سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

هشدار انتخاباتی رییس دادگستری خوزستان / با ارسال کنندگان پیامک های تخریبی و مطالب کذب برخورد می شود

شوشان : رییس دادگستری خوزستان با انتقاد از برخی اقدامات تخریب گرایانه بعضی افراد در سایت ها و از طریق پیامک، گفت: طی سال‌های اخیر، خواسته یا ناخواسته، تخریب شخصیت افراد شناخته شده در کشور باب شده است و برخی این بی نزاکتی‌ها و پرده دری‌ها را شجاعت قلمداد می‌کنند.

وی افزود : این در حالی است که ملت ایران ریشه در تاریخ دارد و دنیا باید ما را با فرهنگ، ادبیات و نزاکتمان بشناسد.

به گزارش شوشان ، رئیس کل دادگستری استان خوزستان از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخابی در سراسر استان خوزستان خبر داد.

محمد باقر الفت در جمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی هدف از تشکیل این ستاد را پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و وقوع جرایم حاشیه‌ای دانست و اظهار داشت: هم راستا با این سیاست کلان دستگاه قضایی، ستادهای مذکور در همه شهرستان‌های استان خوزستان نیز تشکیل می‌شود.

 وی با بیان اینکه در دستورالعمل این ستاد، عناوین جرایم انتخاباتی فهرست بندی شده‌اند، گفت: نمایندگان با توجه به تجربیات گرانقدری که در دوره‌های پیشین داشته‌اند، بر مسائل اشراف کامل دارند و می‌توانند در این زمینه یاری‌گر روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان باشند.

 الفت خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی به دنبال دخالت در امر برگزاری انتخابات و صحت صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیست بلکه تلاش دارد تا این فضا با آرامش بیشتری برگزار شود و انتخابات که ثمره انقلاب است، به انحراف کشیده نشود.

 وی تصریح کرد: امروز انتخابات می‌تواند وسیله ای برای ناامن کردن جامعه باشد و نباید اجازه داد  تجمعات و شعارهای انتخاباتی منتهی به مباحث ناامن کننده در جامعه شود.

 مقام عالی قضایی در استان خوزستان با تاکید بر اینکه تبلیغات نباید حاکی از احساسات و یا ناشی از مباحث ضد نظام باشد، افزود: تبلیغات باید هوشمندانه صورت گیرد تا به خوراکی برای رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب تبدیل نشود.

 الفت با انتقاد از برخی اقدامات تخریب گرایانه بعضی افراد در پایگاه‌های خبری و از طریق پیامک، گفت: طی سال‌های اخیر، خواسته یا ناخواسته، تخریب شخصیت افراد شناخته شده در کشور باب شده است و برخی این بی نزاکتی‌ها و پرده دری‌ها را شجاعت قلمداد می‌کنند این در حالی است که ملت ایران ریشه در تاریخ دارد و دنیا باید ما را با فرهنگ، ادبیات و نزاکتمان بشناسد.

 وی تصریح کرد: جرایم سایبری نیز از سوی قوه قضاییه رصد و پیگیری می‌شود تا از انعکاس مطالب کذب در سایت‌ها جلوگیری شود.

 وی افزود: اگر تاکنون به افراد داوطلب تذکری داده نشده به دلیل این بود که رسماً حضور خود را در انتخابات اعلام نکرده بودند اما با آغاز ثبت‌نام از داوطلبان و با توجه به شناخت کافی که از آنان در دست است، هرگونه تخلف آنان رصد و با متخلفان برخورد می‌شود.

 رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: استان خوزستان استانی استراتژیک است و در دل خود می‌تواند پیچیده‌ترین بحران‌ها را داشته باشد.

 سید ناصر سودانی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی متنوع، همسایگی با کشور بحران زده و فاقد استقرار نظام قانونمند و امنیت پایدار عراق و وجود مرزهای طولانی آبی و خشکی این استان، دشمنان ملت با طمعی که همواره به خوزستان داشته‌اند با اختصاص شبکه‌های ماهواره‌ای در صدد آسیب رساندن به نظام هستند.

 وی با اشاره به هجمه‌های اخلاقی، اجتماعی امنیتی و سیاسی از سوی دشمنان نظام، تصریح کرد: اگرچه احتمال فتنه در آستانه انتخابات وجود دارد اما با تدابیر صورت گرفته از سوی دادگستری استان خوزستان امیدواریم شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در سراسر استان باشبم.

 در ادامه سایر نمایندگان حاضر در این نشست، به طرح مسائل انتخاباتی و مشکلات موجود در استان پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد