سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند اهوازی که در اثر برخورد با لودر جان باخت

شوشان / میثم برون : جمع کثیری از هنرمندان استان و دوستداران مرحوم مرتضی آرا که به همت حجت الاسلام عباس بسی خاسته مدیرکل سابق ارشاد اسلامی استان خوزستان گرد هم آمده بودند جهت عرض تسلیت و تفقد و دلجویی از خانواده این استاد تازه از دست رفته در منزل ایشان حضور یافتند.

در این مراسم معنوی و صمیمانه جمعی از دوستان و هم دوره ای های مرحوم آرا به نقل از سجایا و خاطرات مسرت بخش زندگیشان با وی پرداختند و یاد و خاطره این گوهر گران مایه هنر استان و ایران زمین را دوباره زنده کردند و از دردها و مشکلات اخیر جامعه هنری استان صحبت به میان آوردند.

غالب فعالیت هنری مرتضی آرا در حوزه تئاتر بود. او از سال 1337 کار تئاتر را آغاز کرد و با تشکیل یک گروه هنری به آن ادامه داد. بعد از آن رییس گروه هنری اهواز شد. آرا همچنین مدتی با رادیو و تلویزیون همکاری داشت. در کارنامه سبز زندگی ایشان کسوت مدیریت و تدریس در مدارس را هم می توان یافت که همیشه برای شاگردانش سرشار از درس زندگی و خوب زیستن بود.

مرتضی آرا متولد سوم شهریور 1320 بود. از نمایش‌های او می‌توان به “بیراهه زندگی” و “مرد فرنگی، سیاه رنگی، دایره زنگی” اشاره کرد.

وی در 26 آذرماه سال 90 در سن 70 سالگی در حالی که پیاده به سمت منزل در حرکت بود با برخورد لودر شهرداری به وی دار فانی را وداع گفت. روحش شاد و یاد و خاطرش تا ابد گرامی باد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد