سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

هشدار شهرداری اهواز به بنکداران هسته مرکزی اهواز: منتظر حلقه پلمپ بر مغازه های خود باشید

شوشان / رویا محمودی: بیش از ده سال است که پروژه انتقال بنکداران از هسته مرکزی شهر اهواز در دستور کار قرار گرفته اما پس از این مدت هنوز در اجرای این قانون هیچ توفیقی حاصل نشده است.

شب ها تا پاسی از صبح ساکنین بخت برگشته هسته مرکزی شهر مجبورند که از پشت پنجره خانه های خویش به سر و صدای ناشی از تخلیه و بارگیری کالاهای بنکداران از درون کامیون ها و تریلرها گوش فرا دهند و احیاناً برای دمی خوابیدن پنبه در گوش های خود فرو کرده و تحمل کنند.

در طول روز هم آنها اگر قصد داشته باشند وارد کوچه ها و خیابان های مرکزی شوند با تلنباری از کالاها در طول پیاده روها مواجه خواهند بود. تنها راه ورود و خروج که همانا آسفالت بوده نیز از ابتدای روز پارکینگ صاحبان مغازه های بنکداری است و بخشی دیگر که محل تردد است نیز در حیطه وانت ها برای حمل کالاهای این صنف شریف، کمتر جایی برای تردد دیگر شهروندان باقی خواهد گذاشت.

بنکداران و عمده فروشان یکی از مشاغل مهم و پر رفت و آمد شهری هستند که در کلانشهر اهواز در مرکز شهر مثل فردوسی و سعدی و حافظ و سیروس و ... مستقر شده اند. خیابان بندی های اهواز مربوط به حداقل 5 دهه قبل هستند که کشش تریلی ها و کامیون ها و وانت بارها و کامیونت های حامل مواد غذایی و بهداشتی عمده فروشان را ندارند .

چند سالی ست که پس از فشار شهرداری اهواز و با همت و درایت تعدادی از بازاریان شهر شرکتی به نام سلام غدیر به منظور انتقال بنکداران از هسته مرکزی شهر تشکیل داده شد که پس از جستجوی بسیار و بازدید از مناطق مختلف جنب شهر زمین 50 هکتاری در جوار صنف آهن فروشان و در کنار صنایع فولاد خریدار و تجهیز شد اما علی رغم هشدارهای فرمانداری و شهرداری اهواز  بنکداران به این مکان منتقل نشده اند .

در این باره معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شوشان جمع آوری بنکداران را از هسته مرکزی شهر خواست عموم مردم و مسئولین دانست.

عالی پور ضمن هشدار به بنکداران هسته مرکزی اهواز گفت : بنکداران دیر یا زود حلقه پلمپ را بر روی درب مغازه ها و انبارهای خود خواهند دید.

وی مهمترین علت مقاومت بنکداران در انتقال به مکان تعیین شده را بهانه آنان در سرمایه گذاری بخش خصوصی در مکان تعیین شده دانست و اعلام کرد: شهرداری در ساخت هر گونه سایت و انجمن صنفی تا 100 سال دیگر هم با بخش خصوصی کار می کند.

 وی علت دیگر ممانعت آنان از رفتن از هسته مرکزی شهر به مکان معین شده را مجاورت با صنایع فولاد دانست و به شوشان گفت: این در حالی است که محیط زیست و بهداشت سلامتی آن محل را تایید کرده اند.

وی خاطر نشان ساخت: مسئولیت ناشی از هرگونه مشکل احتمالی پیش آمده برای خدمت رسانی هایی نظیر اورژانس و آتش نشانی به مردم  این مناطق به عهده خود بنکداران خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد