سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

هشدار دانشگاه چمران : اعضای هیات علمی مراقب جاسوسان اطلاعاتی باشند

شوشان : مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان "چشم‌های بیدار" در دانشگاه، گفت: هر ساله 100 عضو هیات علمی دانشگاه در زمینه مسایل علمی به کشورهای خارجی سفر می‌کنند که برگزاری اینگونه کارگاه‌ها با هدف امنیت این افراد در سفرهای خارجی ضروری است.

علیرضا جلیلی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه کارگاه آموزشی "چشم‌های بیدار" به منظور امنیت اعضای هیات علمی در سفرهای خارجی برگزار شد، اظهار کرد: زمانی ‌که اعضای هیات علمی به دلایل مختلف از جمله شرکت در همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی به خارج از کشور سفر می‌کنند، ممکن است ناخواسته در دام یک سری مسایل گرفتار شوند و این مساله پیش می‌آید که جاسوسانی با نزدیک شدن به اعضای هیات علمی، به صورت کاملا زیرکانه اطلاعاتی را از این افراد بگیرند.

وی افزود: بنابراین لازم است اعضای هیات علمی از خطراتی که ممکن است در سفرهای خارجی در کمین آن‌ها باشد، آگاهی بیشتری پیدا کنند.

جلیلی‌فر درباره مراکز و موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور، گفت: این موسسات معمولا برای جذب متقاضیان اعزام به خارج از کشور به منظور ادامه تحصیل، آگهی‌هایی درج می‌کنند بر این اساس متقاضیان تحصیل در خرارج از کشور باید معتبر بودن موسسه اعزام اطمینان حاصل کنند چرا که ممکن است شرکت‌هایی به شکل غیرقانونی در این زمینه فعالیت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا فردی که بدون آگاهی از این شرکت‌ها مراجعه کنند، مطمئنا دچار مشکل می‌شوند، خاطرنشان کرد: از جمله این مشکلات ممکن است به هر نحوی این افراد در دام اطلاعاتی کشورهای دیگر گرفتار شوند، همچنین موسسات غیر قانونی ممکن است قول یک سری مسائل واهی و تهی را به افراد علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور را بدهند، در صورتی که حقیقت چیز دیگری است.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه تشخیص قانونی یا غیرقانونی بودن این موسسات برای افراد عادی دشوار است، گفت: افراد متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور باید با آگاهی کامل نسبت به این کار اقدام کنند، شاید این مساله خیلی ساده به نظر می‌آید اما همین امر می‌تواند متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را دچار مشکل کند، بنابراین حتما باید قبل از اینکه دست به هر اقدامی بزنند، اطلاعات کامل از نحوه فعالیت اینگونه موسسات دریافت کنند.

وی افزود: مراجعه‌کنندگان به موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور، برای کسب اطمینان می‌توانند با وزارت علوم و یا وزارت امور خارجه ارتباط برقرار کنند و از قانونی بودن این موسسات آگاه شوند.

جلیلی‌فر با بیان اینکه وزارت علوم سعی می‌کند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا سقف جذب و پذیرش دانشجویان را افزایش دهد، تصریح کرد: البته شاید واقعا در بسیاری موارد نیاز نباشد که افراد برای ادامه تحصیل به کشور دیگری اعزام شوند اما در هر صورت باید با اطمینان کامل اقدام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد