سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

وزیر اقتصاد خبر داد
استقرار سامانه هوشمند در تمام گمرکات کشور

خبرگزاری فارس: وزیر اقتصاد و دارایی از فعال شدن سامانه هوشمند در تمام گمرکات کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه در گمرکات عملیات ترخیص و ارزش‌گذاری و امور بندری و گمرکی هم با سرعت زیاد و هم با دقت بیشتری انجام خواهد گرفت.

خبرگزاری فارس: استقرار سامانه هوشمند در تمام گمرکات کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، سید شمس‌الدین حسینی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از درآمدها در سه ماهه آخر سال محقق می‌شود امیدواریم حدود 90 درصد درآمد گمرکات کشور با وجود رشدی که در بودجه پیش بینی شده و کاهش ارزش واردات، محقق شود. 
وی اضافه کرد: در 9 ماهه گذشته صادرات غیرنفتی به 32 میلیارد دلار رسید که حدود 45 درصد رشد را نشان می‌دهد اما، در بخش واردات به لحاظ ارزشی و حجم با کاهش مواجه هستیم به طوری که کاهش بخش عمده واردات متاثر از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بود.
وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: اجرای این قانون سبب شد واردات برخی کالاها نظیر گندم، فرآورده‌های نفتی و سوخت هم در حجم و هم در ارزش به شدت کاهش پیدا کند و به سمت صفر برود. 
وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه از فعال شدن سامانه هوشمند در تمام گمرکات کشور خبر داد و گفت: سامانه هوشمند اقدام موثری است که با محوریت گمرک اما، با همکاری و هماهنگی سایر ارگان‌های ذی‌ربط و به طور مشخص سازمان بنادر صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه در گمرکاتف عملیات ترخیص و ارزش‌گذاری و امور بندری و گمرکی هم با سرعت بسیار زیاد و هم با دقت هر چه بیشتر انجام خواهد گرفت و از تشریفات و رفت‌و‌آمدهای زاید بازرگانان جلوگیری خواهد شد. 
حسینی اظهار داشت: با ایجاد یک سامانه الکترونیکی و با ایجاد کنترل‌های مضاعف تاخیرهایی که در امور بندری و گمرکی صورت می‌گیرد و باعث رنجش خاطر فعالان تجاری می‌شده به حداقل خواهد رسید.
وی ادامه داد: با این روند هزینه‌ها کاهش یافته و از طرفی نظارت‌های ما در عرصه‌های مختلف تقویت خواهد شد.
وزیر اقتصاد در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به نشستی که با تجار و فعالان اقتصادی خرمشهر انجام شد در چند ماه آینده گمرک خرمشهر یکی از گمرکاتی باشد که از سامانه هوشمند مانند سایر گمرکات بنادر بوشهر، شهید رجایی برخوردار شود. 
حسینی تصریح کرد: گمرک یکی از محورهای طرح تحول اقتصادی است و با توجه به اینکه گمرک درگاه تجارت کشور است، مسیر مقدمات و شروع ترانزیت کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در طرح اقتصادی با توجه به وضع و اهمیتی که خوزستان در وضعیت تجارت و گمرک کشور دارد مورد توجه و تاکید خاص دولت است و همچنین با توجه به موقعیت منحصر به فرد خرمشهر به لحاظ فرهنگی و معنوی اقتصادی دارد در این سفر بیشتر به دنبال چگونگی اجرای طرح تحول گمرکی در بندر خرمشهر بوده‌ایم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد