سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

همزان با سراسر کشور
9 دی فریاد غرور در جنوب خوزستان شنیده می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور، فریاد غرور ایران در 9 دی در شهرهای جنوب خوزستان شنیده می‌شود.

خبرگزاری فارس: 9 دی فریاد غرور در جنوب خوزستان شنیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، روند تحولات در روزهای پایان آذر و دهۀ اول دی ماه 88 آن چنان سریع گذشت که یادآور و مرور آنچه بر ایران و این ماه پر حادثه گذشت نیازمند هزاران برگ واقعه‌نگاری است.

* ملت ایران را آزمودن خطاستروز 9 دی، گرچه جمعیت چندمیلیونی در تهران و ده‌ها میلیونی در ایران به خیابان‌ها آمدند و قله تاریخ انقلاب اسلامی را نمایان ساختند اما آنچه تجلی کرده است قدرت خدا بود که "یداله فوق ایدیهم".
و اما مردم ایران اسلامی بی‌هیچ تعارفی نه سبقه همگامی افراد بی‌بصیرت به انقلاب را ملاک عمل قرار دادند بلکه "حال فعلی آنان را" به تأسی از امامشان متوجه شدند و بار دیگر بصیرت و غیرت این مردمان بر تارک تاریخ این کهن دیار درخشید.
و دشمن؛ بهم خوردن معادلات پیچیده سیاسی باز هم محک امتحان و کسب نمره الف این مردم در امتحان غیرت و شرافت.
گویا اینان فراموش کرده‌اند که این ملت را آزمودن خطا است، چرا که در طول سی و دو ساله عمر انقلاب اسلامی در نبرد با تن و فرهنگ بیگانه در دفاع از آرمان‌های والایشان آزموده‌اند.
به بیان دقیق‌تر؛ اگر چه ملت ایران طی هشت ماه در مقابل فتنه‌انگیزی‌ها و رفتارهای غیرقلانی لب به سخن نگشودند، اما خروش یکپارچه و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقبیح هتک حرمت مقدسات دینی، نمایشی از اقتدار ملی و ایستادگی درمقابل درخواست‌های غیرقانونی بود که می‌کوشید به تحریک و اغوای دشمنان، پایه‌های مستحکم نظام اسلامی را به خیال خام خویش، سست کند.

* روی سکه عناد فتنه‌گران با اسلام استآتش زدن اموال عمومی، آشوب‌های خیابانی و رفتارهای براندازانه فتنه‌گران روی سکه عناد آنها با اسلام بود و نهایتاً در روز عاشورا، پرده از فتنه واقعی برافتاد و نقاب از چهره عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی و دست‌آموز بیگانگان کنار رفت.
به همین دلیل ملت آگاه ایران با سرعت عمل و حضور همه جانبه، تصمیم گرفتند فریاد دفاع از ارزش‌های عاشورایی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را رساتر از همیشه به گوش جهانیان برسانند و در حرکتی شگفتی‌ساز که از عمق بصیرت و آگاهی مردم ریشه گرفت، تار و پود فتنه از هم جدا شد.
بر این اساس است که رهبر معظم انقلاب به تصریح تأکید کرده‌: «نهم دی در سراسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زد این کار را خود مردم کردند.
این حرکت، یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه‌ این است که این مردم بیدارند، هشیارند»
 
* حضور شخصیت‌های برجسته کشور در بندرامام  سالگرد حماسه 9 دی در مسجد جامع بندر امام خمینی (ره) با حضور شخصیت‌های برجسته  کشور برگزار خواهد شد.
این روز پرغرور آفرین با حضور محمد عاطفی؛ معاون پارلمانی و مشاور عالی صدا و سیما و نماینده فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه ساعت 10 صبح در مسجد جامع شهر بندرامام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
ستاد نماز جمعه بندرامام خمینی(ره) از شهروندان ولایتمدار و همیشه در صحـــنه بندرامام خمینی(ره) به‌منظور شرکت در تجمع بزرگ بصیرت و ولایت همزمان با روز بصیرت و میثاق با ولایت و حماسه 9 دی دعوت کرده و بر حضور پررنگ مردم در این روز حماسی تأکید کرد.

* حضور مشاور رئیس جمهور در آبادانمراسم بزرگداشت 9 دی با حضور مشاور رئیس جمهوری در آبادان برگزار می‌شود.
این مراسم جاودانه با حضور، مریم مجتهدزاده؛ مشاور رئیس جمهوری و مسئول امور بانوان نهاد ریاست جمهوری در شهرستان آبادان برگزار می‌شود.
این مراسم سخنرانی به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد برگزاری ساعت 11 جمعه با حضور مردم همیشه در صحنه آبادان برگزار خواهد شد.
نهم دی‌ماه که در تقویم ایران به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گرفته؛ تجلی بصیرت مردمی آگاه و بیدار است که در غبار فتنه زمانه خویش، سره را از ناسره تشخیص دادند و خالق حماسه‌ای دیگر در سرزمینی کهن و تمدن‌ساز شدند که هرگز از لوح دل و جان میراث داران آن پاک نخواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد