سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

ترکیه از هر فرصتی برای خوش خدمتی به ناتو و غرب استفاده می کند و قرار است اولین بخش از سیستم راداری ناتو در این کشور مسلمان برای مونیتور کردن سایر کشورهای مسلمان منطقه خاورمیانه مورد استفاده قرار گیرد. آمریکا در یک اقدام غیر منتظره مبلغ 235 میلیون دلار نیز جهت راه اندازی یک سیستم دفاع موشکی در اسرائیل اختصاص داده است...
بولتن نیوز: کشور ترکیه که نهضت های بیداری اسلامی را به همراهی مردم منطقه با ایدئولوژی لائیک حاکم بر کشورش نسبت می دهد و معتقد است که جدایی دولت و سیاست از دین، در این کشور مدل خوبی برای حکم رانی است و به همراهی با غرب، آمریکا و اروپا مشغول است، اکنون از هر فرصتی برای خوش خدمتی به غرب استفاده می کند و ترکیه را به مکانی برای استقرار نیروهای ناتو و موشک های آنها تبدیل کرده است.



بر اساس توافق به عمل آمده بین واشنگتن و آنکارا، تجهیزات راداری و اعلام خطر با نام رادارهای US.AXL/TPY-2  که طول موج "X  باند" دارند و به رادارهای هشدار دهنده معروف هستند در  پایگاه هوایی کورسیک در مالاتیا بعنوان بخشی از پروژه دفاع موشکی ناتو نصب و راه اندازی می شود.

بر اساس این توافق 50 تن از افسران آمریکایی برای برپایی و نصب این تجهیزات فعالیت داشته اند. همچنین یک فرمانده بلند پایه ارتش ترکیه در مرکز فرماندهی ناتو در آلمان به فعالیت خواهد پرداخت که کلیه داده هایی که به مرکز ارسال می شود و در آنجا فرآیند سازی می شوند را مورد بازبینی قرار دهند.

سیستم راداری AXL/TPY-2 مستقر در ترکیه

تجهیزات رادارهای هشدار دهنده که در خاک ترکیه از سوی آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی ناتو نصب گردیده اولین بخش از سیستم راداری است که در یک کشور مسلمان برای مونیتور کردن سایر کشورهای مسلمان منطقه خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد.

فرماندهان ناتو قرار است روز 28 دسامبر سال جاری کلید عملیاتی شدن رادار US.AXL/TPY-2 را فشار دهند.

در همین حال دولت آمریکا تا آنجا که توانسته بودجه وزارت دفاع این کشور یعنی پنتاگون را برای سال 2012 کاهش داده است اما در یک اقدام غیر منتظره مبلغ 235 میلیون دلار را برای سال 2012  جهت راه اندازی یک سیستم دفاع موشکی  در اسرائیل اختصاص داده که این مبلغ 25 میلیون دلار بیشتر از مبلغی است که به همین منظور آمریکا در سال 2011 به اسرائیل اختصاص داده بود.


بخش اعظمی از این مبلغ برای توسعه پروژه دفاع موشکی "دیوید سلینگ سیستم" اختصاص یافته که قرار است برای ردیابی و مقابله با موشک های با برد متوسط و بلند و موشک های کروز مورد استفاده قرار گیرد و سیستم دفاع "ارو-2" و "ارو-3" برای مقابله با موشک های بالستیک به کار گرفته شوند.



این مبلغ قرار نیست بعنوان کمک های نظامی دولت آمریکا به اسرائیل محسوب شود بلکه در چارچوب همکاری های دو کشور برای مقابله با تهاجمات موشکی بکار گرفته شده است. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد