سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

هنوز‌های اندیکا هنوز ادامه دارند
فرهنگی و هنری  6/10/1390  13:09:59
9010-4480-5 کد خبر
RSS :: پرینت

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان یادآوری کرد: نزدیک به 2 سال از شهرستان شدن اندیکا می‌گذرد اما هنوز اداره میراث فرهنگی ندارد.

غلام‌رضا جلیلی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: آثار تاریخی و باستانی این اداره زیر نظر اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان هستند اما به دلیل جمعیت و فاصله زیاد این شهرستان و آثار آن تا مسجدسلیمان امکان نظارت دقیق این آثار وجود ندارد.

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان گفت: بعد از عید نوروز به علت کوچ عشایر کل منطقه اندیکا خالی می‌شود و این هنوز فرصتی ایجاد می‌کند تا بعضی افراد شبانه اقدام به حفاری‌های غیرمجاز در این منطقه کنند.

جلیلی‌نیا گفت: این منطقه حدود 20 تا 25 اثر ثبت ملی شده دارد که قدمت بعضی از آن‌ها به 2500 سال هم می‌رسد اما هیچ گونه نظارت بر این آثار وجود ندارد.

این دوستدار میراث فرهنگی تصریح کرد: دژ اسدخان در این منطقه،که مربوط به دوران اسلامی است و حدود 400 سال قدمت دارد، هنوز آغل گوسفندان است.

او ادامه داد: این منطقه یک منطقه بکر گردشگری نیز هست و در زمستان‌ها بعد از بارش برف گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند اما هیچ گونه امکانات رفاهی برای گردشگران در این منطقه وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد