سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار هنری - فرهنگی

انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا : اسب های اهواز پابرجا می مانند

شوشان / مجتبی گهستونی: بعد از انتشار گزارشی با موضوع اسب های اهواز از میدان 4 اسب می روند که در خبرگزاری میراث خبر منتشر شد پیگیری های بعدی ما از طرف انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان حکایت از آن دارد که جابجایی میدان 4 اسب مربوط به سالهای پیش است و در حال حاضر از سوی شهرداری اهواز هیچ قصد و نیتی برای جابه جایی این میدان وجود ندارد.

اگر چه در گزارش مورد نظر هیچ نامی از شهرداری اهواز به میان نیامده بود اما لازم به توضیح است که انتشار آن خبر در حالی صورت گرفت تا اشتباه دیگری از سوی این نهاد خدمتگزار و مردمی برای حذف یکی دیگر از نمادهای شهر رخ ندهد.

انتشار آن گزارش از سوی اینجانب به عنوان یک روزنامه نگار و دوستدار میراث فرهنگی صرفا بر اساس یک سری دغدغه های شخصی برای حمایت از میراث فرهنگی، طبیعی و معنوی بوده است و هیچگاه تخریب شهرداری مدنظر نبود که اگر بود اشاره مستقیم به نام شهرداری اهواز می شد.

اینجانب فارغ از گرایش های خاص خود هیچ گاه علاقه ای نداشته و ندارم در درگیری ها بین مخالفین و موافقین شهرداری وارد شوم و با تحریک یک عده فرصت طلب بر علیه شهرداری اهواز مطلب بنویسم. اینجانب به عنوان یک فرد مسقل برخود واجب دانسته تا دل نگرانی های خود را با انتشار مطالبی به گوش مسئولین برسانم و بار دیگر یادآور می شوم که انتشار گزارش اسب های اهواز از میدان 4 اسب می روند صرفا طرح دغدغه های شخصی اینجانب و خبرگزاری میراث خبر برای توجه دادن به اسب اصیل بود و حال که شهرداری اعلام کرده است هیچ تصمیمی برای جابه جایی و حتی نور پردازی آن دارد مایه خوشحالی ما دوستداران میراث فرهنگی و علاقمندان به شهر اهواز شده است.

شهرداری اهواز اگر چه با محو ناخواسته فنداسیون های فرهنگسرای مسعود علاءالدین تصویر نازیبایی از خود بر جای گذاشت اما طی یک سال اخیر می کوشد با انجام اقداماتی بخشی از کمبودهای فرهنگی و هنری شهر را بر طرف کند. نام گذاری بسیاری از خیابان های شهر اهواز به نام نویسندگان و شاعرانی چون مرحوم احمد محمود، قیصر امین پور و.... ساخت فیلم مستند اهواز ساتراپ نشین که خود نیز از دست اندرکاران آن بوده ام ، راه اندازی بزرگترین آبشار مصنوعی ایران در اهواز، بهره برداری از کاشی کاری پل زیر گذر کیانپارس که تصویری زیبا از المان های بومی ارائه می دهد و همچنین تصمیم برای راه اندازی پارک های صخره ای از جمله اقداماتی است که قطعا دل ما شهروندان را شاد می نماید.

با این حال از شهرداری اهواز انتظار می رود در زمینه حفاظت از المان های بومی و ملی موجود در اهواز و بهربرداری از اماکن تاریخی این شهر کوشاتر عمل نماید و مشارکت همه فعالان فرهنگی و هنری شهر را به کار گیرد.   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد