سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خبر اجتماعی

وی بیان کرد: اگر قاچاقچیان بخواهند موادمخدر را از این طریق وارد کشور کنند ایستگاه اصلی آنها استان فارس است از این رو پلیس مبارزه با موادمخدر در حال حاضر با سیاست گذاریها به سمتی حرکت کرده که مسیر را برای قاچاقچیان ناامن کند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر از کشف 330 تن موادمخدر در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار علی مویدی ظهر پنجشنبه در نشستی خبری در شیراز با اعلام کشفیات موادمخدر امسال در سطح کشور گفت: در مدت مشابه سال گذشته 300تن موادمخدر در سطح کشور کشف شده بود که در سال جاری این رقم به 330تن رسیده است.

وی با بیان اینکه آمار کشفیات موادمخدر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته، بیان کرد: این موادها هم شامل موادمخدر سنتی و هم صنعتی است البته میزان موادمخدر سنتی بیشتر بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ادامه داد: 80 درصد از این موادها در مرزها و حاشیه مرزها کشف شده و مربوط به هشت استان فارس، سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و رضوی است.

وی اظهار داشت: 20درصد مابقی مربوط به استانهای داخلی است و این نشانگر این است که آمار کشفیات موادمخدر در مرزها افزایش داشته است.

سردار مویدی با بیان اینکه در این مدت 70 قاچاقچی در درگیرهای مسلحانه به هلاکت رسیده اند، اظهار داشت: همچنین یک هزار و 600باند قاچاق موادمخدر متلاشی شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه عملیات رزمی در مرزها و حاشیه مرزها نیز یک درصد افزایش یافته، بیان کرد: در9 ماهه امسال 201 هزار و 500 نفر دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدرادامه داد: در این راستا 162هزار و 200پرونده تشکیل که این آمار نیز 12درصد رشد داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان فارس در کشفیات موادمخدر جایگاه مطلوبی دارد، اظهار داشت: در این مدت 33 تن موادمخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 10درصد آمار کشفیات این استان افزایش داشته است.

سردار مویدی ادامه داد: پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس جزو متخصص ترین در نوع کار اطلاعاتی و پیچیده است و در این راستا از جمله استانهای برتر در کشور است.

وی افزود: این استان یکی از استانهای مهم و استراتژیک کشور است و در شاخصهای امنیتی جزو استانهای مهم در حوزه های مختلف تلقی می شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کنترل مرزها گفت: در این مدت اقدامات زیادی برای کنترل و مسدود کردن مرزهای کشور به منظور جلوگیری از ورود موادمخدر انجام شد و با انسداد مرزها باندهای مافیایی موادمخدر تغییر مسیر داده و دیگر از مرزهای دریایی و آبهای آزاد مواد را وارد می کنند و در حال حاضر عمده ترانرزیت قاچاقچیان به سمت کشور از سمت مرزهای آبی است.

وی بیان کرد: اگر قاچاقچیان بخواهند موادمخدر را از این طریق وارد کشور کنند ایستگاه اصلی آنها استان فارس است از این رو پلیس مبارزه با موادمخدر در حال حاضر با سیاست گذاریها به سمتی حرکت کرده که مسیر را برای قاچاقچیان ناامن کند.

سردار مویدی افزود: در این راستا مجهز کردن استانهای مرزی و حاشیه مرزی به تجهیزات خودرویی، فیزیکی و... در دستور کار قرار دارد.

تشدید برخورد با تهیه کنندگان مخدرهای صنعتی

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در رابطه با اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر در رابطه با مخدرهای صنعتی گفت: در یک هفته گذشته تحرک خوبی را در بین مسئولان به منظور برخورد با اینگونه مخدرها شاهد بودیم در این راستا ورود رئیس قوه قضائیه و طرح این موضوع قابل تحسین است.

وی ادامه داد: این مسئله طی چند روز گذشته در جلسه شورای عالی قضایی مطرح و مقرر شد تمهیدات خوبی انجام شود که در این راستا ایجاد حساسیت از یک طرف هشداری به لحاظ آمادگی بیشتر دستگاه ها به منظور ورود به سمت مقابله با مخدرهای صنعتی و همچنین برخورد با دست اندرکاران تهیه و توزیع اینگونه مخدرها است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر همچنین در سپاسخ به سئوال دیگری که آیا مقصد این میزان موادمخدر فقط ایران است، اظهار داشت: مقصد این میزان مواد به ویژه مرفین و هروئین کشو ما نیست بلکه کشورهای اورپایی است اما کشور ایران برای سایر جوامع و کشورهای عربی سپر شده است.

وی ادامه داد: در این راستا با وجود اقدامات موثر پلیس مبارزه با موادمخدر ایران شاهد کم لطفیهایی از سوی سازمانهای بین المللی به این امر مهم هستیم.

سردار مویدی با اشاره به کشفیات اخیر موادمخدر صنعتی گفت: در این راستا ردپایی از سرویسهای جاسوسی مشاهده شده و افرادی دستگیر شده اند که یکی از فعالیتهایشان توزیع وموادمخدر در جامعه بود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون جایگاه پلیس موادمخدر ایران در بین دیگر کشورها گفت: خوشبختانه پلیس مبارزه با موادمخدر ایران به دلیل داشتن تجربه یکی از موفق ترین پلیسهای صاحب نظر است زیرا امروزه پیچیده ترین ترفندها دردست پلیس مبارزه با موامخدر ایران است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر افزود: این پلیس تخصصی صرفا پلیس علمی و تخصصی دارای تجربه کافی در حوزه مقابله با موادمخدر است.

وی گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر در کنفرانسها و اجلاسیه ها حرفهای تازه و جدیدی برای دنیا دارد از این رو نگاه آنها به پلیس مبارزه با موادمخدر مثبت است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد