سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

نتقاد شدید دامپزشکی خوزستان / نایب رییس اتاق بازرگانی خرمشهر در حیطه وظایف خود اظهارنظر نماید !

شوشان: پس از انتشار سخنان نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر در پایگاه خبری شوشان، دامپزشکی خوزستان با ارسال جوابیه ای نسبت به این سخنان واکنش نشان داد. در این جوابیه آمده است: جای تامل دارد که ایشان نسبت به آنچه در حیطه وظایف دستگاهشان نیست بخواهند اینگونه قاطعانه اظهارنظر علمی کنند و انجام وظیفه را مشکل تراشی قلمداد و اذهان عمومی را نسبت به موضوع مشوش و قشر خاصی را نسبت به دستگاهی وظیفه شناس تحریک نمایند.

متن کامل این جوابیه به شرح ذیل است :

حضور محترم مدیریت خبرگزاری شوشان

احتراما جوابیه این اداره کل پیرامون" اظهارات نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر" به حضورتان اعلام می گردد :

جای بسی تاسف و در عین حال شگفتی است که دستگاهی را به علت حسن انجام وظیفه مورد اتهام قرار می دهند و درخواست های قانونی آنرا بهانه تراشی قلمداد می کنند . اگر نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر دید کارشناسی و عمیق نسبت به بهداشت فرآورده های خام دامی نداشته باشند جای تعجب نیست ولی بدون شک جای تامل دارد که ایشان نسبت به آنچه در حیطه وظایف دستگاهشان نیست بخواهند اینگونه قاطعانه اظهارنظر علمی کنند و انجام وظیفه را مشکل تراشی قلمداد و اذهان عمومی را نسبت به موضوع مشوش و قشر خاصی را نسبت به دستگاهی وظیفه شناس تحریک نمایند .

اگر دامپزشکی استان حسب وظیفه اقدام به اعمال ضوابط بهداشتی در خصوص صادرات آبزیان می کند نه ربطی به تغییر و تحول دارد و نه اینکه این مقررات خلق الساعه است . در پاسخ به این برادر بزرگوار به پاره ای از سخنان مدیر کل دامپزشکی استان در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی مورخ 10 دی ماه که با حضور استاندار محترم استان در این مورد برگزار گردید ، اشاره می شود :

" بهبود وضعیت بهداشتی ورعایت ضوابط بهداشتی موجب بالا رفتن کیفیت صادرات می شود و از سوی دیگر تضمین کننده صادرات پایدار است . دکتر کنارکوهی هدف از اجرای قوانین بهداشتی را صرفا تامین امنیت زیستی و حفظ بهداشت دام دانست و تاکید داشت با توجه به اینکه زیر ساخت های بهداشتی در استان کاملا فراهم است از صادر کنندگان  می خواهیم به ضوابط بهداشتی عمل کنند و این خواست صرفا جهت پایدارکردن این صادرات است و اینکه شرایطی فراهم نشود که بخاطر سودجویی افراد معدودی ، امتیاز صادرات آبزیان کشور نه تنها از استان بلکه از کل کشور سلب گردد ، چراکه ما متعهد به اجرای ضوابط بهداشتی مدنظر OIE بوده و ملزم به رعایت مقررات بهداشتی وضع شده توسط آنها هستیم و این ربطی به درخواست کشور دریافت کننده صادرات ندارد "

در این نشست همچنین حسینی ، فرماندار خرمشهر رعایت بهداشت و استاندارد در صادرات را یک وظیفه دانست و همچنین بهروز حسینی فر، سرپرست منطقه آزاد اروند اظهار داشت : باید شرایطی را فراهم کرد که مسایل بهداشتی موردنظر دامپزشکی استان در شلمچه اعمال شود تا هزینه های صادرات کاهش یابد .

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد