سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد
جلوگیری از پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ خوزستان در تهران

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ ثبت شده در تهران مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عملکردی خود را در تهران پرداخت می‌کنند در حالی‌که آثار و پیامدهای تخریبی آنها در استان خوزستان است.

خبرگزاری فارس: جلوگیری از پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ خوزستان در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مصطفی مطورزاده عصر امروز در نشست مشترک با وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: با توجه به اینکه معافیت سود بازرگانی کالاهای وارداتی به خرمشهر به صورت سالانه برای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر صورت می‌گیرد، در سال گذشته شاهد عدم تمدید آن بعد از شهریورماه بودیم که امیدواریم در سال جاری مجددا تمدید شود.
وی افزود: کالاهای مشمول معافیت سود بازرگانی در آبادان و خرمشهر فهرست محدودی دارند و چنانچه این محدودیت برداشته شده و کالاهای دیگری نیز به این فهرست اضافه شود شاهد رونق واردات خواهیم بود.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل اخیر کالاهای همراه ملوان، تصریح کرد: تقاضای تجدیدنظر در خصوص واردات کالای ملوان یا ته لنجی در خرمشهر و همچنین تشویق بخش خصوصی به فعالیت در این زمینه را داریم.
مطورزاده یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اقتصاد خرمشهر را وجود منابع مالی در محدوده منطقه آزاد اروند دانست و گفت: به علت قرار داشتن منابع مالی در محدوده منطقه آزاد، درآمدهای شهرداری به شدت کاهش یافته‎است.
وی همچنین به فعالیت شرکت‌های ثبت شده تهران در شهرهای استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ ثبت شده در تهران مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عملکردی خود را در تهران پرداخت می‌کنند درحالی‌که آثار و پیامدهای تخریبی از جمله مسائل زیست محیطی و تخریب زیرساختی آنها در استان و شهرهای آن انجام می‌شود، و با این وجود عایدات خود را به تهران می‌پردازند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حساب‌های بانکی این قبیل شرکت‌ها نیز در تهران است درحالی‌که اگر این حساب‌ها به بانک‌های استان منتقل شوند گردش حساب و کارکرد این بانک‌ها بالا رفته و به تناسب آن می‌توانند تسهیلاتی را برای توسعه اقتصادی شهر و استان پرداخت کنند.
مطورزاده در ادامه به افزایش مدت زمان اعتبار ضمانت‌نامه‌های گمرکی تجار خرمشهر اشاره کرد و گفت: انتظار داریم برای سال آینده نیز این مدت زمان تمدید شده و استمرار یابد.
وی در خصوص مصوبه اخیر دولت در مورد شعاع تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: اگر این مصوبه اجرایی شود نقش سازنده‌ای را در جذب سرمایه‌ها و ایجاد فضای مناسب تجاری برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در خرمشهر ایفا خواهد کرد.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارکنان گمرک خرمشهر زحمات زیادی را می‎کشند تصریح کرد: چارت سازمانی ما متناسب با کارکرد این کارکنان نیست و علاوه بر آن به لحاظ تنوع کالاهای ورودی به خرمشهر تعداد اظهارنامه‌هایی که بررسی و صادر می‌شوند به شدت زیاد است.
مطورزاده افزود: با وجود اینکه کارکرد گمرک خرمشهر نسبت به گمرکات دیگر پایین است اما در این شهر ممکن است برای یک کانتینر چندین اظهارنامه صادر شود.
وی با اشاره به اینکه تقویت منابع انسانی، تجهیزات و سایر امکانات گمرک خرمشهر و شلمچه می‎تواند در این زمینه‎ها اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در بخش سیستم بانکی برای تجار و سرمایه‌گذاران خرمشهر وجود دارد انتظار داریم سیستم بانکی کشور کمک ویژه‌ای را به صنعت‌گران و تولیدکنندگان خرمشهری ارائه دهد.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی بانک‌ها متقاضی افتتاح شعبه در خرمشهر هستند اما به لحاظ اینکه بانک مرکزی مجوز صدور شعبه جدید در خرمشهر را نمی‎دهد با این مشکل مواجه هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد