سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خبر سیاسی

القدس العربی مدعی شد:

سال 2012 زمان حمله به ایران است!  

روزنامه القدس العربی در مقاله ای به قلم سردبیرش ضمن تلاش برای پررنگ کردن برخی مسائل در ارتباط با ایران چنین وانمود کند که سال 2012 زمان حمله به ایران از سوی آمریکا خواهد بود!

گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو»: روزنامه القدس العربی در سرمقاله دیروز خود به بررسی مهم ترین رویداد های سال 2011 پرداخت. نویسنده این مقاله نوشت: اگر سال گذشته سال انقلاب های عربی و براندازی نظام های فاسد و دیکتاتوری های سرکوب گر عربی بود،‌ بعید به نظر نمی رسد که سال آینده میلادی سال جنگ علیه ایران برای تخریب تأسیسات هسته ای آن باشد!
 
این نویسنده در ادامه مطلب خود مدعی شد که برخی از دولت های عربی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس در این امر تردید داشته و معتقدند درحال حاضر یک اتحاد نانوشته میان ایران و آمریکا بر ضد اعراب وجود دارد،‌ اما جریان اتفاقات کاملا عکس این تردید را نشان می دهد!
 
به نوشته القدس العربی ایرانی ها در عراق آمریکا را فریب دادند،‌ و اگر سخنان احمد چلبی سیاستمدار مشهور عراقی مبنی بر اینکه او به عنوان عامل ایران در دولت جرج بوش کار کرده و ایالات متحده را در زمان بوش به جنگی سخت کشانده است که در آن آمریکا خسارات اقتصادی، انسانی و بین المللی زیادی را متحمل شد،‌ درست باشد، باید در انتظار انتقام سخت آمریکا از ایران بود چنانکه چنین انتقامی را از شوروی در افغانستان نیز گرفت، به ویژه آنکه ایران اکنون خود را به عنوان رهبر ملی عراق و معارض با آمریکا معرفی می کند. 
 
ادعای ایجاد پیمان نانوشته میان ایران و آمریکا در حالی از سوی مقاله نویس القدس العربی مطرح می شود که دولت جمهوری اسلامی و ایالات متحده امریکا بیش از 31 سال است که حتی روابط دیپلماتیک نیز با یکدیگر ندارند. و این دولت های عربی حاشیه خلیج فارس هستند که روابط گسترده اقتصادی و نظامی با آمریکایی ها برقرار نموده اند به گونه ای که در سال گذشته قرارداد نظامی به ارزش بیش از 60 میلیارد دلار میان آمریکا و عربستان سعودی بسته شد که رقم این قرارداد بی سابقه می باشد.
 
از سوی دیگر مطرح نمودن این ادعا که ایران مشوق آمریکا در حمله به عراق نیز فرضیه مضحکی است که از سوی این نویسنده بیان شده است زیرا مقامات ایرانی طی سال های اخیر ضمن مخالفت با اشغال عراق توسط آمریکایی ها خواستار روی کار امدن دولتی بر آمده از خواسته ی ملت عراق شده اند.
 
متهم نمودن شخصیت های شیعی عراق نظیر احمد چلبی و سایرین نیز در راستای سیاست ترور شخصیت افراد است که مطبوعات و رسانه های عربی دستور آن را از سوی ریاض دریافت می کنند.
 
از زمان روی کار آمدن دولت مردمی در عراق، سعودی ها با اقدامات گوناگون بدنبال تضعیف دولت مرکزی عراق برامده اند که اعزام تروریست های وهابی به عراق جهت اجرای عملیات های انتحاری در این زمینه قابل بررسی است.
 
نویسنده القدس العربی در ادامه مقاله خود اورده است که: اکنون دولت اوباما نظامیان آمریکایی را از عراق خارج کرده و این کشور را به کلی در اختیار هم پیمان ایرانی اش گذاشته است، آن هم با حدود یک تریلیون دلار خسارات و هزاران سرباز کشته شده آمریکایی. حال ایالات متحده چگونه می تواند همه این خسارت ها را هضم کند و ساکت بنشیند؟
 
القدس العربی در ادامه مطلب خود به بخشی از سیاست های واقعی دولت امریکا اشاره کرده و آورده است که: جنگ آمریکا با ایران جنگ بر سر نفت گاز است و بیش و پیش از آن جنگ بر سر دستیابی ایران به سلاح هسته ای که تهدید کننده مرگبار اسرائیل به شمار می رود و آمریکا به شدت به دنبال آن است که انحصار تصاحب سلاح هسته ای در خاورمیانه ملتهب را برای اسرائیل حفظ کند.
 
نویسنده مطلب در این مقاله اذعان داشته است که:مداخله نظامی آمریکا در لیبی نیز برای تحقق دموکراسی در این کشور و از میان بردن دیکتاتوری قذافی و رها کردن مردم لیبی از سلطه وی نبوده بلکه به خاطر ذخایر عظیم نفت و گاز لیبی بود، چنانکه شواهدی  در دست است که آمریکا در آینده نزدیک در الجزایر نیز همین اقدام را تکرار خواهد کرد و هم اکنون به دنبال توجیه و بهانه هایی برای پوشش دادن این مداخله است.
 
در ادامه این مطلب امده است: آمریکا نیروهای خارج شده خود از عراق را به پادگان های خود در ایالات متحده نبرده و حتی آنان را به پایگاه های خود در اروپا منتقل نکرده بلکه این نیروها را به کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس انتقال داده  و این نشان دهنده احتمال به کار گرفتن این نیروها در یک جنگ منطقه ای دیگر و حتی در یک جنگ بزرگ تر است.
 
نویسنده تلاش وافری به خرج داده است که نشان دهد حضور این نیروها در منطقه نشان از احتمال حمله ی دیگری ان هم علیه ایران است. بیان این مطالب از سوی رسانه های عربی بیشتر بدنبال تحریک امریکا برای انجام چنین اقدام خطرناکی است. این در حالی است که مقامات ارشد پنتاگون بارها از خطرات حمله به ایران سخن گفته اند و پیامدهای ان را برای آمریکا مصیبت بار دانسته اند.
 
کشورهای محافظه کار عرب منطقه برای جلوگیری از انچه خطر ایران می نامند(ترس از صدور افکار انقلابی و اسلامی) که قدرت مطلقه آنها را در کشورهایشان به خطر خواهد انداخت در اقدامی همسو با صهیونیست ها بدنبال بزرگ نمایی خطر ایران در راستای طرح ایران هراسی هستند تا فضا را برای حمله به ایران مهیا نمایند.
 
این در حالی است که علی رغم بیان اینکه گزینه نظامی همواره بر روی میز امریکایی ها قرار دارد، اما مقامات امریکایی و شخص اوباما بدلیل نزدیکی به انتخابات هرگز بدنبال ایجاد منطقه ای پرتنش و فضایی جنگی نخواهند رفت زیرا هزینه آن برای امریکایی ها بشدن بالا است.
 
مقامات ایرانی بارها اعلام نموده اند هر گونه حمله به ایران هزینه بسیار سنگینی را برای امریکا در پی خواهد داشت و واکنش شدید ایران را در پی دارد.

نویسنده مقاله سپس با اشاره به تحریم های اخیر کشورهای غربی بر علیه کشورمان اورده است که: مقامات دولت های غربی طی روزها و هفته های اخیر از اعمال تحریم نفتی علیه ایران  سخن می گویند و این مسئله به دنبال اعمال تحریم های اقتصادی گسترده علیه ایران به ویژه تحریم بانک مرکزی آن صورت می گیرد، امری که ممکن است ایران را،‌ طبق گفته مقامات آن، به واکنش جدی در این باره وادار کند.

به گفته ی وی: از طرف دیگر ایران تهدیدات آمریکایی – اسرائیلی را به دقت مانیتور و بررسی می کند و مانور دریایی ایران در خلیج فارس که ده روز طول کشید،‌ نشان دهنده آن است که ایران نیز درانتظار حمله آمریکا یا اسرائیل یا هردو باهم است.
 
نویسنده القدس العربی در ادامه بیان داشته است که معاون رئیس جمهور ایران به صراحت تهدید به بستن تنگه هرمز در صورت اعمال تحریم های نفتی علیه ایران کرده است، یعنی بستن گذرگاهی که بیش از 40 درصد نفت صادراتی خاورمیانه به جهان ، یعنی روزانه 18 میلیون بشکه نفت صادراتی از عربستان،‌کویت، قطر، امارات متحده عربی و عراق از آنجا عبور می کند. پس تصادفی نیست که مانورهای دریایی اخیر ایران در این منطقه استراتژیک صورت گرفت.

بستن تنگه هرمز عاملی است که احتمالا آغازگر جنگ خواهد بود، زیرا نفت برای دنیای غرب خط قرمزی است که به کسی اجازه عبور از آن را نمی دهد. به نظر می رسد ایران در آغاز سال جدید صحنه خبرسازی باشد.
 
نویسنده القدس العربی که تلاش زیادی به خرج داده که اینگونه وانمود نماید که در سال جدید میلادی به احتمال فراوان جنگ بر علیه ایران صورت خواهد گرفت، در پایان مقاله اش به پیامدهای این اقدام نیز اشاراتی کوتاه داشته و چنین نوشته است که: غرب اکنون در حال گذراندن بحران شدید اقتصادی است و بالا رفتن قیمت نفت این بحران را تشدید می کند و مطرح شدن مسئله بستن تنگه هرمز ممکن است قیمت نفت را به بیش از 200 دلار در بشکه برساند. چه تنگه هرمز بسته شود و چه جنگ شروع شود، کشورهای حاشیه خلیج فارس بزرگترین متضرر این قضیه خواهند بود زیرا ایران آنها را هدف قرار خواهد داد به ویژه کشورهایی که بیشترین نیروهای آمریکایی را در خود جای داده اند. به این دلایل به نظر می رسد سال آتی میلادی سال جنگ منطقه ای خواهد بود که ایران بازیگر اصلی آن است و همچنین به دلیل اینکه سال آینده سال افزایش قطب بندی های فرقه ای و تأخیر در حل و فصل بحران سوریه و تعلیق گفتگوهای صلح اعراب و اسرائیل و علاوه براین به قدرت رسیدن گروه های رادیکال در مصر و تونس است، همگی باعث می شوند که احتمال جنگ در سال آینده بیشتر از احتمال صلح باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد