتر از مسیر اندیمشک - پل دختر - خرم آباد و کاهش آمار تصادفات و تلفات جانی شده است. قطعه دیگر این آزادراه در خوزستان پل زال - اندیمشک - اهواز است.
طبق مطالعات اولیه، دو مسیر پیشنهادی برای قطعه اندیمشک - اهواز وجود دارد که یکی از غرب رودخانه دز و دیگری از شرق آن است.
با احداث آزاد راه در مسیر پیشنهادی دوم، شهرهای دزفول، شوشتر، ملاثانی و ویس به طور مستقیم و شهرستان‌های گتوند، لالی، مسجدسلیمان، اندیکا و هفتکل بصورت غیر مستقیم از مزایای دسترسی به آزادراه سراسری «تهران - بندر امام» بهره مند شده و موجب رونق این مناطق مستعد و افزایش رغبت سرمایه‌گذاران و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در استفاده از منابع بالقوه این مناطق پرجمعیت خواهد شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد