سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

در هفته هوای پاک صورت می‌گیرد
انعقاد تفاهمنامه خرید 10 دستگاه پایش هوا برای خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از انعقاد تفاهمنامه خرید 10 دستگاه سنجش آلودگی هوا در هفته هوای پاک خبر داد.

خبرگزاری فارس: انعقاد تفاهمنامه خرید 10 دستگاه پایش هوا برای خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز تورج همتی ظهر امروز در ستاد هماهنگی برگزاری هفته هوای پاک با حضور صنایع استان با اشاره به اینکه 25 دی ماه تا یکم بهمن ماه به عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شده، گفت: تفاهمنامه خرید 10 دستگاه پایش هوا که از تعهدات وزارت نفت است در این هفته منعقد می‌شود و این دستگاه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی همچنین از بهره‌برداری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در آبادان، امیدیه و بهبهان و اتصال این مراکز به مرکز پایش استان خبر داد.
همتی با بیان اینکه 16 مناسبت زیست محیطی در تقویم تعریف شده است، هدف از برگزاری نمادین این مناسبت‌ها را ارائه تصویری از واقعیت‌ها و درک عمیق از ارزش‌های طبیعی محیط زیست به منظور حفظ سرمایه‌های طبیعی عنوان کرد و افزود: جنگل‌های شمال و شرق استان، جنگل‌های گرمسیری در منطقه دز و کرخه، تالاب‌ها و رودخانه‌ها سرمایه‌های استان هستند که باید جایگاه آنها شناخته شود.
وی تصریح کرد: برای حل مسائل زیست محیطی نیاز به خرد جمعی و عزم همگانی وجود دارد. به طور مثال هوای پاک، محصول تفکرات قانونمند نسبت به محیط زیست استپاک در صنعت و  و بدون داشتن تفکر پاک، فرآیند وجدان بیدار نسبت به محیط زیست به دست نمی‌آید.
این مقام مسئول ادامه داد: بسیاری از سرمایه‌ها همچون نفت زودگذر هستند و بسیاری از مناطقی که در گذشته نفت‌خیز و آباد بودند در حال حاضر وضعیت نابسامانی دارند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی به صورت نمادین در هفته هوای پاک، بر مشارکت تمام دستگاه‌ها به ویژه صنایع تاکید کرد و گفت: جلب حساسیت عمومی نسبت به مسئله‌ای که منافع همگان را تامین می‌کند ضروری است. چرا که ارزش یک لیتر هوای پاک را نمی‌توان اندازه‌گیری کرد.
همتی منابع آلاینده‌ هوا در خوزستان را بسیار متنوع و مهم‌ترین آنها را ریزگردها و سوخت‌های فسیلی دانست و افزود: به همین منظور در نخستین روز از هفته هوای پاک سمینار توقف آلایندگی صنایع برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: بسته اجرایی مقابله با گرد و غبار در حال نهایی شدن است و مقرر شده اعتباری برای احداث کمربند سبز اختصاص داده شود.
همتی با بیان اینکه شهرداری پاک و شهر پاک همچنین صنعت پاک در هفته هوای پاک معرفی می‌شوند، پیشنهاد کرد: در طول هفته هوای پاک از تردد خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی جلوگیری شود.
دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان توزیع نهال رایگان، نهالکاری در یکی از تالاب‌های استان به صورت نمادین، توزیع فیلتر رایگان و بازدید از صنایع و تاسیسات را از برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
وی حضور کارکنان ادارات با دوچرخه در محل کار را به عنوان پیشنهاد دیگر در هفته هوای پاک مطرح کرد و اظهار داشت: حدود 240 دستگاه دوچرخه به کارکنان حفاظت محیط زیست خوزستان داده شده و در یکی از روزهای هفته هوای پاک کارکنان این اداره کل با دوچرخه به محل کار خواهند آمد، همچنین پرسنل این اداره از بیماران ریوی و تنفسی عیادت خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد